- Berichten: 303
s'morgens slecht starten
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
Bedankt voor de reactie.
Weer wat geleerd, de nieuwe zitten er nu in, nog niet mee gereden, ben nu voorzichtig aan het stoeien met de sproeiers.
Johan, de oude waren mooi grijs, zeker niet vet.
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 303
Wat ik ook probeer met de sproeiers, de "originele" stand weet ik, dus terug zetten lukt altijd.
bedankt voor het meedenken.
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M. te Dorsthorst
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 76
- Bij LPG systemen: Het gas dat in de slang tussen verdamper en mengstuk zit stroom weg, verdamp gewoon. Op het LPG veiligheidsrelais zit een zogenaamde gaschoke. Als je het contact aanzet dan stroomt er gedurende ca. 1,5 sec gas in de slang. Dan nog even 1 a 2 sec wachten en dan starten. Meestal springt de motor dan direct aan.
Waarvoor veel dank.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Valt het toerental gelijk terug staat het mengsel te arm lopt het toeren tal op staan het mengsel te rijk.
Er van uitgaan dat de carburators goed sygroon staan.
Dit kun je controleren om met een stuk tuinslang aan de ingang van de carburators te luisteren dit geluid zou bij bijde carburatosr hetzelfde moeten zijn.
Ik vind het een onzuivere metode de syngronisatie ik heb een omgbouwde windsnelheidsmeter is een stuk nauwkeuriger.
En een grijze bougie kan ook een te arm mengsel betekenen binnen de club zijn er leden die zeggen dat een bougie koffiebruin moet zijn er van uitgaan dat je op benziene rijdt kleur op LPG weet ik niet.
Dit www.volvov70forum.com/rode-bougie-kleur-...html#google_vignette is van een Volvo V70 en daar is de kleur koffiebruin.
Op deze www.youtube.com/results?search_query=tuning+su+carburetors vind je genoeg informatie hoe te handelen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
succes
JOhan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 303
Bedankt voor de reactie,
M,
Ik rij niet op gas.
Johan,
Apparatuur om de carburateurs synchroon te stellen heb ik.
De tip met de zuigers vind ik wel interessant, ga ik zeker doen !
Dat hij te arm zou staan acht ik ook niet uitgesloten, na wat voorbeelden van gebruikte bougies te hebben gezien.
Bedankt voor het meedenken !.
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 303
Bedankt voor de filmpjes, weer wat wijzer !
p.s. de tool in het tweede filmpje heb ik ook, dus synchroon afstellen lukt wel.
gr .Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 303
Vrijdag ben ik bezig geweest om de auto aan de praat te krijgen d.m.v. het stellen van de verstelbare sproeiers.
Begon met 1.5 slag open, 3 sec. starten, dan de sproeiers 1/4 slag open, weer 3 sec starten, weer 1/4 slag open, weer starten enz enz.
Eindelijk kreeg ik hem aan de praat, toen gestopt uiteraard.
Vandaag was het spannend wat zou hij doen?
Choke stukje open, gaspedaal 2 x in getrapt en gestart, binnen 3 seconden lopen !!!!!!
Het kan geluk zijn maar het gevoel is goed.
Morgen ga ik een stukje rijden en daarna met warme motor hetzelfde doen wat in het tweede filmpje wordt gedaan, de test met de zuiger,een soort fine tune.
Voorlopig ben ik dik tevreden.
Allemaal bedankt !
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.