- Berichten: 47
Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Ik ga alle onderdelen nu schoon maken en weer in de lak zetten. Daarna moet alles weer in elkaar met vers vet en nieuwe rubbers. Het subframe zelf verdient nog wat aandacht, want er zit wat rot en, en een paar oude reparaties.
Een beknopte sfeerimpressie
Wordt wederom vervolgd!
Rutger
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
en het resultaat is een stuk beter en veel langer houdbaar dan wat je zelf kan verwezenlijken met een spuitbusje.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Ik heb een spuitpistool, met luchtdruk en de hele mikmak, dus ik ga zeker niet met spuitbussen in de weer. Spuitbussen op ophangingsdelen zijn natuurlijk überhaupt uit den boze. Moet ook wel zeggen dat ik iets hoger in het professionalisme zit hoor haha. Ik heb overigens ook een straalkast, dus veel onderdelen zullen worden gestraald!
Poedercoaten is natuurlijk helemaal geweldig. Weet niet aan welke prijzen ik dan moet denken?
Moet eerlijk zeggen dat ik met mijn Renault 13 jaar geleden alles in drie lagen lak heb gezet en daar is, ondanks dat ik er veel mee heb gereden en hij het grootste deel van de tijd ook buiten stond, nog erg weinig mee aan de hand.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 273
Kan mij herinneren dat je als gastlid bent begonnen met dit topic.
Zo te zien ben je overgegaan van gastlidmaatschap naar lidmaatschap van de vereniging.
Dus welkom binnen de vereniging.
Hoop dat je daar veel plezier van krijgt.
Misschien treffen we mekaar een keer bij een Regio Noord bijeenkomst.
Zo te lezen ga je op een hoog niveau de restauratie aanpakken.
Dat waardeer ik bijzonder met name omdat de basis niet al te best is dus een extra uitdaging.
Ik blijf je volgen.
Met vriendelijke groet,
Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
En de andere kant, waar er naast een oude reparatie ook nog een ongerepareerd roestgat zat:
Ook zal er een goede deuk in de onderkant van het subframe, die ik er uit heb getrokken met een stuk draadeind en wat blokken hout.
Later meer over het werk aan de koets.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Offline
- Senior lid
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
- Berichten: 47
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Koen Sollie
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.