× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's nieuwe 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-02-2021 04:20 #988771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's nieuwe 340
cement is volgensmij van dat klei spul om een lekje te dichten. Montage pasta zegt het al, om te monteren. Overigens die tube welke Steven poste was wel het juiste spul dacht ik. Althans wat ik voor mijn 340 heb gebruikt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
28-02-2021 19:07 #988862 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Om nog even bovenstaande episode af te sluiten: Vorige week bij voorjaarsachtige temperaturen de uitlaat nogmaals los gehad en er uitlaatmontagepasta op/in gesmeerd. Klinkt een stuk gas-dichter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
28-02-2021 19:21 #988863 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
dubbel met hieronder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
28-02-2021 19:22 #988864 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Vandaag nog een mijlpaal bereikt: voor de 10de keer de tank volgegooid van deze auto.
Gisteren was de 9de keer, en eigenlijk was het nog niet nodig. Maar omdat ik gisteren en vandaag in 2 ritten 187 km had gereden was ik wel een benieuwd wat het verbruik bij snelwegkm's overdag (100 op GPS) was.

Ik heb de auto nu 386 dagen en heb in die tijd 1998 km gereden, waarvan dus bijna 10% dit weekend. Verbruik hierbij was 1 op 12. Best schappelijk, vind ik.
Beter dan de 1 op 10 van de laatste maanden met vooral kortere stukjes en langer stilstaan. En dat was al heel wat beter dan de 1 op 8.5 van voor de carb revisie.

Wel zijn de speakers niet echt prettig, bij wat langere ritten bij wat meer rijgeluid wordt dat toch wel duidelijker. Zitten nu paar jaar oude budget pioneers in (TS-G1020F). Die passen om te beginnen niet zo netjes, de inbouw diameter en diepte past goed in de portieren, maar de middentoeter steekt wat uit, originele roostertjes passen daardoor niet meer.
Maar ik weet niet of het aan de speakers zelf ligt, of aan de bekabeling. Weer iets voor op het lijstje dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
14-07-2021 19:27 #1041467 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Zo, vandaag maar weer enes wat melden, al zijn mijlpalen relatief schaars. Thuiswerken scheelt toch nog steeds een hoop km's.

Wat is er dan vermeldenswaardig?
Van de week kreeg ik een appje van mijn zoon: Pa, er zit weer een wesp bij de 340. Net als vorig jaar leek er weer een wespennest in aanbouw in de sponning voorzijde bij passagiersdeur. Tot dusver maar 1 wesp gezien, en die nog maar soms. Het 'nest' lijkt nog maar uit twee cellen te bestaan. In de gaten houden dus.

Verder lijkt de wagen steeds meer moeite met starten te hebben, alsof de startmotor vastplakt en pas na wat aarzeling loskomt.
Vandaag dus een reserve startmotor die ik nog had liggen getest en gemonteerd. Meer info alhier bij het startmotor topic van Steven .
Voorzichtig optimistisch over resultaat, even zien wat ie doet na 'even stilstaan'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-07-2021 23:04 #1041468 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic BartJu's nieuwe 340

BartJu;n417484 schreef : ....Net als vorig jaar leek er weer een wespennest in aanbouw in de sponning voorzijde bij passagiersdeur. Tot dusver maar 1 wesp gezien, en die nog maar soms. Het 'nest' lijkt nog maar uit twee cellen te bestaan. In de gaten houden dus.

Beste is gelijk weghalen en herhalen zodra er weer gebouwd wordt.
Op een gegeven moment wordt daar niet meer begonnen met nieuwbouw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
29-09-2021 20:28 #1041630 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340

2 Fast 4 U;n417485 schreef : Beste is gelijk weghalen en herhalen zodra er weer gebouwd wordt.
Op een gegeven moment wordt daar niet meer begonnen met nieuwbouw


Heb toen inderdaad nest weer verwijderd. Nog paar keer een wesp gezien, maar geen nest meer aangetroffen. Zal nu ook wel niet meer komen, we wachten het voorjaar maar af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
29-09-2021 21:13 #1041631 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Verder vorige week eens bij Rustbuster langsgegaan en een blik RX5 , een blik RX10, een bus RX5 en een bus RX7 gekocht.
Afgelopen stond dus in hetteken van oprijden en opkrikken, reinigen, smeren en plakken. Niet mijn favoriete klus, maar het was nu of weer later. Het moet immers bij voldoende hoe temperatuur gebeuren, en dat seizoen loopt weer richting het einde, terwijl het pekelseizoen nadert.
Hoedanook, na flink krabben en borstelen de RX5 erop. Twee-drie dagen later ook de RX10 erover, Gehele onderzijde en wilekasten meegepakt. Dorpels en voorbalk met de spuitbussen te lijf gegaan.
De hoeveelheid roest die ik tegenkwam was eigenlijk bijzonder acceptabel, bijna niets. Hopelijk helpt dit om dat de komende jaren ook weer zo te houden.

Dan nog wat plaatjes...

Bodem, vooraf:


wielkast, vooraf


Wielkast, na



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
26-01-2022 22:01 #1041884 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Eerst maar tijd voor n update, ik rij weer meer tegenwoordig (niet heel veel, maar wel regelmatig, 4 mal per week 2 maal daags 11km en soms een langer stuk). Dus dat is wel leuk, daar is zo'n auto toch voor.
Onlangs liep koelvloeistof terug en was het bij de waterpomp nattig. Hele ding maar vervangen, Was wel even gedoe , maar is gelukt.

Later ook nog kleppen gesteld wegens een tikje in motor. Dat is nu stuk minder. Hierbij ook de cylinderkopbouten nagetrokken.

Al met al redelijk content over hoe e.e.a. loopt en rijdt nu. Soms mag ie net wat proactiever opschakelen (of zou het actief terugschakelen zijn?). Ik ben er nog niet geheel uit. Binnenkort de econometer eens NA de EMVK in de op- en af-schakelzijde monteren. Kijken wat de (onder)druk doet tijdens rijden.

En dan nog een vraag aan jullie, de V3C-community:
Als ik een eindje gereden heb gaat het benzinelampje branden. Mooi, hoort zo.
Maar als ik dan ga tanken krijg ik er maar iets van 27 liter in. De tank is met 45 L toch groter? Lijkt me erg vroeg dus. Behoorlijke reserve/marge over, zou bijna 150 km minstens moeten zijn.
UIteraard kan ik proberen verder te rijden en te kijken hoeveer ik kom. Maar dan moet ik eerst kannetje peut meenemen en ben beetje huiverig voor ongecontroleerd stilvallen Dat gebeurt uiteraard op de meest ongunstige tijd en plaats (lees: gevaarlijke plaats).

Na tanken gaat de meter ook niet helemaal tot vol, blijft er net voor hangen.
Hangt de vlotter gewooo te laag, waardoor meter te laag signaal krijgt en te vroeg lampje aan gaat?
Of is het iets electr(on)isch, bv te grote weerstand door oxidatie op contacten of zo?
Benieuwd waar jullie eerst zouden zoeken...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2022 00:26 #1041885 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's nieuwe 340
Mijn eerste ingeving is inderdaad dat het lampje te vroeg gaat branden. De grootte van de tank kan niet opeens veranderd zijn. Weet je zeker dat je bij een volle tank geen benzine verliest zonder dat je het in de gaten hebt? De tanktuit van de pompslang kan soms een lekkage veroorzaken aan de bovenkant van je tankingang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets