PROBLEEM OPGELOST stuurwiel dof en kaal geworden

Lees meer
22-01-2023 13:03 #201848 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic stuurwiel dof en kaal geworden
Beste Rudi,
Ik heb het stuur met waterproof schuurpapier 1200 droog dof geschuurd, met name de overgangen van glans naar dof een beetje extra druk gegeven. Fluitje van een cent. Daarna geen primer gebruikt (had ik niet in huis, was wèl het advies van Rik) maar het stuur 2x zwart gespoten met matte hittebestendige verf (1K spuitbus van CROP, ik had niks anders) en een nachtje goed laten drogen. Toen heel licht opgeschuurd weer met 1200 en daarna met glanzende vernis (Motip spuitbus, ik had geen 2K in huis zoals Rik adviseerde) weer 2x gespoten en opnieuw een nachtje laten drogen. Ik had al eens eerder een houten Moto Lita stuur in een Saab 96 met deze Motip vernis gerestaureerd en dat zat er voor de eeuwigheid op. Maar tja, hout is geen kunststof, dus...?
Hoe dan ook, het voelt prima en ik denk dat het ook best redelijk definitief is, maar kan dat pas beoordelen als de auto weer rijdt en ik er een tijdje mee gestuurd heb. 
Misschien als men tijd heeft toch nog meer exact het advies van Rik volgen, al is mijn resultaat prima. Ik dacht ik ga het gewoon proberen, kon altijd later nog de betere methode gebruiken als het zou tegenvallen....
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2023 13:32 #201851 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic stuurwiel dof en kaal geworden
Inderdaad ziet er goed uit. Het overwegen waard!
Dank en groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.