× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

Lees meer
19-08-2013 21:40 #934568 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
de nieuwe startmotor zit er inmiddels in.
Ook is de auto vandaag naar de dealer geweest om de klepdekselpakking te vervangen en de klepspeling af te stellen.
Ik heb verder geen auto's met Renault blokken en om nou voor ??n keer dat dure speciale gereedschap aan te schaffen ging iets te ver.

Ik had er niet zoveel van verwacht, maar het verschil is duidelijk te merken. De motor draait weer erg netjes stationair en er zit me toch een trekkracht in... en het belangrijkste; de tik is eruit. Ik hoorde al een tijdje een tikje in de motor en wist dat dat ?f de klepspeling ?f de injectoren zouden zijn. Het was dus de klepspeling.

Er zijn trouwens wat leuke extra's aan de auto toegevoegd en later deze week volgen nog wat spannende foto's.

Maar serieus, het blijft me verbazen hoe snel die auto nu is. Hoe moet een 1.7 turbo dan wel niet aanvoelen?
We gaan het verbruik bijhouden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 08:26 #934573 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1990 460 GLE
Ja het is echt een fijne combinatie met die 1.7, jammer dat die versie van de 1.7 nooit in de 340 heeft gelegen want het zijn verdomd betrouwbare motortjes. En inderdaad de 460 hier is dan een automaat, dat gaat rapido... boven de 110 is het niet leuk meer, maar dat heeft dan te maken met de 3-traps automaat... Maar goed hij komt niet zo vaak op de snelweg... Dat zal bij jullie wel beter gaan met de handbak.

Nog problemen gehad met de oude startmotor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 09:54 #934575 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
jazeker, de laatste tijd herhaaldelijk dat er helemaal niets gebeurde als je de sleutel omdraaide.
Gelukkig waren m'n ouders een tijdje op vakantie dus werd de 460 verder niet gebruikt, want moeders durfde er niet meer mee weg. En dat begrijp ik best :)

Nu de auto ook laag in de toeren weer voorbeeldig rijdt, moet ik toch maar eens gaan overwegen om een B18FP in een 340 te lepelen. Want het rijdt toch best lekker hoor. Laatst nog een heel stuk zonder moeite 160-170 gereden, met nog best wat gas over (4000 tpm bij 165 km/h).

Vandaag en morgen klein beetje cosmetisch laswerk uitvoeren, vervolgens een ML-behandeling geven en nog wat extraatjes aansluiten :D

Foto's volgen vanzelf wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 19:58 #934585 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Zo, de foto's.
Een tijdje terug had ik al spatlappen gemonteerd, van die hele foute (maar wel origineel!). Staat prima bij de auto, wordt het echt zo'n bejaardenbak van :humor:
Maar uiteraard is het niet voor de sier. De oogsttijd komt er onderhand weer aan en dan zou ik elke dag de auto kunnen wassen... nu hoef ik alleen maar de wielkasten schoon te houden.

Maar goed, ik had moeders een tijdje terug al beloofd om de auto na te lopen op laswerk en weer helemaal winterklaar te maken. Afgelopen winter viel me al op dat in de wielkast rechtsachter, bij de dorpel, een gaatje was verschenen. Deze groeide in rap tempo :sad:
Vandaag dus maar de beschermkappen losgeschroefd om te kijken hoe groot de schade was. Er lag al behoorlijk wat zand en vuil in de dorpel (via dat gat...) dus ik vreesde dat de dorpel van binnenuit al wel weggerot zou zijn. En mijn vermoedens bleken te kloppen helaas.

Zo begon ik. Geen roest te zien.
Bijlage:


maar in de wielkast...
Bijlage:


kap eraf. "Mwoh, ziet er nog netjes uit" zou je denken
Bijlage:


rest van de dorpel ook
Bijlage:


maarja, dan ga je eens wat prikken en voor je het weet...
Bijlage:


...heb je onvervalste gatenkaas
Bijlage:


dus eruit die rommel!
Bijlage:


ik was nog net op tijd, de binnendorpel is nu lokaal wat aangeroest maar ik kon nergens doorheen prikken. Dat is dus netjes behandeld en gaat wel weer even mee.
Bijlage:


hier al nieuwe stukken aan het inlassen
Bijlage:


en in de wielkast een reparatiestuk gelast, vervolgens de naden glad geslepen en alles in de strijkkit gezet. Ideaal spul is dat!
Bijlage:


Bijlage:


het was een beste klus om een reparatiestuk netjes passend te maken, omdat er verschillende krommingen, hoeken en profielen in zaten. Maar het is best netjes geworden, al zeg ik het zelf
Bijlage:


de kit moet even drogen, dus morgen kan de lak erop en kunnen de kappen weer teruggeplaatst worden.
Daarna verder gegaan met de achterklep, want er zat wat oppervlakkige roest bij de nummerplaatverlichting. Roest weggeschuurd, Fertan erop, morgen de primer en dan donderdag de lak erop.
Bijlage:


Ook heb ik dit meterpaneeltje op de kop getikt. In de winter is moeders altijd bang dat de accu leeg is (vanwege de korte ritjes) dus dit metertje kwam wel goed van pas. De econometer is natuurlijk ook leuk, eens zien of we zuinig rijden.
Bijlage:


Morgen het halve dashboard maar eens uit elkaar halen, want er zou ergens een kant-en-klaar stekkertje moeten liggen zodat het plug & play is. Ook kan ik dan een vacuumslangetje aanleggen voor de econometer.

Last but not least liggen er al een tijdje twee originele Volvo 400-serie tweetertjes voor in de a-stijlen, die moeten er morgen ook maar eens in komen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2013 20:27 #934586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Die knopjes van de kachel zijn echt ALTIJD ranzig. Wat dat dan voor kunststof is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 20:34 #934587 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
niet alleen ranzig, maar gewoon half verteerd :D

tja...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 22:10 #934591 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1990 460 GLE
Je zou in zo'n mooie GLE toch wel airco verwachten :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2013 09:31 #934596 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
heb ik al een keer aangeboden gekregen, maar daar beginnen we niet aan :)

het elektrische schuif-/kanteldak is zalig bij warm weer, zodat je eigenlijk geen airco meer nodig hebt.

Dat is trouwens nog los van het kostenplaatje, mezelf kennende zou er dan namelijk een nieuwe pomp en condensor in komen en dat zijn niet bepaald goedkope onderdelen. En dan voor al die relatief korte stukjes die de auto rijdt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2013 09:37 #934598 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1990 460 GLE
Is er een keer een kans dat ik met de 460 mee kan rijden? Ik heb werkelijk nog nooit in een v400 gezeten, en wil eigenlijk wel weten of het inderdaad aanvoelt als een kleine 850 met z'n voorwielaandrijving.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2013 09:46 #934599 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
allicht, als die auto nog eens meegaat naar een evenement o.i.d.

ik heb enkele keren met een 850 10-klepper gereden en regelmatig met een 850 turbo, maar deze 460 voelt niet aan als een kleine 850. Een 850 voelt veel zwaarder aan, de 460 sprint er als een haas vandoor vanuit stilstand.
Bochtenwerk is vanwege de slappe achtervering niet echt spannend, terwijl dat met de 850 super ging.

Hij rijdt goed, maar naar mijn mening toch echt compleet anders dan een 850. Die heeft een eigen karakter.

Het enige wat me wel frustreert, is dat ik al sinds aanschaf een set elektrische ramen voor de achterportieren heb liggen. Enige voorwaarde voor inbouwen is dat ik deurpanelen zonder gaten voor de raamslingers moet hebben, en zie die maar eens in te vinden in deze kleur...
daar baal ik intussen echt behoorlijk van! Het spul is gewoon niet te vinden :hmmz2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets