Lekkende onderzijde versnellingsbak H6

Lees meer
27-08-2018 22:44 #178621 door Jan van Vliet
Lekkende onderzijde versnellingsbak H6 is gemaakt door Jan van Vliet
Mijn pv 444 van 1957 is uitgerust met een H6 versnellingsbak. In de onderzijde van de bak is een opening waarin het tandwielhuis van de kilometertellerkabel middels een plaatje tegen de bak gemonteerd zit. In het tandwielhuis zit het tandwiel geschoven en drijft de kilometertellerkabel aan. De opening waar het tandwielhuis de bak in gaat wordt afgedicht middels een o ring aan de buitenzijde van het tandwielhuis. Deze aansluiting lekt voor zover ik kan zien niet. Mijn vraag is nu: zit er om het asje van het tandwiel mogelijk een o ring die het asje afdicht aan de binnenkant van het tandwielhuis zodat er geen olie langs het asje de kabelmantel in kan lopen.????
Er lekt namelijk ergens versnellingsbakolie op of rond die plek, mogelijk via de kabel.

Ik heb in het onderdelenboek gezocht. Daarin is geen tekening van deze aansluiting opgenomen. Ook wordt daarin niets vermeld over een kleinere o ring die de ruimte tussen het huis en het asse afdicht. Beetje moeilijk te omschrijven allemaal. Daarom doe ik er enkele foto's bij die mijn vraag mogelijk duidelijker maken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2018 19:06 #178676 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Lekkende onderzijde versnellingsbak H6
Is er echt niemand die mij kan vertellen of om het asje van het tandwiel een o ring zit ?????? Kan ik mij bijna niet voorstellen met allemaal die kennis in onze vereniging.

gr.
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2018 19:46 #178678 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Lekkende onderzijde versnellingsbak H6
Bij de action is een setje o-ringen te koop kost een paar euro mss helpt het het lekken voorkomen.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2018 20:33 #178680 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Lekkende onderzijde versnellingsbak H6
Bedankt voor je reactie. IK houd het in mijn achterhoofd.
Echter mijn vraag of er een o ring om het tandwiel-asje hoort te zitten blijft onbeantwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 14:08 #178695 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Lekkende onderzijde versnellingsbak H6
Ik weet wel dat er bij mijn Ama uit 1963 een mini keerringetje zit in de wartel die de kabel op zijn plek houdt. Misschien moet dat bij de 444 ook zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 21:42 #178704 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Lekkende onderzijde versnellingsbak H6
Jacques bedankt voor het meedenken.
Ik wacht nog even een reactie af van een 444 bezitter of kenner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.