× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

groupbuy RVS Veerpootbrug

Lees meer
15-09-2011 19:13 #885088 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
hoe bedoel je precies? zou je ff een foto aan kunnen passen mbv paint oid

de bruggen zijn namelijk nu al sterk zat, volledig verlast aan 5mm dikke montageplaten, ik denk dat het Volvo-blik eerder verbuigt. maar ben benieuwd welke gebieden je zwak lijken, dan kan ik daar evt verdere uitleg over geven of nog eens nader kijken om het evt steviger te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2011 09:04 #885117 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
oke, om even een idee'tje te geven van wat ik bedoel...
het rood is waar ik wat 3mm o.i.d plaatjes zou plaatsen (op de tekeningetjes lijkt het dikker maar dat zijn gewoon mn paint skillzzz)
Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2011 09:45 #885122 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
vooropgesteld dat de onderste 2 foto's van proto 2 zijn, de platen zijn nu al veel mooier. de krachten op de brug waaropje wilt dat hij werkt is in de lengte van de brug, de buis is al schuin verzaagd wat het bev. oppervlak al vergroot icm met oversized (5mm dik) montageplaten

de verstevigingen bij de verzaging van de buis zouden het geheel inderdaad direct verstevigen maar de huidige bevestiging is in principe al sterk genoeg voor deze toepassing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2011 10:47 #885131 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug

AvdAkker;184007 schreef : vooropgesteld dat de onderste 2 foto's van proto 2 zijn, de platen zijn nu al veel mooier. de krachten op de brug waaropje wilt dat hij werkt is in de lengte van de brug, de buis is al schuin verzaagd wat het bev. oppervlak al vergroot icm met oversized (5mm dik) montageplaten

de verstevigingen bij de verzaging van de buis zouden het geheel inderdaad direct verstevigen maar de huidige bevestiging is in principe al sterk genoeg voor deze toepassing

ook voor extreem stugge veren en dempers? of meer voor het standaard tot sportief spul?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2011 13:14 #885136 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
sterkte van je veren/dempers maakt niet zo heel veel uit, enige doel van deze stang is de torens l/r met elkaar verbinden zodat bij bochtenwerk evt beweging van de torens tegen gegaan wordt; je voelt hierdoor directer stuurgedrag en een wat stevigere wegligging.

of je dit ding monteerd icm origineel spul of stijvere veren/dempers zal het effect van de brug beinvloeden op wat je voelt/merkt, maar niet de sterkte van de bevestiging, je elimineert hiermee niet absoluut alle beweging uit het chassis waarbij het echt zin zou hebben om alles aan de brug zo stevig mogelijk te maken; om dat goed te bereiken moet je de hele auto slopen, een buizenframe maken en daaromheen een 300-carosserie schroeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2011 18:05 #885152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
ik snap wat je bedoeld:)
maar blijkbaar komen en niet zo heel veel krachten op die stang te staan, ik weet er verder de details niet zo van, maar de stang zelf is erg dik alleen de overgangen lijken me een beetje zwak, dus de overgangen (waar gelast moet worden, niet de las zelf btw)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2011 18:43 #892966 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
nou, toch 14 auto's die van een mooi stukje RVS voorzien gaan worden; betrokkenen krijgen straks een mailtje en het materiaal wordt van de week besteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2011 19:15 #892968 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Wil je voor mijn 760 ook iets moois meelassen? :D :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2011 19:20 #892970 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Ik moet wel zeggen dat Lucas daar best wel een punt heeft.
In principe vangt de veerpootbrug hoofdzakelijk trekkende krachten op
Met een paar van die kleine "simpele" 3mm plaatjes in de bovenste hoeken valt er dus wat aan stijfheid te winnen. Bij de onderste lassen (tussen de bevestigingsplaat en de brug) is er maar heel weinig te winnen, daar zou ik dus geen plaatjes/schoren inzetten.
Daarentegen kosten die paar simpele plaatjes heel wat meer werk (op maat maken, netjes hechten, extra laswerk). Ik denk dat je dat als extra werk, op aanvraag, wel zou kunnen doen (tegen meerprijs uiteraard), anders zul je niet veel meer verdienen op die veerpootbruggen.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-12-2011 11:22 #893023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
14 maar, Gelukkig ben ik er een van. Maakt mijn auto weer een stukje specialer. zal het geld vanavond overmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets