oktaan 98

Lees meer
30-05-2017 18:29 #169350 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic oktaan 98
Shell gemaild:

Geachte,

De Shell V-power is inderdaad ethanol-vrij in de Benelux en DACH (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) maar NIET in Frankrijk.

Hopend u hiermee van dienst te zijn, groeten wij u met de meeste hoogachting.

Wided

Wided Mechria
cid:image011.jpg@01D282AC.F647EBA0
EMEA Global Technical Service Unit
Technical Helpdesk Associate Adviser

SA Belgian Shell NV
Cantersteen 47 Kantersteen, 1000 Brussels, Belgium - RPM Bruxelles / RPR Brussel 0403.048.262
Phone +32 (0)2 508.93.73
E-mail: wided.mechria@shell.com


Technical Helpdesk :
) : BE : 02 508 9060 / NL : 0900 202 2780 / FR 01 57 60 66 44
: : TIC@shell.com

Web Services:
- Technical and safety data sheets: www.epc.shell.com
- Oil selection for your equipment: go to country website (www.shell.be / www.shell.nl / www.shell.fr) and click on the LubeMatch link
cid:image007.png@01D282AB.8D918B30

IMPORTANT NOTICE: This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify wided.mechria@shell.com and delete this email from your system.

From: Adriaan Nagel, [anagel@gsf.nl]
Sent: maandag 29 mei 2017 8:49
To: TIC, SNV-TIC <TIC@shell.com>
Subject: ethanol

Goedemorgen,

Ik kom er niet uit op de site: bevat V-Power benzine nu wel of geen ethanol?
Mijn klassieke Volvo Amazon met B18 motor schijnt daar niet tegen te kunnen, pakkingen en leidingen zouden kapot gaan.


--
Met vriendelijke groet,

Adriaan Nagel

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2017 20:54 #169355 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic oktaan 98
Hallo Allemaal,
Bedankt voor alle reacties.
Zo heeft een ieder wel een beetje gelijk lijkt mij, mijn conclusie :
Er is voldoende benzine te krijgen met een oktaan GETAL van minimaal 98.
Vooralsnog blijf ik Shell V-Power tanken, ook omdat het oktaan getal inmiddels 98 is.onderstaande kreeg ik op een ander forum als antwoord:

"Overigens heb ik contact gehad met de technische afdeling van Shell hierover, bij V-power wordt alleen ethanol toegevoegd in Frankrijk, dus in de Benelux en Duitsland niet."

Allemaal nogmaals bedankt voor de reacties, wellicht zij er ook vragen beantwoord van meerder forum lezers !

vr.gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2017 22:26 #169383 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic oktaan 98
Ik tank al jaren 98 octaan met B20b motor en mijn X-Type met 2100 cc 6 cilinder, ze rijden er allebei veel beter op en volgens mij ook iets meer kilometers per tank.
Vier jaar geleden ging er van mijn X Jag een lambda sonde stuk van €168 (er zitten er 4! in)
en men zij dat de anderen spoedig zouden volgen. Toen ben ik op BP Ultimate over gestapt omdat deze benzine ook de motor schoner zou houden en tot nu toe geen Lambda sonde meer stuk gehad.
Het is geen bewijs maar toch....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.