oliefilter vullen bij montage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2003 12:35 #55658 door
Heb begrepen dat je het oliefilter moet vullen als je een nieuwe monteert. Maar hoe vul je 'm? via de opening met het schroefdraad of via de kleine openingen. of maakt het niets uit. En hoeveel moet erin?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2003 13:10 #64988 door
Beantwoord door in topic oliefilter vullen bij montage
Bij onze auto's is dat niet nodig. Ik vraag me af of het wel te doen is, want zodra je het filter kantelt om hem erop te schroeven loopt die toch weer leeg.<br>Ik tap de oude olie altijd af als die warm is. Bij het afschroeven van het oude filter zet ik een teiltje onder het filter op de grond omdat er een aardige hoeveelheid uitloopt zodra de rubber ring van het filter loskomt van het blok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2003 21:02 #64987 door
Beantwoord door in topic oliefilter vullen bij montage
Ik vul hem via het middelste gat(schroefdraad) en op gevoel bijna half vol.Met de restdruppels even het rubber insmeren met de olie. Daarna snel monteren.Praktisch geen verlies daar de "dikke" koede olie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2003 21:07 #64986 door
Beantwoord door in topic oliefilter vullen bij montage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2003 21:15 #64985 door
Beantwoord door in topic oliefilter vullen bij montage
het hoeft niet perse, als je het wel doet krijgt de motor wel eerder oliedruk, omdat de oliepomp anders eerst het vilter moet volpompen voordat de druk opgebouwd word. ik doe het zelf wel altijd, gewoon in het middelste gat gieten,even laten wegzakken, en vergeet niet voor het monteren even wat olie op de rubberen ring van het vilter te , smeren voor een goede afdichting. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.