Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
10-10-2023 10:46 #204949 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Rudi, dat is een goede website! Ik had er al een keer op gekeken maar het lijkt er op dat ze veel wel hebben. De achterspatbordranden zitten er ten minste tussen zie ik. Ik zie elders op internet nog een plaatdeel dat dorpel en A-stijl combineert. Die hebben ze helaas niet. Aan één kant van de auto is de hele A-stijl verknoeid. Daarvoor moet ik dus nog even verder zoeken, maar deze website is een enorme hulp! 

En Rik, als die catalogus ook al die exploded views heeft is dat een goudmijntje! Hoe bestel ik die? En je bent altijd welkom zodra er wat vorderingen zijn! Zal je in gedachten houden. 

Rob, klinkt alsof hij me ook nog wel wat kunt bijbrengen, ik zou graag eens langs komen in de nabije toekomst. Zal het dan even pb-en!

Heel erg veel dank voor de leuke reacties en de hulp al allemaal! 

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2023 11:23 #204953 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Ik heb geen aandelen/belang bij hun, maar weet dat ze heel goed in repro-plaatwerk zijn. Ze kopen steeds weer NOS plaatwerk als voorbeeld en laten dat zodanig namaken dat er een heel goede pasvorm is (tenminste bij de delen waar ik ervaringen van gehoord heb).
Wat ik niet bij ze zou kopen (en blijkbaar ook niet bij alle andere handelaren omdat ze alleen maar wederverkopers ervan zijn) is een repro solenoide (ter herkenning: heeft een rvs huis) voor een J-overdrive (daar ken ik een lang lijdenswegverhaal over).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2023 12:29 #204955 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Nou, weer wat bijgeleerd, deze webshop kende ik nog niet!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2023 12:39 - 10-10-2023 12:41 #204956 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Helaas lees ik op de Bastuck website dat de spatbordaanhechtingsplaatwerk dat je nodig hebt de vermelding 'wird benötigt' heeft. Dat is dus niet beschikbaar.
Maar soms wachten ze ook dat ze enkele bestellingen binnen hebben voordat ze gaan reproduceren.  Dus even informeren en daarna soms veel geduld hebben.
Hou rekening met lange wachttijden en probeer zo goed mogelijk te documenteren met foto's en een goede manier vinden om de juiste schroefjes nog terug te vinden als je ze weer nodig hebt.
Dat is ook mijn eigen valkuil, alles mooi in zakjes, gesorteerd, vele foto's voor demontage en twee jaar later onvindbaar.
3 jaar geleden heeft mijn 544 ook een uitwendige opfrissing gekregen. Zorg dat je goed voorbereid bent en je eventuele partner goed informeert dat het een langlopend project is.
Af en toe wat moed oprapen op dit forum helpt ook.
Ik ga in ieder geval de voortgang met veel interesse volgen. Deze auto's zijn het in ieder geval waard!
 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2023 13:25 #204958 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Wird benötigt betekent niet back order maar heb je nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
10-10-2023 14:02 #204959 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Die ziet er mooi uit P Hanot! Zoals Ronald zegt inderdaad, 'wird benötigd' duidt op het feit dat je ook het andere paneel nodig hebt, dat onder een ander nummer staat. Volgens mij is alles op voorraad.

En wijze woorden. Ik heb dus eerder een auto gerestaureerd, dus weet wat het inhoudt. Dat duurde toen ook twee jaar ja haha.

Ander probleem is dus dat deze auto al uit elkaar ligt, dus dat documenteren bij het demonteren heb ik niet kunnen doen. Al met al een hele puzzel! Gelukkig heb ik wel wat ervaring met auto's dus veel dingen kan ik wel beredeneren. Verder wordt het gewoon veel speurwerk. Is ook wel weer een uitdaging. 

Leuk dat je het gaat volgen! Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2023 17:21 #204962 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962


En Rik, als die catalogus ook al die exploded views heeft is dat een goudmijntje! Hoe bestel ik die? En je bent altijd welkom zodra er wat vorderingen zijn! Zal je in gedachten houden. 

Volgens mij heb ik de catalogus gewoon aangevraagd via hun website. www.bastuck.de/de/#kontakt Exploded views heeft de catalogus wel, maar niet in die mate dat je deze als handleiding bij een restauratie kunt gebruiken. Er zijn echter wel bezitters van een PV544 omgeving Groningen waar je vast wel kunt kijken hoe iets zit als je er niet uitkomt. Je bent welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2023 19:22 #204964 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Vergeet ook niet de website  volvo-academy.com ! Alle documentatie op een plek, maar wel digitaal.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
10-10-2023 19:55 #204966 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Niet verkeerd Stijn! Daar ga ik eens even rondneuzen! Dank.

En thanks Rik, ik zal de catalogus aanvragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
11-10-2023 12:08 #204971 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Helder, dat is goed om te weten! Thanks.


​​​​​​Verder, ik heb een behoorlijk goede motorkap, met alleen aan één kant een roestplek in het puntje. Deze kap heeft echter Volvo-logo's op de zijkanten waar ik vaak de trident logo's zie op foto's op internet. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Op internet kan ik nergens een pv 544 of 444 vinden die hier  ook Volvo logo's heeft. 

 

 

Rutger
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.