× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's nieuwe 340

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
07-03-2020 21:47 #984296 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
O, bijna vergeten!



Kachelhuis onder de kap ook los en open gehad. Het interieurfilter had zijn beste tijd wel gehad en functie verloren.





Nieuw stuk afzuigkapfilter erin gezet en weer terug gemonteerd, volgens howto van Bart .



Alles werkte, maar klein foutje: bij vol aanzetten kwam er een hoop gruis uit de blazer, recht in mijn gezicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 11:58 #984298 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic BartJu's nieuwe 340
"bij vol aanzetten kwam er een hoop gruis uit de blazer, recht in mijn gezicht" Zoooo herkenbaar :) :humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2020 21:11 #984299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's nieuwe 340

BartJu;257313 schreef : Dus luchtfilterhuis eraf om bij de carb te kunnen. Van de 3 bouten bleek een niet meer te pakken in de carb. Deze klemde dus niet meer. Paste wel zo in het gat, dus met contramoertje aan onderzijde geborgd. Zou het houden? Anderzijds, valse lucht ter hoogte van luchtfilter lijkt me niet zo erg, je slaat vooral het filter over, maar het zal niet de valse lucht geven die motor van streek maakt. (of maak ik hier een denkfout?)


Wat dat wiebelende luchtfilterhuis vooral doet is kracht uitoefenen op je vlotterdeksel en dan lopen die schroefjes dus los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
09-03-2020 20:46 #984302 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
en wiebelen, kracht uitoefenen en schroefjes los laten lopen zijn nou net niet de beoogde functies van een luchtfilterhuis.... ;)


Voor de rest loopt ie wel al weer wat makkelijker, zo lijkt het, al is er nog wel ruimte voor verbetering. Wie weet op de sleuteldag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
29-03-2020 21:51 #984432 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340
Gisteren al een kort verslag van mijn prive sleuteldag gepost, in de categorie "Evenementenstop".


Kort verhaal nog korter:
Wilde niet starten, startmotor geruild met de oude, en jawel, hij doet het weer.

Hopelijk helpt dit ook bij de wat vagee startproblemen na tijdje stilstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2020 07:47 #984433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's nieuwe 340
Mooi dat hij weer start, wellicht zat er toch iets onregelmatigs in de oude startmotor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2020 11:24 #984434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's nieuwe 340
meet de accuspanning es tijdens het starten,moet zeker hoger zijn dan 9,6 volt, onderhoudsvrije accu's kunnen soms heel snel slechter worden.Bij mij zelfde geluiden tijdens het starten na de accu aan de lader te hebben gehad starte hij weer als vanouds.Het feit dat de accu bij een laadstroom van 4 ampere al na 4 uur weer vol was zegt wel iets over de restcapaciteit van mijn accu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2020 19:20 #984436 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic BartJu's nieuwe 340
Toevallig laatst ook startproblemen met de 340, startmotor uit elkaar gehaald, super vies van binnen, contacten gecorodeerd en de koolborstels bijna helemaal weggesleten, die zijn gelukkig nog gewoon nieuw leverbaar.

Tijd voor een doe-het-zelf revisie ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-03-2020 20:47 #984437 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340

cryowim;257463 schreef : meet de accuspanning es tijdens het starten,moet zeker hoger zijn dan 9,6 volt, onderhoudsvrije accu's kunnen soms heel snel slechter worden.Bij mij zelfde geluiden tijdens het starten na de accu aan de lader te hebben gehad starte hij weer als vanouds.Het feit dat de accu bij een laadstroom van 4 ampere al na 4 uur weer vol was zegt wel iets over de restcapaciteit van mijn accu



Ik dacht eerst ook aan de accu. Dus accu's van de twee geruild, geen effect: de geschorste 340 startte op beide accu's; de 'rijdende' nieuwe op geen van beiden. Dus de common factor bleef toch wel startmotor.


Al pleit het de accu's niet per se vrij van slijtage, dat hou ik nog wel even in de gaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-03-2020 20:49 #984438 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's nieuwe 340

Steven340;257465 schreef : Toevallig laatst ook startproblemen met de 340, startmotor uit elkaar gehaald, super vies van binnen, contacten gecorodeerd en de koolborstels bijna helemaal weggesleten, die zijn gelukkig nog gewoon nieuw leverbaar.

Tijd voor een doe-het-zelf revisie ;)





Ik moet nog zien of ik daar nog tijd voor ga maken, prio ligt eerst bij de nieuwe 340 en die deot het zo weer. Wie weet dat ik de reserve alsnog eens aanpak, kan nooit kwaad natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets