- Berichten: 1421
EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Op die cursus heb ik echt veel geleerd, ik kan het iedereen aanraden.
Mijn top opbrengsten:
- Beter afgesteld lasapparaat (booglengte op +3V geeft betere inbranding, plattere lasbulten en dus minder slijpwerk)
- 3M Cubitron spullen zijn top! Ik wil nooit meer iets anders. Zo'n Cubitron schijf met de kopse kant werkt echt super
- Combinatie van Clean&Strip op haakse luchtslijper, Cubitron schuurband op luchtvijl en finishing touch met fiberschijf werkt snel en fijn
- Markeer afgerond werk met Zinc coat / Inox spray. Goed voor de bescherming en het oog wil ook wat dus goed voor de motivatie en zichtbaarheid voortgang
Zou het laswerk van 15 pagina's terug nog goed genoeg zijn of is dit de nieuwe norm
Ha ha, ik ga gewoon lekker verder.
Nu maar hopen dat er op de VKB geen keiharde, roestvrije en onverprutste combi voor weinig te koop staat
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
En die keiharde onverprutste Combi "voor weinig" kom je pas tegen als je helemaal klaar bent
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Hij staat inmiddels weer even op de mover in plaats van in het spit. Dan komt het qua stijfheid wel goed.
Ik ga de hele neus incl. deur opbouwen om de positionering goed te krijgen.
Zoals de huidige erin zit klopt het sowieso niet namelijk dus daar heb ik niks aan qua uitgangspunt.
Dus dat wordt nog heel wat passen, meten, opbouwen en afbouwen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Links trekt hij de kap in dichte stand niet voldoende naar beneden.
Ik kan hem met de hand dan nog wat nadrukken. Standaard zijn de sleuven niet afdoende om hem dan wel goed dicht/passend te krijgen.
In mijn achterhoofd wist ik dat Jan hetzelfde probleem had gehad (was wel even een heel eind terug lezen in zijn topic, maar oh, wat is dat een handig naslagwerk).
Jan schreef na het toevoegen van een stapel ringen aan de voorzijde:
Hoe zou die technisch fraaiere oplossing eruit kunnen zien?Ik laat de gedachte nog even gaan over een (technisch) fraaiere oplossing dan een stapel ringen.
In elk geval heb ik nu een richting waarin ik moet denken
a) Een zo spelingsvrij mogelijk scharnier pakken
b) De 'richel' waar het boutje in gaat een beetje anders zetten
Mogelijk zijn de bevestigingspunten bij mij wat verbogen toen de kap per ongeluk wat zakte terwijl ik alleen de voorste boutjes erin had.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Door de 2 veren is het moeilijk om de scharnier op speling te controleren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Het filmpje van Jan van een scharnier zonder de veren erop liet dat ook al zien.
Eens kijken of het lukt om op een of andere manier toch speling te kunnen meten met de veren erop.
Dan op zoek naar een setje van twee goede in de voorraad of anders op de beurs.
Ik heb net de kap nog even bekeken en die is/lijkt niet ontzet dus het probleem zit dan vermoedelijk toch in het scharnier.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik ben ook nog niet verder gegaan sinds het filmpje dat jij aanhaalde dus het krijgt zeker nog mijn aandacht.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14517-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 12
Uiteindelijk kap gedemonteerd, scharnieren in gesloten stand geduwd, toen bleek de bovenste bevestiging van de scharnieren niet parallel te zijn met elkaar, een scharnier waarschijnlijk verbogen door een vroegere schade.
uitrichten en opnieuw proberen, afgesteld en kap goed sluitend.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.