EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
27-03-2016 10:56 #159103 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het is een paar keer stevig de kaken op elkaar houden en weer doorgaan Lars, maar als deze klaar is weet je precies wat je hebt. Zoals je zelf al een aantal keer aangaf, bij een ander exemplaar moet je nog maar afwachten wat er gedaan is en nog moet gebeuren.
En hij wordt weer prachtig en solide, dus ga zo door. Ik blijf het met plezier volgen :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2016 21:24 #159146 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

"Lars Rengersen" schreef:

Enige waar ik me zorgen om blijf maken is oppervlakkige roest in holle ruimtes waar je met stralen niet bij komt.
Ik moet er maar op vertrouwen dat de RX5 en Mike Sanders Fett daar goed hun werk doen.

Hoi Lars,
Mijn Alfa Guilia Super (af fabriek echt géén antiroest waar dan ook, alleen transport primer nevel als je geluk hebt) heb ik in 1995 behandelt met Fertan in alle holle ruimtes en daarna Mike Sanders vet in royale hoeveelheden (af en toe loopt er nog wat uit bij heet weer). Tot nu toe (50.000km. door wind en regen maar geen pekel) geen roest behalve aan de gootrand omdat ik die toen vergeten ben te behandelen.
Sinds kort heb een kleine endoscoop (van de Lidl ;-) ) en als test maar eens in de dorpels van de Guilia gekeken. Blije verrassing was een heel mooie binnendorpel die nog mooi vet was.
Kortom maak je geen zorgen als je maar niet te zuinig werkt met het spul.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2016 21:30 #159147 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor jullie reacties! Dat geeft de burger weer moed om inderdaad gewoon door te zetten.
Mooi om jouw goede ervaringen met het vet te vernemen Thom.

Frappant genoeg bleek de radiatorbalk van mijn combi ook vol vet te zitten.


Dit was namelijk het klusje van de afgelopen dagen. Gezien mijn ervaringen met de kwaliteit van ander eerder uitgevoerd laswerk had ik die namelijk maar opengemaakt omdat hij niet meer origineel was.
Dat viel dus reuze mee. Ze hadden de rest van de auto ook even moeten doen ;)
Maar goed, inmiddels zijn alle plekjes rondom de neus aangepakt en kan het voorste radiatorbalkje er bijna weer in.
Zie ook update: Frontpanelen en radiatorbalk aangepakt
Ik ga Mike Sander nog even bellen met de vraag wat hij aanraadt als onderlaag of voorbehandeling voor het vet.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2016 13:21 #159214 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Nog even ter info voor degenen die ook met Mike Sander Fett aan de slag willen:
Hij adviseert om geen primer oid aan te brengen.
Die tussenlaag voorkomt dat het vet z'n werk kan doen.
Wel had hij als tip om als je holle ruimtes nog even open hebt om dan met een kwast al dik vet aan te brengen.
Daarna wel oppassen met lassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2016 21:41 #159337 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels zit de rechter bumpersteun houder erop.


Zie ook blogpost Reparatie bumpersteun houder rechtsachter (incl. overweging of ik niet toch de vorige week verschenen herproductie van Dries zou nemen).
Toch verder met mijn eigen en dus de plaatsing vandaag Bumperbevestiging combi rechts erop gelast
Op naar de linker.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2016 13:31 #159412 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
In het kader van één stap heen en twee terug. De rechter zat net niet goed en moest er weer af.


Maar inmiddels zitten ze er beide goed op


Alle ins en outs en meer foto's in blogpost Bumperbevestiging combi zit erop, nu goed



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2016 15:11 #159413 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo dat is echt mooi werk Lars, de update op je site is zeker de moeite waar geeft mooie details.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2016 07:44 #159607 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels begint het gat achteraan dicht te raken.


En heb ik een poging gedaan om een erg krommig stukje plaat te maken.


Verder nog bij Jan geweest om zijn achterschermen te bekijken.
@Jan: Leuk je ontmoet te hebben en dank voor je tijd.
Het is voor mij echter een te grote klus om die er als geheel in te zetten.

Meer foto's, zie blogpost Vervolg reparatie rechter achterscherm onderaan .
Gewoon maar weer stap voor stap verder.

Ik begreep van iemand dat er een soort "reuze passer/schuifmaat" bestaat die gebruikt wordt om auto's na te meten voor positionering van plaatwerk. Omdat het nu allemaal niet zit zoals het hoort lijkt me dat wel handig.
Weet iemand hoe zo'n ding heet of waar je dat zou kunnen kopen?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-04-2016 21:19 #159624 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooi verslag weer Lars,

Grappig om elkaar in levenden lijve te ontmoeten na jaren virtueel bij elkaar in de werkplaats gekeken te hebben.
Zo'n grote passer heb ik nog nooit van gehoord, weet wel dat ze tegenwoordig digitaal 3d kunnen meten in de autoschadebranche, vaak i.c.m. trekbank.

amt.nl.s3-eu-central-1.amazonaws ... erstel.pdf

Kan je zo'n passer die jij noemt niet zelf fabriceren?

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 21:44 #159655 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels heb ik geleerd dat zo'n ding een speermaat heet, maar het aanbod is niet enorm groot en gebruikt al helemaal niet.
Een nieuwe vond ik voor 300 euro: Monaldi speermaat telescopisch

Dus dat is een beetje teveel van het goede. Dan kan ik inderdaad beter zelf wat referentiestukken maken al dan niet met in elkaar schuivende buizen die je met een boutje fixeert.
Het gaat mij meer om het exact namaken van een vaste maat van mijn andere combi of links en rechts dan het kunnen opmeten in tienden mm nauwkeurig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.