Weber 38/38 Outlaw

Lees meer
27-11-2018 12:25 #180488 door Joop van Putten
Weber 38/38 Outlaw is gemaakt door Joop van Putten
In de vakantie kom ik weleens op plaatsen en in landen waar lang niet altijd LPG te tanken valt. De Stromberg begon te haperen op benzine en dat kun je dan niet hebben. Daarom kort geleden de Stromberg laten vervangen door de Weber 38/38. Aanvankelijk wat gestotter bij het accelereren, maar na wat gezoek naar de juiste sproeierverhouding loopt de motor weer als een zonnetje zowel op benzine als op LPG. Op benzine merkbaar meer vermogen. Bij een koude motor is wel langer de choke nodig dan bij de Stromberg. Staat goed en klinkt stoer en.... geen slijtage meer aan de naald als je veel op LPG rijdt.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2018 07:59 #180668 door Paul Burghoorn
Beantwoord door Paul Burghoorn in topic Weber 38/38 Outlaw
Hallo Joop,

Op mijn 122s heb ik ook een 38/38 outlaw zitten. Zo kocht ik de wagen 3 jaar geleden.
Het viel mij op dat de koude start elke keer slecht is.
Wat dan wel het pluspunt is dat als de motor warm is deze heerlijk doortrekt in het hoge toerengebied.
Anderhalf jaar geleden heb ik toen besloten de 122s te laten testen op een dynobank.
Daar hebben ze toen een andere sproeierset erin gedraaid. Ik kreeg er 10 PK bij.


Groeten Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2018 12:32 #180672 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Weber 38/38 Outlaw
De koude start is inderdaad wat lastiger, maar bij mij met vol opengetrokken schoke geen probleem. De choke moet op benzine nog wel een paar minuten half open blijven, maar daarna is het prima.
Ik heb ook een offerte gevraagd voor een rollenbanktest bij Onixx. Ga dat waarschijnlijk in het voorjaar doen. Wie weet scheelt het, hoewel de mortor nu wel mooi loopt op zowel benzine als op LPG.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2018 17:05 - 07-12-2018 17:06 #180674 door Paul Burghoorn
Beantwoord door Paul Burghoorn in topic Weber 38/38 Outlaw
Ik moet zeggen dat ik nog steeds gemengde gevoelens heb bij de Weber. Bij de hoofdgasklephuis heb ik het nylonlager vervangen door een messing lager omdat daar teveel speling op zat en valse lucht aanzoog. Dat was al een verbetering. Ook liep een van de mixer screws elke keer terug. Na 3 ritten gemaakt te hebben liep de motor weer anders om gek van te worden. Dus een Weber outlaw is ook niet alles. Ook ben ik lang bezig geweest om de juitse stand voor de vacuum vervroeging te stellen. Op het ogenblik loopt de motor lekker op de start na.
Oja, ben in Goes geweest naar een rollerbank. Ben even vergeten hoe het bedrijf heet maar ik was zo rond de 110,- EURO kwijt met uitdraai en nieuwe (grotere) sproeierset.
Groeten paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2018 19:11 #180675 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Weber 38/38 Outlaw
tot nu toe geen nadelige dingen ondervonden, maar ik heb er nog niet veel kilometers mee gereden. Goes is iets te ver van Zwolle. Ik heb goede berichten van Onixx. Is wat dichterbij :) Bedankt voor de commentaar.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.