dempers su's

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 01:17 #54365 door
dempers su's is gemaakt door
Mijn dubbele SU's, op een B18B, hebben ieder een demper met een ander nummer boven op staan. Iemand vertelde dat deze dempers beiden hetzelfde nummer moeten hebben. De nummers weet ik nu niet uit mijn hoofd. Maar klopt het dat deze niet mogen verschillen ? En hoe weet je welk nummer je krijgt als je 'm bij 't VOD bestelt. Die heeft er nl maar één in de prijslijst staan. Ook het onderdelenboek rept niet over verschillende nummers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 09:38 #70102 door
Beantwoord door in topic dempers su's
Ik wist ook niet dat er verschillende waren. Maar is er uberhaupt ook wel echt iets anders aan ze? Haal ze eens los en kijk of je verschillen kunt ontdekken. Als de dempers hele andere karakteristieken hebben zal je motor bij het optrekken niet mooi lopen. Is dat het geval?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 10:46 #70101 door
Beantwoord door in topic dempers su's
Het VOD, Scandcar, etc, hebben geen onderdelen voor een SET dubbele carburateurs (wel voor enkele carbs). Dan moet je bij BCCP (www.bccp.nl, in Gramsbergen) of bij Burlen (www.burlen.co.uk, de fabrikant Engeland) zijn .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 21:53 #70100 door
Beantwoord door in topic dempers su's
SU`s zijn op de motor afgestemde carburateurs, de naald is een gekozen model, de veer die tegendruk geeft op de zuiger, de jet (dat slangetje onderaan met het nippel waar de naald inloopt.) en nog een paar dingetjes. De SU werd vaak toegepast op engelse wagens en in de loop der tijden zijn die verschillende onderdelen door elkaar heen geraakt.Wat van belang is, is dat er de ongeveer goede onderdelen inzitten, dat kan je zien door de dop eraf te halen, de zuiger eruit en te kijken welk merkje op de naald staat, de kleurcodering op het flexibele slangetje onderaan en door die veer op een weegschaal tot een bepaalde lengte te drukken en dan te zien wat ie aangeeft.<BR> Ik heb zo`n boekje van SU waar dat allemaal in staat, zal morgen eens zoeken voor een B18B, welk jaar? Weet je toevallig je nokkenastype?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 22:07 #70099 door
Beantwoord door in topic dempers su's
Ten eerste iedereen bedankt voor de reakties. En nee, het is niet zo dat de motor slecht loopt en dat ik daarom de vraag stel. Ben gewoon nieuwsgierig. De combi is uit '67, maar dit is niet de originele motor meer. Helaas weet ik niet wat het nokkenastype is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.