EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-04-2016 21:57 #159656 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hier nog wat inspiratie misschien ;

www.google.nl/search?q=car+rest ... +templates

Van simpel en snel met karton en plakband tot metalen mallen die al een project op zichzelf zijn :)
Even op afbeeldingen klikken trouwens.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2016 21:15 #159674 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooie inspiratie, kun je ook lekker druk mee zijn, mallen maken. Ik hoop op direct inzetbaar reparatieplaatwerk (maar dat is dikwijls een illusie). Zo ook vandaag, de oogst:
- 6,5 mm plamuur aangetroffen
- dorpel die een halve centimeter te kort is




#moedeloos
Zie ook Start reparatie wielrand en binnenwielbak rechts voor meer foto's en tekst en uitleg.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2016 21:22 #159675 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Lars, ik ken het gevoel, schouders ophalen en het geel beter doen. Jouw auto wordt straks fantastisch met alles zoals ue het wil!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2016 15:13 #159764 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor je support Frans!
Op dit soort momenten ga ik dan twee dingen doen:
- Heel hard zoeken naar een betere
- Iets anders tussendoor doen
Ik hoop nog steeds een keiharde, authentieke en onverprutste auto of body tegen te komen.
Maar tot die tijd gewoon verder met deze. Wie weet is hij opeens af... Al is er wel een list nodig, want ik heb juist zin in de ombouw naar elektrisch specifieke dingen.
Ondertussen maar even lekker bezig geweest met het maken van een body mover.


Soms zit het spit namelijk danig in de weg.
Meer foto's in mijn blogpost: Body mover voor Amazon combi maken

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 11:03 #159781 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Lars, ik heb nog een keiharde body staan , juist de bevestigingen van de voorvleugels zijn rot. De body staat al van 1980 binnen droog gestald. De combi is van BJ 1967. Staat wel in Belgie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2016 08:05 #159812 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
@Johan, dank, ik heb je een PB gestuurd. Als hij kaal is en nog geen NL kenteken heeft is het voor mij geen optie helaas, maar wie weet.

Weet iemand of er voor de combi "maat referentie tekeningen" zijn?
Dus waarin ik kan opzoeken wat bepaalde lengtes horen te zijn.

Bijvoorbeeld: Hoort de koker aan de achterste bevestiging van het subframe wel circa 5 mm lager?
Ik vermoed van wel omdat ik nergens kreukels zie en het zowel links als rechts is.


Maar wat ik nu allemaal al ben tegengekomen is het wel fijn om een soort norm te hebben.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
24-04-2016 08:53 #159814 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hoi Lars,

Onder documentatie op dit prachtige forum staat o.a. een werkplaatshandboek dat over de carrosserie gaat.
Helemaal achterin vind je twee tekeningen met diverse maten : een van opzij en een van bovenaf.
Niet alle maten staan daar in maar voor sommige referenties wel goed bruikbaar.

Het hoogteverschil staat er in dit geval zelfs nog keurig aangegeven.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2016 21:20 #159850 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank! Gevonden 122 Body . En mooi dat juist dat punt erin staat. Dat is dan wel weer een opluchting dat dat hoogteverschil zo hoort.
Je gaat op een gegeven moment overal aan twijfelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2016 15:38 #160004 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, inmiddels heb ik een verrijdbaar frame (zie ook Body mover voor Amazon combi maken ).




Hij voelt al heel solide aan.
Zouden er achteraan ook nog schoren op moeten?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2016 17:25 #160007 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
je moet m vormstabiel krijgen, dus ik zou overal schoren inzetten, of wat momentvastere hoeken maken. Je wilt niet dat het gaat torderen, schuiven of kantelen!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.