Volvo Amazon Combi (P221)

Lees meer
20-02-2024 21:27 - 08-04-2024 12:52 #1044094 door Michel Uytewaal
Volvo Amazon Combi (P221) is gemaakt door Michel Uytewaal
Volvo Amazon Combi uit 1966 kleur wit (79) kenteken AE-45-53 met trekhaak en sedan achteras. Ik heb deze auto nu 15 jaar in bezit gehad en onderhouden en heb er onlangs circa 2 jaar geleden een nieuwe motor (b20) in geplaats. Deze heeft nu rond de 2000 km gelopen. De originele motor is nog aanwezig, sindsdien is het mijzelf niet meer goed gelukt de auto lekker af te stellen op LPG en benzine nadat de carburateurs waren gereviseerd. En is het een project geworden (voorheen reed ik er regelmatig mee). Vanwege een jong gezin en andere projecten wil ik deze auto verkopen.

Auto met nieuwe motor, gereviseerde carburateurs, nieuwe chrome bumpers, en met (eventueel) vele (circa 20) kratten extra (nieuwe) onderdelen indien gewenst, zoals o.a. carburateurs, mistlampen, NOS slijtagedelen, versnellingsbak, plaatwerk, tussen as, trommelremmen,  binnen schermen, winterbanden op velg en vele losse NOS reserveonderdelen, etc, etc, etc...

Algehele staat van de auto is redelijk tot goed, geen doorgerotte plekken, echter lak is dof en heeft roestplekken/gebruikssporen. extra informatie of foto's zijn mogelijk. In principe kachel weer inbouwen (goed kachelhuis en nieuwe kachelkraan zitten erbij), en afstellen om te rijden 

Bijlage niet gevonden

.

De auto staat droog in Dronten en is te bezichtigen bij serieuze interesse. Bij de verkoop zit ook veel originele documentatie.

Kortom:

The good: originele auto met deels originele details (doorlopend heel dashboard/gangsta kap, radio,  etc) nieuwe motor reeds ingebouwd circa 2000 km gelopen. Brede velgen en nieuwe chrome bumpers. Niet verrot en goede basis voor restauratie of bijwerken motor afstellen en rijden.

The bad: Loopt nu niet wat mijn inziens inhoudt kachel inbouwen en afstellen.

The ugly: lak en roest

Eventueel laatste taxatie ter plekke ter inzage, richtprijs (zonder reservedelen): 7500, of een goed realistisch bod. Eventueel met reservedelen 9000, of een bod.

Met vriendelijke groet,

Michel Uytewaal (lid 13048)

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.