ovale minilite's

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 20:38 #68529 door
ovale minilite's is gemaakt door
Op de ALV zag ik ook een Amazon met minilite's en errug veel lood, lijkt mij een structureel probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 22:26 #68528 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Correctie Ed, dat waren lookalikes.Wietse moet terug naar de leverancier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 23:35 #54724 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Ik heb vandaag een set nieuwe minilite's gekocht. Gruwelijk duur maar ook errug mooi. Zo blij als een kind was ik, totdat ik mijn banden op de nieuwe set ging overzetten. Van de vier velgen bleken er drie meer dan 100 gr lood nodig te hebben. Aan de banden lag het niet, die konden op mijn oude verbrede stalen velgen ook prima gebalanceerd worden. Het bleek dat de velgen zelf niet helemaal rond waren. Komt dit vaker voor of heb ik een slechte serie te pakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 23:41 #68527 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Wat is eigenlijk een normale bovengrens voor loodgebruik? Een kilo op één punt is duidelijk te veel en 5 gram is duidelijk acceptabel. Daartussen moet dan ergens een gebiedje liggen waarvan je denkt 'kan net wel, kan net niet'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2004 19:24 #68526 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
<p>Het probleem met Minilite-velgen is dat de merknaam is verworden tot soortnaam. Het succes van het origineel (zie: www.minilite.co.uk/magstyle1.html) heeft geleid tot vele lookalikes van diverse fabrikanten, die echter zonder uitzondering allemaal minder van kwaliteit zijn/waren. Het zou interessant zijn om te vernemen of de velgen van Wietse inderdaad de originele Minilites zijn. Als dat inderdaad zo is, zou dat betekenen dat de legendarische kwaliteit van vroeger (de tijd waarin Tech-Del Ltd nog de fabrikant was) achterhaald is, waarmee de reputatie flink geweld zou worden aangedaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2004 22:35 #68525 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Gert, ik vrees het laatste, het zijn de originele. Ik heb ook al gehoord van de leverancier dat ik ze om kan ruilen voor een set geteste velgen. Hoera voor Martens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 15:30 #68524 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
vreemd, levert die leverancier dan twee kwalitieten? dan had hij dus kunnen weten dat er kans was op onrondheid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 19:58 #68523 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Kwestie van Quality Control, of beter gezegd: het ontbreken daarvan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 21:39 #68522 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Het ontbreekt niet bij Martens aan quality control maar bij Minilite, kennelijk. Martens test eerst de volgende set velgen voor mij voordat hij ze omruilt, hij levert géén twee kwaliteiten o.i.d. Ze waren het zelf ook nog nooit tegengekomen en ze waren er ook duidelijk niet blij mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 10:10 #68521 door
Beantwoord door in topic ovale minilite's
Nu je inmiddels in het bezit bent van ronde Minilite`s, vroeg ik mij af wat je van plan bent met je oude velgen. Mochten ze in de weg staan dan heb ik nog wel een mooi plekje voor ze onder mijn Combi. Ik wordt echt knettergek van al die geulen in de Nederlande snelwegen en ben toe aan brede bandjes. Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.