EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
18-05-2016 13:45 #160531 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank! Het zal nog wel even duren, maar je bent van harte welkom.
Graag zou ik ook een keer bij jou komen kijken, lijkt me erg leuk en leerzaam.
Ik woon net aan de andere kant van de IJssel, net buiten Deventer.

Felsen heb ik het niet zo op i.v.m. dubbele plaat, maar het kan inderdaad soms handig zijn.
Ik heb de Rodac RC236 inmiddels besteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2016 20:53 #160578 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels weer een fijne slag gemaakt. Na een hoop passen, meten, erin/eruit had ik woensdag het "ja zo moet hij" moment voor de positionering van de binnenwielbak.
Dorpel+wielbak+wielrand


Met hulp van mijn andere combi


Dus nu is het een kwestie van er naar toewerken dat die niet in het luchtledige hangt, maar steunt en erin gelast kan worden.


Meer foto's, zie mijn blogpost: Positionering binnenwielbak, combi kijken & gereedschap gekocht
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-05-2016 23:03 #160587 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooie gereedschappen Lars, daar wordt ik blij van. :)
Goede vorderingen ook weer trouwens, dat geeft de burger weer moed.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2016 22:17 #161076 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, weer een stapje verder. De rechter binnendorpel is weer (bijna) goed.
Alleen de bodem hoefde te worden vervangen dus die heb ik laten zetten uit 1,5 mm Zincor voor de hele lengte.


Daarna een hoop passen en meten waarbij mijn eerder gemaakte mal ter controle van de hoogte erg handig was.


En na hechten steeds stap voor stap tussenin lassen en telkens koelen met lucht en hij zit erin.


Meer foto's en ins en outs in mijn blogpost Binnendorpel rechts gerepareerd
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2016 12:51 #161078 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wauw Lars, wat een lef en wat een doorzettingsvermogen! Indrukwekkende foto's!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2016 07:32 - 14-06-2016 07:37 #161140 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dankje Hans!
Inmiddels weer een stapje verder: lasnaden afgeslepen, spit aangepast en deur afgehangen.


En een uitstapje gemaakt naar de open dag van Yestercar afgelopen weekend.
Zie ook blogpost Spit aangepast en deur gemonteerd & Open dag Yestercar
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2016 13:04 #161148 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooi werk Lars en wat een booster als je er een deur in hangt. Maanden lang buffel je door aan een kale koets en dan ben je opeens een deur aan het passen en naden aan het afstellen met nieuwe plaatwerk, helemaal super. Dit gaat goed komen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2016 17:29 #161171 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Thanks Rob, zeker een mooi moment!
Het roept ook weer een nieuw soort vraag op waarvan ik hoop dat iemand er antwoord op heeft.

Hoe stel je de voor/achter speling van de achter deur af?

Bij mijn schuurvondst zit de deur mooi strak bij de B-stijl.


Bij mijn body is die kier veel groter.

En aan de kant van de deurvanger is hij juist te klein.
Nu zie ik zowel aan de deurkant als aan de B-stijl geen stelmogelijkheid in de voor/achter richting.
De B-stijl kant biedt alleen een naar binnen/buiten stelmogelijkheid.


Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2016 17:45 #161172 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hallo Lars,
bij mijn rijdende opknapcombi heb ik het gedeelte van de B-stijl wat je tussen de deuren ziet gewoon gebogen naar het midden van de twee deuren in dichte toestand zodat de kieren gelijk zijn. Het is maar een dunne rand die je gemakkelijk met een balk en een schaar of hydraulisch krikje naar voor of achter kan verbuigen.
Groeten, Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-06-2016 18:05 - 15-06-2016 20:18 #161174 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Daar heeft Fred helemaal gelijk in, ik heb de B-stijl buitenrand ook wat geholpen met passen.
Daarnaast ook tegen het feit aangelopen dat de scharnieren achter niet zo te stellen zijn als voor. Mijn zoon heeft toen verschillende vulplaatjes gefabriceerd.

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=300

Daarmee kan het portier perfect worden gesteld.
De indruk wordt gewekt dat je ze er zo tussen schuift als je de boutjes van het scharnier iets oplost.......dat is in de praktijk wat lastiger maar het kan wel met enig geduld.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.