EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
20-06-2016 14:21 #161307 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dan lijkt me dat een mooie norm! Ik ga mijn binnenscherm iets aanpassen zodat er een kiertje ontstaat.
Volgens mij volgen de rondingen van de deur en het scherm elkaar dan ook mooier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2016 17:54 #161308 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hè Lars, dit ben ik ook al eens tegen gekomen, het zijn een paar mm die je moet zakken en daar moet je die schermen soms een beetje mee helpen. Als je straks weer op de wielen staat dan kun je het scherm er zo los/vast op schroeven aan de bovenkant en er dan voor zorgen dat hij wat vrij is van de À stijl. Als je dan met je volle gewicht op het scherm drukt dan komt hij heel mooi in de lijn, 80 kg was in mijn geval genoeg :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2016 15:38 - 26-06-2016 15:43 #161414 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank! Ik heb inmiddels het binnenscherm wat aanpast zodat hij iets gezakt is.
Dan is de uitlijning met de deur ook mooier.


Ook heb ik nog het nodige new old stock plaatwerk verzameld.
Ondermeer bij Rudi, bedankt en leuk je ontmoet te hebben!
Was wel een mooie terugreis in het onweer donderdag. Lang droog genietend van de bliksemflitsen gereden en op een gegeven moment toch maar even gestopt.


Maar wat is de pasvorm van die oude delen toch fijn.
Zie ook blogpost New Old Stock (NOS) plaatwerk en voorste wielrand passend
.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2016 22:24 #161476 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En daar is nog een stukje van de puzzel.
Goede achterschermen, inclusief een perfect voorbeeld en uitleg van hoe je die eruit en weer erin krijgt. En nog wat meer zoals vloerplaten en dorpels, maar moet nog wel wat puntlassen uitboren.



Meer ins en outs en foto's in mijn blogpost Plaatwerk donor combi casco gekocht en opgehaald
Nu maar zo snel mogelijk pellen, het is nu een beetje vol in de garage.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2016 16:03 - 04-07-2016 16:03 #161581 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En in mootjes, ondanks dat hij op veel plekken slecht was, heb ik er nog best veel herbruikbaar plaatwerk af kunnen halen.



Origineler dan dit wordt de pasvorm niet, dus dat gaat vast nog eens van pas komen.
Zie ook blogpost Donor amazon combi gesloopt voor het hele zaagverhaal.

.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
04-07-2016 17:27 #161583 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wat een verhaal :) mooie berg plaatwerk heb je daar overgehouden.
Dat dekseltje wat noodzakelijkerwijs is achtergebleven hebje bij Jacco in een handomdraai gemaakt hoor;








Ik had namelijk hetzelfde met mijn wielrand.
Je zult er ongetwijfeld goed naar gekeken hebben maar.......ik zou geneigd zijn te denken dat die combi nog wel te redden geweest was.
Ja, ik weet dat foto's vaak veel mooier tonen dan de werkelijkheid. B)

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2016 21:07 #161587 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik neem het wielrandje wel mee, mooi klusje voor bij Jacco inderdaad.
Hij was op veel plekken nog best aardig, met name de dorpels waren bijzonder goed.
Maar er was ook wel aan gebeund hoor en wat ondanks stralen nog wel roestig her en der.





Degene van wie ik hem kocht had op zich al best veel ellende ongedaan gemaakt en weer mooi voorbereid en deels alweer gemaakt. Hij is restaurateur van beroep en zag het qua tijd (prioriteit) en inspanning niet meer gebeuren. Ook de vier mensen die voor mij hadden gekeken met de ogen om hem af te maken hebben hem laten staan. In feite moest de hele neus en kont (deels opnieuw) gedaan worden.
Uiteindelijk is alles te maken, maar zou denk ik bijna net zoveel werk zijn als mijn huidige body toen ik eraan begon.

Het is er dus helaas wel eentje minder, maar het komt goed terecht denk ik dan maar.
Dan heeft mijn combi straks achterschermen zonder met een verzet ingelaste wielranden of dubbele lasnaden bij de wielranden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 22:23 #161859 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Aangestoken door Jan is het volgende week dan eindelijk zover. Ik ga een week op restauratie cursus.

Zie ook blogpost: Combi weggebracht naar restauratie cursus
Wordt vervolgd met de vorderingen van de week. Ik ben benieuwd en heb er zin in.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2016 21:19 #161864 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Op de valreep besloten dat de snel laad aansluiting rechtsachter moet komen. Gespiegeld aan de originele tankdop (en dus gespiegeld t.o.v. de gewone laad socket). Vooraan was technisch beter, maar daar kan ik geen mooie plek bedenken. Ik het voorscherm was nog een idee, maar dat wordt te complex. Gelukkig kon New Electric er snel nog een leveren zodat ik ermee aan de slag kan als ik komende week het rechter achterscherm ga aanpakken.



Rest nog de vraag wat voor dummy dop ik op het deksel van de socket zal zetten. De echte afsluitbare dop zoals die ook op de sedan zit:



Of de combi specifieke dop:



Reacties/suggesties zijn welkom.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2016 09:26 #161868 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
De originele sedan tankdop heeft natuurlijk als voordeel dat deze afsluitbaar is, maar ik vind het geen fraai gezicht zoals hij met z'n hoekige vormen het ronde gat afdicht. Is een dop van een 140 geen mooiere optie?

Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.