Starten na stilstand met Zenith carburateur

Lees meer
07-01-2018 17:48 #174404 door Bob Sanders
Starten na stilstand met Zenith carburateur is gemaakt door Bob Sanders
Na wat langer stilstaan duurt het steeds langer voordat de motor aanslaat. Het lijkt er op dat de benzine weglekt uit de vlotterkamer, de carburateur is verdacht schoon rondom het verticale stuk van de aansluiting van de vlotterkamer en het huis van de Zenith carburateur. Slechte constructie ook: je kunt deze pakking niet met een schroef aandraaien. Een 2e pakking ertussen helpt niet.
Vloeibare pakking proberen? Welke?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2018 20:30 #174409 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Starten na stilstand met Zenith carburateur
Ik heb dat ook met mijn B16A met Zenith 34VN carburator. Zit er niet een ontluchting op de vlotterkamer waardoor de benzine kan verdampen?

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2018 12:56 #174461 door Bob Sanders
Beantwoord door Bob Sanders in topic Starten na stilstand met Zenith carburateur
Die zal er zitten, maar dat kan het niet verklaren: bij mijn vorige Amazon had ik het ook en heb ik een nieuwe carburateur gekocht, waarna het probleem verholpen was. Deze carburateur is nu zo'n 20 jaar oud en krijgt dezelfde kuren!
Overigens lijkt er meer aan de hand te zijn dan het leeglopen van de vlotterkamer, want anders zou deze toch heel snel gevuld moeten worden door de benzinepomp en niet pas na 20sec starten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2018 15:15 #174464 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Starten na stilstand met Zenith carburateur
Ik heb ooit ook een vergelijkbaar probleem gehad. Het brandstoffilter was helemaal leeg. Door stilstand (ca 2 jaar) zat er ook geen benzine meer in de brandstofleiding. Kan het niet helemaal terugzakken naar de tank? Na langdurig starten zag ik dat het filter zich weer langzaam begon te vullen, na nog wat langer starten was het bij de carburateur aangekomen en na nog wat langer starten sloeg de motor weer aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2018 15:16 #174465 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Starten na stilstand met Zenith carburateur
Ik heb een hevel op de benzinepomp die ik gebruik om de vlotterkamer te vullen na langdurige stilstand.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.