- Berichten: 47
Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 212
Ik ben opgegroeid in Zuid Limburg, dus herken je afstands-ervaring. Amsterdam wasin afstand de vierde hoofdstad, na Brussel, Bonn en Luxemburg stad. Groningen ken ik dan ook amper, dat is maar een half uur dichterbij dan Parijs (de vijfde in het rijtje; waar ik ook niet kwam overigens). Alles relatief dus.
Anyway, succes ermee!
PS: ik meende even dat het jouw advertentie was en je er de brui aan had gegeven. Zo ontstond de associatie...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
En dan te bedenken dat er niets boven Groningen gaat.
Jawel hoor, "Moddergat"!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joep Langeveld
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 19
Ik lees je verhaal pas nu, ,Ik heb door omstandigheden een heel mooie body staan van een Katterug sport, hoeft niet meer aan gelast te worden, met front en schermen en achterklep, gestraald en in nieuwstaat, met gereviseerde voortrein en interieur.
Misschien interessant voor jou of voor anderen. Met kenteken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Dank voor je aanbod, maar het gaat mij toch ook vooral om de reis zeg maar.. de restauratie is de uitdaging en door het allemaal zelf te doen is het dan uiteindelijk ook helemaal mijn auto. Ik ben dus niet op zoek naar een project waar alle werk al voor me is gedaan helaas.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Zie hier alle oude 'reparaties '... Zo kan dat niet in mijn universum.
Nog meer rotterij.
Eerst een stuk in de onderkant gelast, waarbij ik goed rekening heb gehouden met de maatvoering en dat alles er weer recht in komt, zodat het subframe later ook weer past, door rechte profielen onder de beide snippen langs te klemmen.
Ook dit deel zinde mij niet. Het staal was erg dun geworden, dus ik ben maar even creatief bezig gegaan met deze vorm.
En dat lukte heel redelijk vond ik zelf.
Een stuk vast getackt. Hierna voeg ik steeds korte tacks toe, waarbij ik na elke las-tack koel met een luchtspuit, zodat er geen vervorming optreedt. Ik ga net zo lang door tot alle puntjes een geheel vormen. Uiteraard wel goed letten op de doorbranding ofwel penetratie van de las.
De verstevigingsplaat weer terug en de boel afbramen.
En verder...
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Het hoekprofiel er weer in. Mijn proplassen krijgen op één of andere manier een klein gaatje in het midden, waardoor het popnagels lijken, maar dat zijn het zeker niet haha.
Close up.
Ik besloot dat deze afsluitplaat toch wel erg veel putvorming had en ik was toch bezig...
Wat klopwerk verder (wel gebogen en geklopt met een aantal inslijpingen die ik weer heb dicht gelast).
Dat was prima los te boren
En hij zit er weer in.
Ik heb hem nog niet afgelast op de radiateurbalk, want die balk ga ik ook nog vernieuwen.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
De plaat die ik hier 'verticale binnendorpel' noem is bij mij tot boven de vloer weggerot en vervangen door een stuk plaatwerk dat een vorige eigenaar er in heeft gelast. Hier zie je ook iets van terug in de twee laatste foto's. Vandaar dat ik niet weet hoe het oorspronkelijk gezeten heeft. Aan de andere kant van de auto zijn er hoekprofielen in gelast.
Verder nog hoe het er ongeveer uit zag na het slijpwerk van de vorige eigenaar. Ik heb hier alles al wat opgekuist en wat nieuwe stukjes ingelast.
hier het stuk van het schuine deel van de vloer er weer in getackt
En afgelast
Hier nog wat niet-origineel plaatwerk.
En nog wat drama
Ik heb nog wat meer werk gedaan maar daarvan heb ik nog geen foto's gemaakt.
Wordt vervolgd!
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 479
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.