loskrijgen uitlaat van spruitstuk

Lees meer
19-06-2018 10:46 #177355 door Pieter
loskrijgen uitlaat van spruitstuk is gemaakt door Pieter
hallo, ik heb een 18a blok en daarvan wil ik graag de uitlaat los maken van het spruitstuk. (enkele pijp)
De schroefdraad lijkt echter door de hitte en tijd bijna vast gelast aan de moeren.

Zijn hier nog slimme trucjes voor of is het een kwestie van kracht erop, totdat er iets afbreekt?
Ik wil voorkomen dat het spruitstuk onbruikbaar wordt..
Alle tips zijn welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
19-06-2018 13:16 #177358 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic loskrijgen uitlaat van spruitstuk
hoi Pieter;

de moeren en bouten eerst enkele dagen voor het sleutelen enkele keren overvloedig inspuiten met een goede kruipolie. Dan met een goedpassende 6-kantige dop al tikkend bv met een luchtsleutel of hamer los proberen te tikken.Brute kracht is het laatste middel, wat vaak leidt tot afbrekende tapeinden.
Dan is je spruitstuk echt niet verloren, maar een kwestie van uitboren en nieuwe draadeinden tappen, als ik mij goed herinner kan je bij een enkele pijp dan zelfs doorlopende bouten en moeren gebruiken.

Succes, gr. Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2018 15:45 #177359 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic loskrijgen uitlaat van spruitstuk
dank je Cor.
Nog ervaringen wat een goede kruipolie is? Of misschien dit wel eens geprobeerd? amklassiek.nl/kruipolie-zelf-maken/2015/10/10/

Andere vraag is of je/iemand ervaring heeft met reactor als extra op kruipolie? www.werkenmetmerken.nl/nl/rustyco_reactor/p/20926

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2018 23:16 #177369 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic loskrijgen uitlaat van spruitstuk
Of je boort de moeren kapot, eventueel zo ver als je durft en splijt ze dan met en scherp beiteltje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.