Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen

Lees meer
03-04-2016 05:56 #159293 door Rob Baeten
In de nieuwsbrief van de KNAC stond dit www.knac.nl/2016/03/10/verruimi ... kenplaten/ artiekel. Het ziet ernaar uit dat ik eindelijk mijn lelijke gele platen van de combi kan inleveren voor mooie blauwe. Misschien een mooie mogelijkheid voor meer leden.

Bijlage amacombi.jpg niet gevonden




Link naar de RDW: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... ekenplaten

Groeten, Rob

Bijlage amacombi.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 07:30 #159295 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Mocht dat niet altijd al voor onze oude bakken?
Ik heb gewoon kunnen kiezen destijds.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 08:32 #159298 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Ik heb mijn wagen in 1983 op NL kenteken gezet en toen kon de keurmeester niets voor mij doen. Heb het later nog eens bij de RDW gevraagd en kreeg toen weer een "nee" niet mogelijk.
Misschien heb ik gewoon pech gehad in die tijd, heb er daarna verder ook nooit meer na gevraagd en zag het als een helaas pindakaas geval. Nu las ik dit bericht en dacht YES dit is mijn kans :)

Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 13:23 #159305 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
het werd meestal wel gedoogd, maar je weet het nooit als je door zo´n dienstkloppertje wordt aangehouden ga je nat.
Rob krijghnu ook een ander kenteken ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 14:20 #159307 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Als Rob eerder blauwe platen had willen hebben, dan had hij "omwisseling naar historisch kenteken" moeten doen.
Nu maakt de lettercombinatie niets meer uit en is de datum eerste toelating bepalend en mag hij dus met dit kenteken met blauwe platen rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 17:37 #159310 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Wat Lars beschreven heeft heb ik jaren geleden met mijn 145 ook gedaan, was geen probleem.
De nieuwsbrief begint trouwens met wat nieuws en spreekt zich op het eind weer tegen met de oude regeling. Op de RDW site waarnaar verwezen wordt staat alleen de oude regeling.
Is er een keurmeester "in de zaal" die de “APK aanvullende permanente eisen” in originele tekst kan weergeven?
Er is trouwens soms een verschil tussen wat bij de APK niet tot afkeur leidt maar toch niet zomaar toegestaan is.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 19:10 #159311 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Mijn 144 had een modern kenteken met blauwe platen. Door de RDW geleverd, met stempel. Daar werd regelmatig naar gekeken bij de APK...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 19:34 #159312 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Ik heb indertijd de 1967 Combi ook gekocht met een te nieuw kenteken en dus gele platen. Bij de RDW gewoon een historisch kenteken gevraagd en ook gekregen zodat ik blauwe platen kon voeren. Ik begrijp het probleem dus eigenlijk niet?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 19:35 #159313 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen

"Rudi Dortangs" schreef:
Is er een keurmeester "in de zaal" die de “APK aanvullende permanente eisen” in originele tekst kan weergeven?

Geenkeurmeester, maar wel een linkje
Zie www.rdw.nl/SiteCollectionDocume ... 1-2013.pdf
Artikel 3 op pagina 4

b. voertuigen met een datum eerste toelating welke ligt vóór 1 januari 1978; deze voertuigen mogen zijn voorzien van donkerblauwe kentekenplaten;


@Rob: ooit een steekproef gehad? De keurmeester heeft dan denk ik vooral gekeken hoe mooi hij ze vond ;) hij had de auto er niet mee mogen goedkeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2016 20:08 #159314 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Eindelijk het einde voor die gele kenteken platen
Hallo Lars,
dank voor de link, die informatie past dus niet met die van de andere RDW-link.
Dus weer een voorbeeld waar de APK anders mag beoordelen dan wat eigenlijk voorgeschreven is, ik ben benieuwd wat eruit komt als er iemand door de politie gecontroleerd wordt.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.