× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

groupbuy RVS Veerpootbrug

Lees meer
16-06-2011 17:43 #631288 door Anjo van den Akker
groupbuy RVS Veerpootbrug is gemaakt door Anjo van den Akker
Een aantal van jullie wisten het al, ik ga RVS veerpootbruggen maken voor de V300. Voor de groupbuy/serieproductie van start gaat, gaat het nog eventjes duren; want de bedoeling is wel dat het plug & play wordt voor zoveel mogelijk modellen en dat uitzoekwerk/juiste bevestigingslocaties bepalen kost even wat tijd.

Net de eerste proto van de montagering opgehaald, moet de tekening een haartje aanpassen maar verder is de pasvorm erg goed.


De bedoeling is om de veerpootbrug zo universeel mogelijk te maken, 343/345's met buisluchtfilter moet ik als daar vraag naar is wat anders op verzinnen maar in principe gaat het mogelijk worden om alle 340's met 1.4, 1.7 en 2.0 van eenzelfde brug te voorzien; CVT modellen krijgen (tegen meerprijs) een plug en play ombouwkit erbij die het EMVK en Tachorelais verhuist. Uiteraard ga ik proberen hiervoor ook zoveel mogelijk origineel te houden en een andere montagebeugel van RVS.

Om de brug zo goed mogelijk zijn werk te laten doen moet de montage van de buis die de torens verbind zo dicht mogelijk bij de plaat zitten, hier wordt het lastig want ik heb toch echt even wat fototjes nodig om me hierbij op weg te helpen.

zouden eigenaars van een:
- 1.7
- redblock tussen modeljaar 83 en modeljaar 85
- redblock vanaf modeljaar 86
- 340 tussen modeljaar 83 en modeljaar 85 handgeschakeld
- 340 tussen modeljaar 83 en modeljaar 85 variomatic
- 340 vanaf modeljaar 86 handgeschakeld
- 340 vanaf modeljaar 86 variomatic
en evt enkele auto's met gasinstallatie

een foto kunnen maken en posten van dit aanzicht; de orientatie tussen de twee topmounts zodat je ook grofweg de speling met de achterkant van de motor en het kachelhuis kunt zien:


alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 18:39 #877377 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Mooi initatief weer Anjo!, lijkt me mits de prijs niet al te gek hoog word een mooie upgrade, de auto zal er ondanks de op comfort afgestelde vering wel wat strakker door aan gaan voelen.

Jammer alleen dat het materiaal RVS word, gaat niet glimmen als je het poetst :p :yeah: :D

Meteen even gezocht in mijn foto archief, is dit goed zo?:




Succes met de verdere ontwikkeling!

-EDIT-: opdracht begrepen, ik laat deze even staan en neus nog wat verder in het archief, anders maak ik er morgen even een foto van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 18:43 #877378 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
net niet, de 2 topmounts het liefste in lijn; heb het in mijn post even aangepast.

wel bijzonder nuttig trouwens die foto, ik was bijna het beugeltje voor t reservewiel vergeten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2011 18:48 #877381 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
2 vraagjes:
-wat is een topmount?
- wat heeft de beugel van het reserverwiel met de rest van het verhaal te maken?

Ik ga morgen fotootje maken.

Mooi initiatief, Anjo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 18:52 #877382 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
topmount is de bovenste bevestiging van de veerpoot, die zit met 3 bouten aan de carosserie geschroefd. met de veerpootbrug gaan we die bevestigingen met elkaar verbinden zodat je meer chassisstijfheid krijgt en op een kritisch punt meer stabiliteit/stijfheid in de wielophanging: beter weggedrag dus.

het beugeltje van het reservewiel zit aan de linkerkant aan zo'n bout geschroefd, en dat gaat mede bepalen waar ik de oversteek moet maken met de buis, moet straks natuurlijk wel op alle auto's zo passen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 19:00 #877383 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Mensen met stuurbekrachtiging krijgen dezelfde aanpassing geboden als de mensen met CVT toch? :)

Zal binnenkort ook een foto voor je maken. Alhoewel ik denk dat RJV je voor alle motortyps aan een foto kan helpen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 19:02 #877385 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
ja dat is een goede, ik zit er overigens totaal niet mee om daar wat aanpasssingen voor te maken; maar dan moet ik wel even weten hoe en wat er in de weg zit, ik verwacht overigens dat je bij stuurbekrachtiging gewoon de ring/brug nog kunt monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 19:03 #877386 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Enige verschil is dat op de topmount aan de bestuurderszijde een zwarte beugel zit, waar het reservoir aanvast zit. Denk dat deze ook makkelijk op de VPB kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 20:24 #877391 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Foto komt eraan, want ik ben hier zeker in geinteresseerd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2011 21:40 #877395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Ik snap het. Heb ooit een DAF YA66 gehad en volgens mij hadden die dat standaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets