Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
09-10-2023 14:08 - 09-10-2023 14:12 #204936 door Rutger Peereboom
Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962 is gemaakt door Rutger Peereboom
Hoi beste forum-- en clubleden,

Ik ben Rutger, nieuw op dit forum en afgelopen week heb ik een PV544 sport gekocht die ik van plan ben te gaan restaureren. Over de voortgang zou ik graag hier een topic bijhouden zodat jullie kunnen meegenieten (of -gruwelen) en zodat ik hopelijk wat informatie en kennis kan vergaren die ik zelf niet heb. Ik stel mijzelf hier ook kort even voor, zodat jullie een idee hebben van wie ik ben, watvoor kennis en vaardigheden ik al heb (en welke misschien niet) en hoe ik één en ander aan ga/wil pakken:

Ik ben woonachtig in Groningen, ik ben 35 jaar oud en momenteel werkzaam als zelfstandig timmerman/klusser/bouwer. Ik heb psychologie gestudeerd aan de RuG, maar sinds een jaar of vier toch besloten voltijd met mijn handen bezig te gaan. Ik heb een werkplaats waar ik vooral met hout bezig ben, maar die ik deel met een aantal andere sleutelaars, die alleen met auto's bezig zijn.

​​​Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in techniek, werken met mijn handen en dingen maken, restaureren etc. Toen ik 17 was heb ik een Züdapp GTS50 uit 1977 gerestaureerd en in 2010 heb ik een Renault R4 gekocht die ik volledig heb gerestaureerd naar nieuwstaat, en die nog steeds mijn grote trots is. Met deze Renault ben ik overal geweest, zelfs in Rome afgelopen zomer. Aan de Renault zit geen onderdeel dat ik niet uit elkaar heb gehad. Ik ben daarom een redelijk doorgewinterde monteur.
​​