OMVL verdamper lijkt (bij zware belastging) soms te bevriezen?

Lees meer
03-08-2019 20:05 #184526 door Hans W.
Hallo, al jaren trekt de Amazon de caravan, ook op LPG. echter afgelopen week een rare storing... bij wat zwaardere belasting, zeg maar optrekken vanaf 70 naar 85km/h of heuvel op begint hij te stotteren en te stoten, net of de verdamper bevriest. dat doet hij echter niet. het enige wat ik veranderd heb is dat ik de benzine afsluiter verzet heb. hij stond achter de verdamper en nu strak tegen de andere afsluiters aan. zou dat er iets mee te maken kunnen hebben, of iemand een ander idee?

hoor het graag!
Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
04-08-2019 08:46 #184531 door 11654-dummy
Hi Hans

Hoe oud is de verdamper? Een verdamper heeft niet het eeuwige leven. Misschien zou je het membraan eens moeten vervangen. Rubber rekt uit en misschien levert die dan minden gas dus minder vermogen.

Cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2019 09:20 - 04-08-2019 09:22 #184532 door Hans W.
Cees, hij loopt verder prima, ik denk niet dat dat het is. om het compleet te maken nog wel het volgende, ik heb in het voorfront een 70mm gat gezaagd, eigenlijk om de luchttoevoer naar de carburateur zo aan te sluiten (met een originele dikke toevoerslang) zoals bij de laatste B20's. Op benzine loopt hij prima, voor het rijden op LPG heb ik echter de slang niet op het gat aangesloten maar ernaast gelegd. hij ligt zo niet in de directe luchtstroom .
een enorm prettige bijkomstigheid is dat de temperatuur zo veel beter op peil blijft, ga ik eerst nog wat meer proberen en zal het dan wel delen.

zo ziet het er nu (voor nood) uit.

ik ga de afsluiter verplaatsen, denk dat dat weinig scheelt, en anders eerst het gat dichtplakken en dan proefrijden denk ik..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2019 21:00 #184543 door Han Misdom
Hans, haal die luchtslang eens weg. Laat het luchtfilter de lucht maar gewoon van onder de motorkap aanzuigen. LPG is erg gevoelig voor luchtwervelingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
04-08-2019 23:09 #184545 door 11654-dummy
Hans,

Ik heb de zelfde verdamper en 1 carburateur. Ik denk net als Han dat je de slang niet door dat gat moet doen. De motor zal afslaan zodra je gas loslaat. Omdat je de motor smoort met te veel lucht.

De slag zit er bij mij niet op. Ik heb zelfs de inlaat van de ijzeren behuizing van het filter afgezaagd om soepeler lucht aan te trekken niet inblazen. Dat gaat geheid niet goed.

Cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-08-2019 15:26 #184555 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic OMVL verdamper lijkt (bij zware belastging) soms te bevriezen?
De slang zit bij rijden op gas ook niet in het gat maar ernaast zoals Hans zelf ook beschrijft.

Wat Hans ook nog beschrijf t is het verzetten van de benzineafsluiter.
Kan het zi jn dat daarmee ook de massa aansluiting van de gasafsluiter verstoord is?
Stel dat een massaverbinding nét wel , nét niet voldoende massa maakt, dan kan je bij vollast misschien net tekort komen aan gas indien de afsluiter soms even wegvalt.

Overigens zou ik de benzineslangen liever niet zo bij het hete (Zeker op LPG) uitlaatspruitstuk willen hebben. De kans op ellende als brand of vapourlock neemt toe naarmate de hitte toeneemt.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.