Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
13-11-2023 02:39 #1042936 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Super Renny, heel bruikbaar! Dank! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
13-11-2023 13:03 #1042941 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Dit weekend heb ik het subframe van mijn pv uit elkaar gehaald. Alles kwam wonderwel uit elkaar, wat misschien ook niet verbazingwekkend zou moeten zijn gezien de hoeveelheden vet die overal zaten.

Ik ga alle onderdelen nu schoon maken en weer in de lak zetten. Daarna moet alles weer in elkaar met vers vet en nieuwe rubbers. Het subframe zelf verdient nog wat aandacht, want er zit wat rot en, en een paar oude reparaties. 

Een beknopte sfeerimpressie

   
​​
Wordt wederom vervolgd! 

Rutger
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2023 15:13 - 13-11-2023 15:14 #1042943 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
i.p.v. subframe etc zelf gaan schoonmaken en spuiten, kan ik laten stralen, hitteverzinken en poedercoaten adviseren, de prijs valt echt heel goed mee 
en het resultaat is een stuk beter en veel langer houdbaar dan wat je zelf kan verwezenlijken met een spuitbusje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
13-11-2023 15:26 #1042944 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Hoi,

Ik heb een spuitpistool, met luchtdruk en de hele mikmak, dus ik ga zeker niet met spuitbussen in de weer. Spuitbussen op ophangingsdelen zijn natuurlijk überhaupt uit den boze. Moet ook wel zeggen dat ik iets hoger in het professionalisme zit hoor haha. Ik heb overigens ook een straalkast, dus veel onderdelen zullen worden gestraald! 

Poedercoaten is natuurlijk helemaal geweldig. Weet niet aan welke prijzen ik dan moet denken? 

Moet eerlijk zeggen dat ik met mijn Renault 13 jaar geleden alles in drie lagen lak heb gezet en daar is, ondanks dat ik er veel mee heb gereden en hij het grootste deel van de tijd ook buiten stond, nog erg weinig mee aan de hand. 

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
13-11-2023 15:26 #1042945 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Overigens heb ik je een pb gestuurd! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2023 11:26 #1042953 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Hoi Rutger,

Kan mij herinneren dat je als gastlid bent begonnen met dit topic.
Zo te zien ben je overgegaan van gastlidmaatschap naar lidmaatschap van de vereniging.
Dus welkom binnen de vereniging.
Hoop dat je daar veel plezier van krijgt.
Misschien treffen we mekaar een keer bij een Regio Noord bijeenkomst.

Zo te lezen ga je op een hoog niveau de restauratie aanpakken.
Dat waardeer ik bijzonder met name omdat de basis niet al te best is dus een extra uitdaging.
Ik blijf je volgen.

Met vriendelijke groet,
Rob Funcke

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
03-12-2023 03:26 - 03-12-2023 03:29 #1043157 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Dank Rob. De basis is niet best inderdaad, maar we gaan gestaag verder! Ondertussen heb ik wat reparatieplaatwerk weten te bemachtigen via Marktplaats. Dit was over van een gestrand project, dat scheelt toch weer een paar honderd euro t.o.v. nieuw kopen. Het gaat hier om twee inlasdelen voor de achterspatbordranden, het achterste deel, de kofferbakrand, binnen en buiten, en voor één zijde het inlasdeel voor de voorzijde van de achterspatbordrand. Er is nog meer nodig, maar dat komt ook goed. Ik ben ondertussen verder gegaan met demonteren en ik heb het subframe gelast op de plekken waar het was doorgeroest.​​​ ​​​Vorige eigenaren hebben een boel laswerk verricht door plaatjes over roest heen te lassen in plaats van er mooi in te lassen. Op zich is dat niet erg, maar ik doe het liever netjes. Deze oude reparatie heb ik dus even opnieuw gedaan. 

 

 

 

 En de andere kant, waar er naast een oude reparatie ook nog een ongerepareerd roestgat zat:

 

 

 

 

​​​​​​Ook zal er een goede deuk in de onderkant van het subframe, die ik er uit heb getrokken met een stuk draadeind en wat blokken hout.
 

Later meer over het werk aan de koets.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2023 15:34 #1043164 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Creatief met hout, het is altijd heel leuk om te zien hoe vindingrijk mensen kunnen zijn!

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rutger Peereboom
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Lees meer
03-12-2023 15:53 #1043166 door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Haha, ik werk vooral met hout, dus dat is vaak de go-to manier. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2023 13:59 #1043175 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Ja, is soms heel handig materiaal. Ik wil ook nog wel eens naar een houten oplossing zoeken: veerspanner voor spanrol distributieriem B23
 

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.