synchronisatie carb's b18d

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2002 12:34 #56477 door
synchronisatie carb's b18d is gemaakt door
Ik heb ergens een keer gelezen hoe je m.b.v. slangetjes de carburateurs van een B18D kunt synchroniseren maar kan het niet terug vinden.Weet nog iemand hoe dit eenvoudig te doen is ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2002 12:52 #62041 door
Beantwoord door in topic synchronisatie carb's b18d
lijkt mij niet mogelijk met de slangetjes methode aangezien de carburateurs onderling in verbinding staan en de afstelling(en) resp. het vacuum elkaar dus beïnvloed. maar ook ik leer graag iets bij dus.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2002 22:26 #62040 door
Beantwoord door in topic synchronisatie carb's b18d
het is een hele fijne manier om je carb's zo te ballanceren, voordat je begint, bij allebei de carb's de sproeier PRECIES op gelijke hoogte zetten (met schuifmaat), dit doe je door de "kolf" + zuiger er af te schroeven en dan kijk je zo op de sproeier, aan de onderkant zit een stelmoer, begin maar met het gemiddelde van je twee carb's.als je dit gedaan hebt schroef je het luchtfilter eraf, maak de gasklepasverbinding tussen de carb's los ( dan kunnen ze elkaar niet beinvloeden) start de motor en luister ( met een stuk kachelslang oid. aan de carb. mond) naar de zuiging van de carb's, met de gasklepstelschroef bijdraaien tot beiden gelijk zijn en op het vereiste toerental de gasklepas en het luchtfilter weer vastzetten, en klaar is kees !voordat je aan de carb's begint wel eerst kleppen stellen en de ontsteking in orde hebben, dus het afstellen van de carb's ALTIJD als laatste.sucses. gijs v. schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2002 16:13 #62039 door
Beantwoord door in topic synchronisatie carb's b18d
Verwijder de luchtfilters, luister met een slang naar het geluid, en stel met de stelschroefjes zo af dat je een constant geluid hoort, voor beide carburateurs gelijk. Een variant daarop is door in ieder oor een slangetje te steken, en met de schroefjes zo afstellen totdat je een perfect stereo-geluid hoort.Bovenstaand advies is te vinden op mijn site www.volvoamazon.com onder de rubriek carburatuers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 17:17 #62038 door
Beantwoord door in topic synchronisatie carb's b18d
Werkt d.m.v. de methode der communicerende vaten. Pak een slangetje (aquarium luchtpomp) van ca 8 meter lang.Vul de slang met wat (ATF) olie. Sluit de uiteinden aan op het inlaatspruitstuk achter beide carburateurs. Vouw de slang dubbel en laat hem ca 2 meter naar beneden hangen.Als nu een carburateur meer vacuum trekt dan de andere dan zal in die slang het olieniveau stijgen.Als het vacuum verschil te groot is vliegt al je olie het inlaatspruitstuk in!!!Om dat te voorkomen moet je eigenlijk twee buffers inbouwen m.b.v. een jampotjes.Moeilijk verhaal?? Best wel; ik zal een keer een tekeing maken en het in het clubblad plaatsen.De afstel methode werkt in de praktijk bijzonder goed; beter als met dure vacuum meters

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.