× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

groupbuy RVS Veerpootbrug

Lees meer
21-06-2011 13:24 #877734 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Duidelijke uitleg Erik, weer wat wijzer geworden, dus zal bij de gemiddelde V300 bestuurder het verschil niet echt duidelijk merkbaar zijn, bij Jeroen v B, Anjo en Ronald bijvoorbeeld zal het dan wel goed merkbaar zijn i.v.m de gemodificeerde ophanging en/of vering/demping.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2011 13:51 #877736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug

Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker


nou, wat vinden jullie ervan?! zijn er dingen die iemand evt anders wil zien of iets? op en aanmerkingen? brand maar los


:worship:...hebben hebben hebben!!!

met dan zo'n ombouwsetje voor de emvk/tachorelais, uiteraard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 21:25 #878067 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
ai ai ai, hier word ik niet vrolijk van!

vandaag heb ik de veerpootbrug kunnen passen op een mk2 360 en een mk3 340CVT.

allereerst de 360:


alle zaken rond de motor zitten eigenlijk h??l goed op z'n plek.

dan het probleem; toren rechtsvoor:

toren linksvoor:


vervolgens de 340


met de positie van de stang ben ik erg tevreden, zit op een goede plek waarbij service (kleppendeksels/luchtfilterhuizen) niet al te veel problemen op gaan leveren.

dan de torens bij de 340. rechtsvoor 3 boutjes er los in, kijk hoe hij linksvoor uitkomt:


340 reservewielband is gelukkig zo op te lossen; gewoon steuntje op een ander boutje schroeven:


en voor het EMVK/Tacho heb ik voorlopig dit in gedachten, originele steun gebruiken voor het tachorelais; steuntje om het EMVK te verplaatsen wordt bovenop de veerpoot geschroefd, op deze plek is er als het goed is ook nog ruimte voor het recirculatieklepactuatortje op deze kachel; dat ga ik nog even uitzoeken.

bedrading en slangen naar de bak kunnen op originele lengtes blijven; voor de retourslang naar het luchtfilter en de vacuumvoeding komt een synflex slangenpakketje in de levering om dat netjes en vrij van alle ellende aan te sluiten; piece of cake!

maar de torens is dus mooi klote! de fabriekstoleranties op de montage van die dingen is dus vrij groot geweest, ik heb bij de veerpootbrug de gaten van 8mm naar 12mm geboord, en nog steeds kon ik hem er bij de 340 niet/amper op monteren. ik heb in principe wel een ideetje om dit aan te pakken, de ringen iets versleuven en de stang voorzien van plaatjes zodat je met een boutverbinding de stang aan de ringen kunt bouten (per kant 2xM8 oid).
andere optie is "on demand", per auto aftekenen waar de stang moet komen; dit maakt hem in the end waarschijnlijk niet direct uitwisselbaar als je hem op een andere auto wilt monteren, weet daarom dus niet of het een handige optie is?! (is iig de goedkoopste oplossing want dan bestaat de stang nog steeds uit zo min mogelijk onderdelen en volledig verlast dus maximale stijve werking om torsie/beweging tegen te gaan)

als ik naar de stangen van DVS kijk, bedrijf uit Australi? die ze ook gemaakt heeft (maar enkel passend op een 360!) bestaat die uit rechte buis met een uniball verbinding aan de uiteinden, hiermee vang je de toleranties op de montage van de torens dus wel op en dan past hij wel; maar dan zit die stang er ?cht 100% voor de show want de torsie die op de torens gemaakt wordt kun je daar absoluut niet/nauwelijks mee opvangen

ik zou graag nog even duidelijke foto's willen van een 360i met stuurbekrachtiging; locatie van het vloeistofresevoir! die zit bij een B200K auto waarschijnlijk anders omdat als ik naar het onderdelenboek kijk de bevestiging bij B200K in een 360i motorruimte het resevoir tegen/boven het brandstoffilter zit. stuurbekrachtigingsfoto van de B200K is overigens ook wenselijk!
met airco verwacht ik geen problemen, de slangen zijn zo om te leggen mochten ze tegen de stang aan komen

ik voel met de T redelijk duidelijk dat er een versteviging aanwezig is trouwens, en dan heb ik nog nieteens een klaverblad snel gehoekt ofzo, alleen nog maar 50/60 weggetjes, wilde vanavond met de std 340CVT eenzelfde rondje doen om te kijken hoe duidelijk hij dan aanwezig is maar helaas paste het dus niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 22:09 #878069 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Zo... Dat wijkt nogal af zeg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2011 22:23 #878071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Universeel lijkt me het handigst, maar als dat ten koste zou gaan van functionaliteit is de on-demand altijd een optie. Wordt dat dan een kwestie van de maten zelf opmeten en bestelling plaatsen als het ware of vraagt dat om een ritje naar benschop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2011 22:32 #878072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug

Vermilion;179128 schreef : Universeel lijkt me het handigst, maar als dat ten koste zou gaan van functionaliteit is de on-demand altijd een optie. Wordt dat dan een kwestie van de maten zelf opmeten en bestelling plaatsen als het ware of vraagt dat om een ritje naar benschop?


Of gewoon zelf gaatjes boren? :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 22:44 #878073 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Nou dat is lekker dan, ze hebben dus als ik het goed begrijp redelijk willekeurig de gaten voor de veerpoot bevestiging lopen boren in die turrets, enkel zodanig dat de veerpoot er op bevestigd kan worden (onderlinge afstand tussen de gaten)

Je zou dan dus per auto de positie van ??n van de gaten duidelijk door moeten geven daar de onderlinge afstand altijd gelijk is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 23:02 #878074 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
is niet nauwkeurig genoeg te meten.
de torens zijn links en rechts helemaal hetzelfde, alleen zitten ze L+R verdraaid om de positie van de veerpoot te laten kloppen. die dingen zijn uit 1 stuk staal gevormd dmv dieptrekken en met de evt aanwezige merktekens "ongeveer goed" neergelegd en vastgelast lijkt het wel. precieze verschil moet ik nog uitrekenen maar ik geloof iets van 5 a 6 graden, lulliger is dat ook de breedte tussen de torens lijkt te verschillen; al een mm of 3/4

heb nog even een conceptje geprobeerd waarbij de ring enorm veel tolerantie toelaat en er 3 losse vulplaatjes gebruikt worden bij de bev. boutjes; nadeel is dat je dus 3x een extra plaatje moet snijden en dat het geheel dus al gauw vrij duur wordt.

denk dat het beter is om een nieuw prototype maken met de definitieve vorm van de flenzen en met versleufde gaten, die positioneer ik bij de 340T in het midden (want die positie lijkt qua logica te kloppen); stang volledig aflassen en dan gaan we weer het "past ie of past ie nie" verhaaltje herhalen, iedereen van alle uithoeken van t land laten komen schiet niet echt op denk ik. ik hoop dit volgende prototype met de V3C BBQ gereed te hebben, dan staan er als het genoeg is genoeg V300's om te passen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2011 23:02 #878075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Het gaat denk ik eerder over de lasmallen van de carrosserie van de V300 die niet zo geweldig strak waren. Zodat her en der wel eens een plaatdeel een paar mm scheef op de auto gezet kon worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 23:09 #878078 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Allemaal net wat gecompliceerder dan ik in eerste instantie dacht dus, wat Marcel zegt komt dan wel eerder in beeld, wil je een vpb, eerst de maten door jou op laten meten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets