EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
15-06-2016 19:09 #161176 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dat is inderdaad een grote gap vergeleken met je schuurvondst. Hoe zit het met de sluitkant waar je slot zit, is die gap daar evenredig kleiner? De scharnieren zelf kun je eigenlijk niet veel aan doen behalve dan als je geen speling hebt aan de scharnierkant, dan zou je er platen tussen kunnen zetten. Als ik me niet vergis heeft Jan dit gedaan. Wat je eventueel wel zou kunnen doen in een uiterst geval is het stalen deel van het scharnier aanpassen zodat het scharnierpunt wat dieper in de deur komt te liggen. Misschien kun je eerst eens de voordeur er inhangen om te zien hoe die uitkomt t.o.v. de B stijl. Als je de originele achterdeur nog hebt dan zou ik die er eens inhangen. Als die beter past dan kun je de scharnieren van deze deur eens omzetten in de nieuwe deur. Ik ga morgen eens bij mijn wagen kijken, wie weet zijn er nog meer mogelijkheden

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2016 20:22 #161183 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor de reacties!
De kier is aan de slotkant inderdaad bijna evenredig kleiner.
Goed idee om nog eens wat scharnieren te wisselen. Ik heb nu die van de nieuwe deur gebruikt, maar zal eens de exemplaren pakken die eruit kwamen.
B-stijl een zetje geven had ik niet bedacht als oplossing, maar is ook nog een mogelijkheid inderdaad.
Misschien dat er ook nog wel wat ruimte te creeeren is bij de schroeven in de deur. Wellicht volstaat een klein sleufje daar. Veel heeft hij niet nodig.
Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-06-2016 22:52 #161185 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik heb mijn achterdeurscharnieren ook eerst moeten richten onder de pers;(even flink naar onder scrollen)

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=100

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2016 07:47 #161188 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Geweldig, fijn dat jij zo'n mooi naslagwerk hebt aangelegd én nog weet wat je online hebt gezet en ernaar kunt verwijzen.
Het hele scharnier een zetje geven is ook nog een goede optie. Moet wel even kijken in hoeverre dat lukt met mijn thuis gereedschap. Al heb ik een tijd terug ook al getwijfeld of ik geen kleine pers zou aanschaffen. Misschien toch maar doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2016 18:49 #161193 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
hallo Lars,
ik heb tijdens de opbouw van mijn combi begrepen dat deze van achteren naar voren wordt opgebouwd. Dat wil zeggen eerst de achterportieren, daar inderdaad de strip op de B-stijl op aan laten sluiten, dan de voorportieren en daar dan de spatborden / front / motorkap op aan laten sluiten. Zelf zou ik vooraan begonnen zijn, maar dat is dus niet de juiste methode. Hoop dat je er iets aan hebt.

Groet, Paul

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2016 21:39 #161228 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor de info Paul. Goed om te weten. Ik was toevallig achteraan begonnen omdat ik daar een wielrand te repareren heb, maar anders was ik denk ik ook vooraan begonnen.
De scharnieren van de deuren die eruit kwamen gebruiken bleek de oplossing!


Nu bezig met een listig opvul stripje bij de achterwielrand.


Zie ook een uitgebreide update met nog meer foto's in blogpost Rechter deuren afgehangen en begin wielrand
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2016 13:04 - 20-06-2016 13:06 #161301 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hoe hoort de uitlijning van het voorscherm te zitten?
Tegen de goot aan of iets lager met wat ruimte ertussen?



Ik vermoed wat lager, want op deze manier past hij onderaan bij de binnendorpel niet. Aan de andere kant lijkt de hoogte van het binnenscherm ook wel aardig te kloppen. Het scherm is NOS dus aan die pasvorm ligt het niet.
Hopelijk weet iemand hoe dit hoort (dan pas ik of het binnenscherm of de binnendorpel wat aan).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2016 13:53 #161304 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hallo Lars,

bij mijn Sedan zit het zo, is ook niet zo mooi maar van een afstand valt het niet zo op.
Groet, Fred


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2016 14:01 #161305 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank! Ik begin juist het idee te krijgen dat het hoort zoals op jouw sedan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2016 14:16 #161306 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het is het originele spatbord. Dit is een org. ned.auto en ik heb hem van de tweede eigenaar die ik al vele jaren ken en ik heb hem ook al ruim twintig jaar dus voordat ik eraan begon is er nooit mee geklooid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.