× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's nieuwe 340

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-05-2020 10:36 #984761 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Als het spruitstuk er af is , is er voldoende vlees voor een moer, of 2 of zelfs drie. LAssen kan ik niet, geen materiaal en geen ervaring. Alsdat idd past, kan ik dan ook de eerste moer borgen met een tweede en dan losdraaien, of is lassen echt aan te bevelen.


UIt boren etc voel ik me ook net iets te veel leek voor. Indien nodig iets voor een meer professioneel getraind en toegerust persoon...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-05-2020 11:43 #984762 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic BartJu's nieuwe 340

BartJu;257809 schreef : Als het spruitstuk er af is , is er voldoende vlees voor een moer, of 2 of zelfs drie. LAssen kan ik niet, geen materiaal en geen ervaring. Alsdat idd past, kan ik dan ook de eerste moer borgen met een tweede en dan losdraaien, of is lassen echt aan te bevelen.


UIt boren etc voel ik me ook net iets te veel leek voor. Indien nodig iets voor een meer professioneel getraind en toegerust persoon...


dat kan en dan losdraaien met de moer het kortste bij de motor.

Ik meen mij te kunnen herinneren dat de spruitstuk met een moer vast zit en dat dan de "aanbouw" stuk weer met een extra moer, ring en veerring vast zit dus je zal een draadeind moeten hebben die lang genoeg is om twee moeren en een paar M8 ringen te kunnen plaatsen.

Het zou als volgt moeten uit zien gezien vanaf de spruitstuk:
M8 ring, zelfborgend moer of veerring met moer dan de "aanbouw" stuk dan een M8 ring, veerring en als laatste een moer.

De reden dat het "aanbouw"stuk apart is vast gezet is dat de spruitstuk niet los kan gaan als je iets moet wijzigen aan een "aanbouw" stuk zo moet het ook aan de andere kant[en] ook zitten waar iets tegen de spruitstuk is gebout.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-05-2020 13:25 #984763 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Ik denk te begrijpen wat je zegt, maar zie het nog niet helemaal voor me. Gelukkig staat de oude 340 er nog, kan ik het toch goed bekijken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 13:53 #984764 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic BartJu's nieuwe 340
Een tip bij het demonteren van het spruitstuk.
De voorpijp die met 3 moeren vast zit, los maken en met een bandenlichter kun je deze opzij eronder duwen.
Zo hoef je niet de hele uitlaat er onder vandaan te halen.

Met een beetje gewrik krijg hem er dan zo uit, carburateur zou je kunnen laten zitten.

Alhoewel het makkelijker is om deze eraf te halen, aangezien je daar ook valse lucht hebt maakt dat ook niet meer uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-05-2020 18:26 #984765 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Dank voor de tip! Scheelt alweer...
Carburateur heb ik nu van de oude eraf, ga die reviseren en dan op de nieuwe plaatsen. Spruitstuk moet dan ook maar in een keer mee...



Aangezien ik wel een draadeind moet gaan vervangen, Hierboven werd al M8 genoemd, weet iemand welk draad het is?

Is het nog een speciale 'kwaliteit' ivm de hitte etc? Of toch gewoon een stuk bouwmarkt staal?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 19:02 #984766 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic BartJu's nieuwe 340
Is M8

ivm treksterkte gewoon 8.8 draadeindes.
Verder niets bijzonders.

Of je draait er eentje uit de donor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-05-2020 20:15 #984767 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Oke, wederom dank!


En ja, ik weet dat ik blijf vragen. Snap het liever een beetje vooraf en overzie gewoon liever zo ver mogelijk dan dat de boel straks eindeloos open ligt wegens een missend onderdeel... Klusser van het type liever lang plannen en dan (hopelijk) soepel afronden dan snel beginnen en halverwege weer moeten ophouden.


De donor dacht ik ook aan, maar dan moet ik dat ook weer allemaal loshalen, terwijl dat stuk juist nog wel goed zit... Stukje draadeind is goedkoper en sneller, denk ik. Al helpt het mogelijk ook weer met de 'downtime' van de auto, omdat ik al heb geoefend dan... Of gewoon een keiharde motor swp natuurlijk, maar dat is toch ook nog buiten mijn comfortzone. En een motortakel heb ik ook niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 21:29 #984768 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic BartJu's nieuwe 340
Geen probleem, vragen mag altijd, daar is het forum voor :yesyes:
Zo ben ik ook begonnen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-05-2020 08:33 #984769 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's nieuwe 340

BartJu;257815 schreef : Klusser van het type liever lang plannen en dan (hopelijk) soepel afronden dan snel beginnen en halverwege weer moeten ophouden.


Heb ik ook hoor. Ik sleutel bijvoorbeeld wel eens op de school waar ik werk, waar van 3 tot 5 het lokaal kan gebruiken. Ik wil dan ook om 5 uur klaar zijn en moet dus goed weten wat ik meeneem, nodig ben en vooraf moet bestellen e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2020 16:36 #984780 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic BartJu's nieuwe 340
En let bij aanschaf van draadeind ook altijd even op de spoed, standaard is 1,25 bij M8 op sommige onderdelen wordt een fijnere spoed gebruikt, wielbouten bijvoorbeeld. (M12 op onze auto's en ook 1,25 dus fijner)


In een bouwmarkt liggen spullen nogal eens op de verkeerde plek (vaak door achteloze klanten veroorzaakt) en op een webshop is het vaak goed opletten of de specs van het materiaal aangegeven worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets