EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
14-03-2016 23:51 #158825 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank beide!
Bumper er onder hangen is niet "even" omdat er tijdelijk geen bumpersteun houders op zitten ;)
Toch ga ik dat zeker doen voordat ik verder ga. Is inderdaad wel een heel goed idee om op die manier de uitlijning van het schelpje nog even te dubbelchecken en niet zomaar voort te borduren op een eerder gemaakte markering.
Dus misschien dan toch maar eerst de bumpersteun houders in ere herstellen of tijdelijk even een hoeklijntje erop waar de bumper aan kan hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2016 11:29 #158832 door Pieter Elzendoorn
Beantwoord door Pieter Elzendoorn in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Als je hem laat stralen, maak dan niet dezelfde fout als ik.

Ik heb enkel de onderkant en dorpels laten doen. Achteraf gezien had ik beter ook alle "stijlen" laten doen, dus die waar de ramen en deuren in hangen/zitten. En eigenlijk zelfs ook de binnenkant :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2016 11:33 #158833 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hij wordt van binnen en buiten gestraald.
Maar bedankt voor de tip dat het anders niet werkt.
Wat maakt dat je tot die conclusie komt? Hoe gaat het met je combi project?
Dat heb ik wel even overwogen, maar ga toch maar voor integraal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2016 22:52 #158853 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Nogmaals dank aan Rob en Kevin! De twee bumpers die ik had om erlangs te leggen pasten beide niet.
Deze bumper kwam eraf



En deze van de andere



Dan toch eerst maar de bumpersteun houders repareren met de trekhaak als extra hulp voor het positioneren en daarna m'n nieuwe RVS bumper in elkaar zetten en dan verder met de hoeken.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2016 00:24 #158860 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
TOP Lars, dit gaat helemaal goed komen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2016 15:50 #158956 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Vrijdag was weer zo'n dag, weer meer roest en dan een hele mooie kant en klare combi op Autoscout zien....


Verus


Maar goed, inmiddels heb ik de moed al wel weer te pakken.
Enige waar ik me zorgen om blijf maken is oppervlakkige roest in holle ruimtes waar je met stralen niet bij komt.
Ik moet er maar op vertrouwen dat de RX5 en Mike Sanders Fett daar goed hun werk doen.
zie ook blogpost: Bumpersteunen, meer roest, The Gallery en achteras



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2016 12:00 #158968 door Pieter Elzendoorn
Beantwoord door Pieter Elzendoorn in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

"Lars Rengersen" schreef:
Hij wordt van binnen en buiten gestraald.
Maar bedankt voor de tip dat het anders niet werkt.
Wat maakt dat je tot die conclusie komt? Hoe gaat het met je combi project?
Dat heb ik wel even overwogen, maar ga toch maar voor integraal.


Op het gemakje... Wielen staan er al onder dus het is al wel weer een Volvo. Volgende keer gaan we de spatborden monteren en dan zien we wel weer verder.

En is niet dat het niet werkt, maar scheelt zoveel werk en is zo'n proper resultaat. Ben werkelijk fan van stralen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2016 15:10 #159025 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
De onderdelen die ik had laten lasersnijden zijn binnen.
De 10 mm afstand zoals dat origineel zit is toch wat veel voor de nieuwe herproductie bumpersteunen die ik gekocht had. Die zijn maar 5 mm dik.


Dilemma, nieuwe tussenstukken of een ring op de bumpersteunen lassen. Ik ga denk ik toch maar voor dat laatste. Dat scheelt weer euro's en bovendien passen de originele Volvo bumpersteunen dan ook nog gewoon.
Meer foto's in Lasergesneden onderdelen bumpersteunen ontvangen

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2016 11:57 #159038 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En nog weer een update. Ik heb voor mijn combi's een identiteitsonderzoek laten doen door de RDW.
Dit om eventuele problemen later te voorkomen.
Beide goed en authentiek bevonden en voorzien van een tag.


Zie ook blogpost Identiteitsonderzoek RDW chassisnummer combi’s

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-03-2016 22:02 #159066 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ha Lars, prachtige updates weer!
Ik zou zoals je zelf al voorstelde jouw 5mm bumpersteunen opdikken met ringen tot een maat van 8-9mm dik.
Anders beschadig je onherroepelijk de lak van de steunen en het inwendige van de ophanging.
Bovendien is het dan bijna ondoenlijk de zaak te monteren zonder dat het gaat klemmen, je zult straks maar even fors "doorschieten" aan een zijde met je bumper op de verse lak omdat de steunen een beetje krap pasten...... :twisted:
Mooi uitgevoerd trouwens dat ontwerp van je!


RDW-tags is een goed idee, past ook helemaal bij jouw manier van aanpakken; niets wordt aan het toeval overgelaten.
Ik heb de TUV eens een keer aan huis gehad, was ook geeneens duur, iets van 130,- all-in voor voorrijden,keuren en papierwinkel. (om een 1978 245 op diesel-kenteken te kunnen krijgen)

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.