Benzine overloper ?

Lees meer
28-06-2019 13:47 #183972 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Benzine overloper ?
Hallo,
Dinsdag bij Jan Ooms geweest.
Jan is 72 jaar en echt een "oude" rot in de Volvo wereld, weet echt veel van carburateurs.
Zag direct dat e.e.a. niet goed stond. Na 2 uur controleren en afstellen draaide de motor zoals als Jan het wilde.
Echt een aanrader deze man.!!
Nu kan ik a.s. maandag zoals gepland met de Volvo richting Oostenrijk.
3 Weken geleden met de Kever naar Frankrijk geweest en 3200 km probleemloos gereden, eerdere jaren ook naar Oostenrijk , allemaal probleemloos.
Nu ga ik ervaren of ik met de Volvo ook dat vertrouwen kan krijgen.

Ik wens iedereen een mooie en veilige vakantie !!!!
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2019 08:55 - 13-07-2019 08:56 #184153 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Benzine overloper ?
Hallo,
Net terug van een mooie tocht met de Volvo van ruim 3000 km.
Auto heeft het fantastisch gedaan, motorisch geen enkel probleem, geen koelprobleem ondanks de 40 gr. in Italië. De temperatuurmeter is wel erg "zenuwachtig" , als ik 10 seconden stil stond liep de meter direct naar het rode en zelfs een stukje erin, zodra ik weer ging rijden liep de meter ook weer snel terug. De extra elektra fan die ik erin had gezet heb ik niet noodzakelijk hoeven te gebruiken, wel een keer aangezet om te zien wat het effect is, het scheelt zeker dus als reserve ben ik er content mee ook omdat het totaal maar € 70,- heeft gekost en 2 uurtjes werk. Wel heb ik een andere uitdaging, waar ik het in dit forum al een keer over hebt gehad. De wagen gaat licht trillen als ik boven de 100 km p.uur gaat rijden en op zo'n lange rit wil je dat weleens doen. Het trillen komt niet van de wielen, het stuur trilt niet, die zijn goed gebalanceerd maar komt duidelijk vanonder de auto. Ben al naar Jan Ooms geweest en een afspraak gemaakt dat hij de as eronder vandaan haalt en laat balanceren bij een bedrijf in Groningen. dus moet ook wel weer goed komen.
Na al de ellende na de brand met de carburateurs is dat probleem helemaal opgelost en de auto loopt erg netjes, nu het trillen nog wegwerken dan is het wat de Volvo betreft in orde !

gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.