groupbuy RVS Veerpootbrug
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Daarbij; onze autootjes rijden al 20 jaar oid zonder brug rond; daar kunnen prima nog een paar dagen bij
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Bij deze is de laatste versie van de veerpootbrug gereed voor productie. Dit gaat helaas niet zonder slag of stoot, weer (of eigenlijk nog steeds) zorgen de turrets voor problemen. De versleufde montageplaatsen heb ik bij mij perfect op het midden gemonteerd en toen de veerpootbrug gehecht, bij Ronald zijn 360 paste 1 zijde perfect, de andere al minder netjes namelijk aan het einde van de sleuf. Dat was dus in principe prima! Bij de 340 van Wouter B bleek het echter totaal niet overeen te komen want de turrets stonden wat dichter bij elkaar? aan 1 kant ging er dus geenenkel boutje in
De enige re?le oplossing die overblijft is het ontwerp weer aanpassen door de versleufde gaten te laten vervallen en weer vervangen voor ronde montagegaten en iedereen die een veerpootbrug wil zal dan langs moeten rijden zodat ik de veerpootbrug kan hechten op de auto, misschien is nauwkeurig aftekenen ook voldoende, dat moet ik nog even nader onderzoeken; maakt het iig al een stukje makkelijker.
Positieve noot aan het verhaal is dat ik Ronald Romme proef heb laten rijden en hij wel degelijk een merkbare verbetering aan de wielophanging heeft waargenomen, het ding zit er straks dus niet voor de kat z?n viool!
Evt fratsen om een ?multifit? veerpootbrug te maken (breedte verstelbaar dmv schroefverbinding + sleuven in de montageplaten + boutverbinding tussen montageplaten en stang halen alle mogelijke montageproblemen eruit, maar dit betekend ca ?50 extra aan kosten per brug; ziet er niet uit en geeft tov een massieve stang alleen maar kans op speling, ik wil hier dus liever niet aan beginnen.
Zoals het er voorlopig naar uitziet:
-Materiaal; volledig vervaardigd uit R.V.S.
-lasergesneden montageplaten.
-TIG gelast.
-Plug & play montage op Volvo 340 en Volvo 360 met B14, B172, B19 en B200 motor.
-Kosten, tussen de ?125 en ?150 per veerpootbrug afhankelijk van de afname.
-Levering omvat 6 RVS bouten/sluitringen; evt montage gratis.
-CVT modellen krijgen een nieuwe RVS steun voor de montage van EMVK/Tacho + slangenset ivm -nieuwe locatie; kosten hiervoor ?25 extra.
-Modellen met airco hebben geen last van de stang.
-340 modellen kunnen steuntje voor reservewiel-bevestigingsband verplaatsen naar een andere bout op de veerpootbrug; evt kan er tegen meerprijs een RVS exemplaar hiervoor gemaakt worden; gebout aan de veerpootbrug of gelast; prijs hiervoor nog onbekend (max ?20).
-Voor 360 modellen met stuurbekrachtiging een nieuwe RVS resevoirsteun op de bouten van de veerpootbrug, heb nog zo?n originele steun nodig als mal maar verwacht dat die ca ?20 extra gaat kosten.
-evt reeds gemonteerde oplossingen voor bijv een LPG systeem kan ik verplaatsen als deze in de weg zitten, kosten afhankelijk van hoeveel er in de weg blijkt te zitten?
Hopelijk genoeg info, vragen/opmerkingen brand gerust los!, hieronder een kleine fotosessie van het laatste model.
Geinteresseerd in een RVS veerpootbrug?, zie hier: volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3969
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Afwezig
- Expert lid
- Berichten: 98
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Om toch maar iets bij te dragen: Ik heb niet gereden maar ik heb hem wel gezien, het ding ziet er heel gaaf uit in de motorruimte! Zeker een aanwinst qua looks en volgens Ronald dus ook qua rijgedrag.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
feit is alleen wel dat zowel Ronald als ik al diverse aanpassingen aan het onderstel hebben, en ik eigenlijk ook benieuwd ben of je op een std V300 een aardig verschil merkt in rijgedrag. had gehoopt dat Wouter zijn 340 daar uitsluitsel voor kon bieden maar daar bleek hij dus al helemaal niet op te passen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Offline
- Nieuw lid
Ook al moet je het ter plekke in elkaar lassen...ik blijf nog steeds koper en die kosten die je schat zijn ook helemaal niet verkeerd voor een "custom" veerpootbrug
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
natuurlijk heb je ruim 50cm arm tot de wielnaaf dus wat dat betreft zou tot 1cm afwijking zomaar in de toleranties kunnen vallen, verder moeten de bevestigingsgaten wel "ongeveer" op de goede plek zitten ivm de wielvluchtstand die in de turret geperst is en de bevestigingen voor EMVK steun, reservewielhouder etc. maar in dat hele "ongeveer" zit nog steeds het probleem zeg maar.
het lijkt me dat het deel waar de turret aan vast zit deelfabricages waren die later aan het chassis gemonteerd zijn, dan heb je al minimaal 2 verschillende mallen waar ook al toleranties in zitten etc... nu tegenwoordig nagenoeg de gehele chassisbouw door robots uitgevoerd wordt kun je dit soort dingen wel uitsluiten, maar ten tijde van de V300 productielijn was alles nog niet zo ver natuurlijk
ik heb overigens wel een plannetje om te proberen of ik een 220V TIG apparaatje kan lenen om op locatie de stangen te hechten; aflassen op locatie wil ik liever niet aan beginnen want er zitten 2 verschrikkelijk lastige stukken bij die ik liever op ons eigen 380V apparaat doe omdat ik dan veel meer controle heb over de lasboog.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.