× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

groupbuy RVS Veerpootbrug

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2011 22:59 #877696 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Ik vind het prachtig. Maar ik kan nergens vinden wat hier concreet verbeterd wordt. Bochtenwerk? Wat merk ik er straks van mocht ik er ??n aanschaffen? Misschien heb ik ook wel interesse, gewoon omdat het kan en makkelijk te monteren uitziet (nog even prijs afwachten).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2011 23:05 #877698 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Vooral het betere (snellere) bochtenwerk idd, en natuurlijk de looks :worship:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2011 23:08 #877699 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Ik denk ook dat deze veerpootbruggen pas gemaakt gaan worden als ze uitvoerig getest zijn door Anjo himself :)

Wat je mag verwachten van een veerpootbrug is dat deze de "roll" verminderd in je auto en zorgt er dus voor dat je chassis wat stijver is aan de voorkant (wordt ??n geheel sort off...). Hierdoor heb je in lange bochten wat meer controle over de auto.
Volgens mij ga je het echt pas merken als de rest van de auto ook is aangepakt, want mocht je nog speling hebben op bussen of rubbers dan heeft zo'n brug ook weinig zin :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2011 23:09 #877700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug

setsunakaede;178749 schreef : Vooral het betere (snellere) bochtenwerk idd

Daar ben ik wel van! Ben dat overhellen sowieso een beetje zat. Ff kijken bij Erik binnenkort wat er nog meer aan schort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2011 23:11 #877701 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic groupbuy RVS Veerpootbrug

Jos360;178744 schreef : Ik heb toch altijd het idee dat ze minder effectief zijn omdat de boutverbinding al torsie in het chassis toestaat door een mate van draaien mogelijk te maken.

helemaal mee eens.

punkazz;178747 schreef : Ik vind het prachtig. Maar ik kan nergens vinden wat hier concreet verbeterd wordt. Bochtenwerk? Wat merk ik er straks van mocht ik er ??n aanschaffen? Misschien heb ik ook wel interesse, gewoon omdat het kan en makkelijk te monteren uitziet (nog even prijs afwachten).

verbetering numero uno is hoe t eruit ziet:D
maar in principe is het bedoeld om wat meer stijfheid in de voorwielophanging te krijgen. ik merk bij de 340T dat ik ondanks 250lbs veren, koni rood volledig dichtgeschroefd en overal polybushes dat de voorkant nog steeds wat vage beweging heeft wat lijkt op bodyflex en al zou deze stang ook maar de helft van die beweging wegnemen dan zou ik er persoonlijk al voor tekenen.

ik moet nog gaan proefrijden of er wat te merken valt bij mijn auto, maar moet eigenlijk hetzelfde doen bij een std 340 of daar ook duidelijk een verschil aanwezig is dus Steven als je van de week of volgende week een keertje tijd hebt?:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2011 23:17 #877702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Maar iemand die doorgaans nogal sloom rijdt (iemand zoals ik bijvoorbeeld:f) heeft er dus niet veel aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2011 23:25 #877703 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
@Anjo: ja hoor, dat kan deze week nog. Donderdag (tegen de avond) of vrijdag (avond) bijvoorbeeld. Vering en demping is niet meer wat het geweest is, dus daar moeten we wel rekening mee houden. Had je al in gedachte hoe dat met EMVK enzo gaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2011 08:41 #877711 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Dat alle beetjes helpen, daar ben ik nu wel achter gekomen. Ook bij rustig rijden haal je meer plezier uit je 300 als de wegligging verbeterd is. Ik sta ook zeker open voor dit project!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2011 12:27 #877729 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
Dat idee heb ik nu ook, de 'neus' van de auto zal toch bij elke bocht in meer of mindere mate torderen of op een andere manier wat bewegen, zelfs al is de snelheid niet zo hoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2011 13:04 #877733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic groupbuy RVS Veerpootbrug
't Belangrijkste van een veerpootbrug is inderdaad "de looks".

Aangezien er in een standaard 340 al heel wat speling/vering in de voorwielophanging zit, zul je er heel weinig van merken.

Mocht je nu al stijvere veren en dempers hebben, zul je het al ietsje meer gaan merken.
In combinatie met poly-bushes (of, nog beter; uni-balls) in de wielophanging, zal het resultaat pas optimaal zijn.


Wanneer je hard door een bocht gaat, komt het meeste gewicht op het buitenste wiel te staan. Doordat er een scharnierpunt in zit (onderste drijfstangkogel) wordt de veerpoot aan de bovenkant naar buiten gedrukt. Met deze beweging mee wil het chassis ook mee vervormen. Aangezien het chassis aan de kant van het binnenste wiel minder vervormd (omdat daar de kracht nu eenmaal veel minder zijn) worden beide wielophangingen met elkaar verbonden. Hierdoor wordt het chassis stijver en dat zou weer een directer stuurgedrag op moeten leveren.
En tsja, als het echt zoveel voordeel op zou leveren, dan had elke auto hem af-fabriek wel meegekregen.

Desalniettemin is en blijft zo'n ding wel een lust voor 't oog :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets