- Berichten: 1421
Katterug project
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Na heel lang kijken en meten toch de flex in de RVS eindpijp gezet. K'ben begonnen met twee 30 graden bochtjes naar een universele 40 cm RVS demper waarin ik aan een kant de 30 grade bocht en aan de andere kant een rechte pijp heb gelast (met RVS lasdraad). Dit was nodig ivm de ruimte tussen de chassis balken en de bodem vrijheid. Dan met een deel van de PV544 pijp omhoog naar de einddemper van de PV544. En dan de uitdaging over de achteras. Ook hier heb ik weer de 544 delen voor aan kunnen passen en het voorste rechte deel en een bochtdeel kunnen gebruiken voor de eindpijp
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Omdat dit project blijft "ademen en groeien" zijn er steeds meer details die ik er toch in terug wil hebben
Toen ik destijds de PV444 van de zolder in Zandvoort heb geslepen, heb ik de originele handrem bewaard. Niet met het idee om hem nog eens te gebruiken, zelfs al eens mee in de hand gestaan om te verkopen. Gelukkig toen niet gedaan, heb hem nu toch weer terug gezet . Het blijft een mooi origineel detail wat er eigenlijk weer in hoort
Heb gelijk het schutbord aangepakt, een aantal gaten dicht gemaakt en andere groter gemaakt waardoor hij nu helemaal PV445 is inclusief de lichtschakelaar die met een kabel bediend wordt.
Vandaag een productieve dag gehad, heb de uitlaatsteun bij het de motor gemaakt, een dubbele plaat onderaan om krachten wat te verdelen en scheuren te voorkomen
En dan de steun voor een 10 liter reserve tank gemaakt zodat hij nier door de wagen schuift en een vaste plek heeft.
Onderbak met een 7mm steuntje
Plaatje boven de tank, hier komt een strap doorheen en staat alles straks vast
Klaar
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Als volvo er niet in voorzien heeft verzin je het gewoon zelf.
Het wordt echt een prachtig gedetailleerd project, mooi om te volgen.
Succes met de bouw, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Jan van Bochove schreef : Goed denkwerk Rob!
Als volvo er niet in voorzien heeft verzin je het gewoon zelf.
Het wordt echt een prachtig gedetailleerd project, mooi om te volgen.
Succes met de bouw, groet Jan
Bedankt Jan Morgen begin ik met nachtdiensten en dan heb ik s'morgens nog een paar uurtjes. K'ben van plan om morgen vroeg nog even een paar kleine lasjes over te doen die een opmerking kregen van de RDW Keurmeester. Dan nog een paar drain gaten te boren in de nieuwe delen waar water in kan blijven staan en dan is ie klaar en kan ik dezelfde fase in als Maikel, het spuiten van de onderkant van de koets
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Succes met de onderkant. Ik hoop dat je hem kunt kantelen om erbij te kunnen.
Gr. Maikel,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Vandaag om 5 uur stond hij in de eerste laag primer (Sigmacover 280), een voldaan gevoel.
-
Maikel Groener schreef : Ik hoop dat je hem kunt kantelen om erbij te kunnen.
Gr. Maikel,
Gelukkig wel Maikel, dat maakt het allemaal een heel stuk gemakkelijker.
Volgende week aan de slag met de Carrosseriekit.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Enne, beter dan nieuw, in de tijd dat ze onze wagens bouwden voor de eerste keer waren er nog niet zulke goede primers als jij nu gebruikt.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Dat is toch super lekker om met deze basis te beginnen om hem weer op te bouwen.
complimenten voor je doorzettingsvermogen.
succes!!!
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.