- Berichten: 38
OVerdrive J-type: naar de galamiezen?
- Sietse Pelle
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sietse Pelle
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Nu maar weer lager verwijderd, en 1 bijbesteld, Gelukkig heb ik er nog 1, die moet straks in de OD. Doordat ik op het tussenhuis moest tikken en het lager via de buitenring heb verwijderd is deze nu beschadigd. Eerst maar eens de bak in elkaar gezet zonder tussenhuis. Dan kan ik later kijken op welke manier ik het tussenhuis met lager er netjes op kan tikken. (De stationaire as moet nog een stukje verder, maar wilde hem even zo laten zitten tot ik zeker weet dat het gaat lukken, dan zit deze niet zo vast)
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- H.M. Platvoet
- Offline
- Senior lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sietse Pelle
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
De volgende stap is de schakelassen erin, en de pakking erop:
Nu komt het 'moeilijke' stuk. Ik heb het lager in het tussenhuis gemonteerd, anders kan de borgring aan die zijde nooit meer geplaatst worden. Vervolgens heb ik met een brander de binnenring licht opgewarmd (IR thermometer gaf 40-50 °C aan). Nu schuift het geheel er zo overheen. De schroeven erin, en het lagerhuis aan de andere zijde. Volgens mij staat de bak nu correct in elkaar.
Ik heb geprobeerd met de hand te schakelen en dan te voelen of de bak van 'versnelling' veranderd door aan de prise as te draaien en te kijken naar de verdraaiing van de uitgaande as. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het is zeer moeilijk om dit met de hand te doen (bijna onmogelijk). In neutraal gaat het wel, maar dan draaien beide assen, en zijn ze niet met de hand los van elkaar te draaien. Is dit verwacht gedrag?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Graan
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 73
Ook heb ik verder een keer een montage fout gehad. Daardoor kreeg ik hem niet in zijn derde versnelling. Ik had hem wel 8x uit elkaar gehad voordat ik door had hoe het zat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 316
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sietse Pelle
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Aan de voorkant zitten een soort doppen, daarvan kon ik niet inschatten of deze na uittikken nog te monteren waren. Dergelijke doppen worden in ontwerpen regelmatig aangebracht als eenmalig item, en zijn dus niet meer te herplaatsen. hoe werkt dat met deze?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sietse Pelle
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Ik heb geprobeerd aan de prise as te draaien en te kijken naar de verdraaiing van de uitgaande as. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het is zeer moeilijk om dit met de hand te doen (bijna onmogelijk). In neutraal gaat het wel, maar dan draaien beide assen, en zijn ze niet met de hand los van elkaar te draaien, wat ik wel zou verwachten. Is dit verwacht gedrag?
Heeft iemand een idee?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.