help, achterklep valt in m'n nek

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2002 00:07 #56239 door
De achterklep van m'n 120 blijft niet openstaan. De veren haken al achter hun verste haakje. Nu heb ik nog twee andere veren liggen. Mijn vraag: zijn die veren makkelijk te vervangen en hoe dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2002 10:29 #62814 door
Beantwoord door in topic help, achterklep valt in m'n nek
Roel,het vervangen is mogelijk maar een lastig en niet ongevaarlijk werkje.Soms heeft het ook geen resultaat....de remakes zijn nl. lang zo goed niet als de originele en deze zijn zo langzamerhand wel metaalmoe....Je moet behoorlijk veel kracht zetten om ze erin te krijgen en kijk uit dat ze niet terugschieten en je verwonden !!!Zijn er slimmerikken die een truc kennen ?Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2002 21:26 #62813 door
Beantwoord door in topic help, achterklep valt in m'n nek
Je kunt de veren nog iets stakker opstellen door er een stukje metaal achter te leggen. Je moet zelf even bepalen hoe dik dit moet zijn, ik heb dit vele jaren gelden gedaan en met succes.Wat je ook kan doen is het karton uit de achterklep halen, dan verminder je het gewicht.Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2002 22:48 #62812 door
Beantwoord door in topic help, achterklep valt in m'n nek
Dank je voor de snelle reacties. Het karton was er al uit, maar dat van die plaatjes zal ik proberen.Overigens, als ik eerst de klep er af haal en daarna de scharnieren langzaam losdraai, kan ik dan de veren gevaarloos demonteren en op dezelfde wijze een ander paar monteren (om te zien of dat paar beter is)? Of is het zo dat je eerst het scharnier monteert, en daarna de veren op spanning brengt?Groet, Roel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-01-2003 17:16 #62811 door
Beantwoord door in topic help, achterklep valt in m'n nek
Neen, dat iseen slecht idee.....je krijgt de scharnieren om je oren.... eerst moet de spanning eraf.Dit kan alleen door de ceren uit hun houders te lichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-01-2003 22:02 #62810 door
Beantwoord door in topic help, achterklep valt in m'n nek
Ed: Dank je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.