EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
17-07-2016 10:40 #161869 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank, rond is inderdaad mooier. Het worden dummy doppen op m'n elektrische sockets dus afsluitbaarheid is geen toegevoegde waarde meer.
Ik ga gewoon op zoek naar nog een originele combi dop en heb er dan dus gewoon rechts en links een.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2016 17:52 #161877 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Begrijp ik nou goed dat je 2 aansluitpunten gaat maken? Waarom 2?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2016 19:11 - 17-07-2016 19:11 #161879 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Klopt, twee aansluitingen. De ene voor gewoon enkelfase laden (thuis en aan gewone laadpalen) en de ander voor snelladen.
Dat zijn verschillende stekkers en verschillende protocollen.
Gewoon laden is met wisselstroom waarbij de lader in de auto zit. Snelladen is met hoogspanning gelijkstroom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2016 17:35 #161903 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Aha, oké Lars , bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2016 14:18 - 19-07-2016 14:19 #161912 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
He Lars, k'ben heel benieuwd naar de resultaten van de las cursus :) zijn er al foto's :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2016 00:35 #162029 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ja, best veel, zie www.oudevolvo.nl/blog/2016/07/22/voortga...-combi-en-inzichten/ voor het hele verhaal.



In het kort: Veel geleerd en gedaan, aanrader!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
23-07-2016 13:39 #162035 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooi verslag Lars,

Je hebt best nog veel kunnen doen zie ik, gaaf om het allemaal te lezen én te zien op de vele mooie foto's !!

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2016 13:54 #162036 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dankje Jan!
Inderdaad nog best veel kunnen doen. Zelfs nog wel wat meer dan direct zichtbaar is. Achterscherm is voor 95% pasklaar en binnenbak 99% dus dat zit er straks vrij vlot in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2016 17:31 #162038 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo Lars, wat een super job, geweldig. Heel mooi verslag en leerzame tips.
Bedankt dat je dit hebt willen delen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2016 21:38 #162863 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Nog even een tussen update: in de vakanties kreeg ik even de kriebels of het project niet sneller kon door een goede en kant en klaar rijdende auto als basis te nemen.
Twee hele mooie kandidaten bekeken. Een noord Noorse import auto en een origineel Nederlandse auto die 30 jaar geleden was gespoten en nu pas weer opgebouwd en weer de weg op.
Uiteindelijk hadden die ook nog wel wat aandachtspuntjes die op korte danwel langere termijn aangepakt moesten worden. Daarom uiteindelijk toch besloten dat het dan niet erg handig is en ga ik gewoon verder met mijn eigen basis.
Het gras bij de buren bleek dus niet groener....
Toch blijft de behoefte van versnelling dus ga ik kijken naar een slot van drie dagen om samen met Jacco (van de restauratiecursus) bij hem fulltime met hem aan de auto te werken en zo meters te maken.
Voor de lange versie, zie Twee Amazon combi’s bekeken, toch verder met huidige basis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.