× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

Lees meer
24-04-2013 18:07 #927543 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
De laatste tijd schommelt het stationair toerental een beetje en dieselt de motor wel eens na.
De olie blijft netjes honingkleurig (zit er alweer een half jaar in), maar ik denk dat door de vele korte ritjes koolaanslag in de cilinderkop zit.

Net een flesje Wynn's reiniger gehaald, straks in de tank gooien, dan in Duitsland even super-superbenzine tanken en vervolgens even blazen over Die Strecke. Schoonbranden dat ding :)

Overigens wil ik ook nog eens de motor eens laten checken door een 400-specialist. Alleen heb ik die nog niet gevonden :o
Niemand interesseert zich voor die dingen schijnbaar.
Ik wil sowieso de klepspeling eens laten controleren en ik denk dat er ergens in het inlaattraject ook nog wel wat vervuiling zit.

Iemand met adresjes..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2013 01:11 #927575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Zoals je al eerder gelezen hebt, is het beige interieur in een 400-serie een uniek iets. Veel zijn er niet van gemaakt voor de 400-serie. Het beige interieur was volgens mij bedoeld voor de amerikaanse markt, maar daar is de 400-serie wegens een slechte dollar-koers nooit terecht gekomen.

Wat betreft seinen en je interval: Probeer eens een paar nieuwe stengeltjes. Bij de 480 willen die dingen namelijk soms ook wel eens kapot gaan. Als het goed is zijn ze voor de 440/460 en 480 gelijk. Ik weet niet wat ze nieuw bij de dealer kosten, maar je zou ze ook bij Orlando Stap kunnen halen.

Het te ver doorveren aan de achterzijde kun je oplossen door hulpveren te plaatsen. Op het moment dat je dat doet, zal je auto aan de achterzijde wel iets hoger staan, maar niet opvallend veel.

Wat betreft het slechte starten: Loopt de motor als deze dan aanslaat dan tijdelijk op minder als 4 cilinders? Dan zou ik gewoon eens nieuwe bougies plaatsen.

Verder prachtige complete auto. Ben er zuinig op, en vooral dat interieur. De velgen die er op de eerste foto onder zitten zijn castor-velgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2013 08:16 #927583 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
De motor start prima hoor!
Onderhoud is ook prima in orde, het zou nu echt in vervuiling/klepspeling moeten zitten.

Maar gisteren een flink stuk 160 gereden in Duitsland, even zien hoe de wagen zich nu gedraagt.
Ging verrassend goed trouwens! De 190 haalt 'ie wel :)

Dank voor je compliment!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2013 16:28 #927636 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Aiaiai schouderklopjes moet ik niet meer geven :D
Laatst dacht ik al, 'het warme droge weer komt er weer aan dus dat wordt tijd voor een elektronicarondje', en ja hoor, vandaag ging de telefoon...
moeders stond bij de winkel en de auto deed niets meer. Alw??r. Een paar minuten gewacht en toen deed 'ie het weer, niets aan de hand.

20 graden vorst, sneeuw, ijzel, stromende regen en een retourtje Berlijn doen de auto niets, 160 rijden gaat met gemak, maar zodra het zomers weer wordt ho maar :)

Gelijk maar langs de dealer gereden en een hele nieuwe massakabel besteld. Ik weet voor 99% zeker dat het dat rotding weer is, die is al eens eerder schoongemaakt. Nu maar een nieuwe erop, en alles heel goed schoonmaken + een kartelring onder de aansluiting op de versnellingsbak. Hopen dat het dan DEFINITIEF is opgelost.

Moeders kan er inmiddels weer om lachen (al helemaal toen ik vertelde wat dit grapje ging kosten, maar liefst 36 hele euro's), en vertelde me dat ze duidelijk had gemerkt dat de motor wel weer veel losser en soepeler aanvoelde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2013 18:02 #927825 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
3 dagen geleden lag dit pakketje nog in zweden :)




In de pot met reservesleutels vond ik zowaar nog de sleutel van het originele Volvo Guard systeem, dus toen was het wisselen van de kabel een klein klusje (zonder lawaai :+).

Zat flink wat rommel aan de massapunten, ik verwacht dan ook dat het vage probleem nu voorgoed is opgelost. De tijd zal het leren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2013 20:40 #927832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Het beige interieur hoort volgens mij gewoon bij deze kleur.
Wat echt bijzonder is, is het beige dashboard. Normaal is dat helemaal zwart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2013 10:07 #927839 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Fran?ois, er is wel een beige interieur geleverd maar dat was "gewoon" egaal beige met ook een beige stuur erin.
Deze 460 heeft beige velours met streepjes (dus anders dan het beige dat standaard op deze kleur geleverd werd) en een zwart stuur.

Ik heb enkele maanden terug een uitgebreide folder gekocht, met daarin ook het kleuren- en bekledingsoverzicht.
De bekleding van onze 460 staat in de folder, maar is niet terug te vinden in het schema (met daarin de kleur- en bekledingscombinaties). Deze bekleding zal dan wellicht alleen op bestelling geleverd zijn..?
Ik weet het niet, maar we zijn erg zuinig op de auto. Vorige week weer helemaal gepolijst, gewaxt etc.

Edit: staat niet in de beginpost, maar er zit ook een vertraagde interieurverlichting in, leeslampjes achter, verlicht contactslot, verlichte portiersloten, en zelfs verlichte gordelsluitingen! Die laatste drie hebben groene verlichting, duidelijk zichtbaar in het donker maar ook best griezelig :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 12:34 #931505 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
grrrrr :flame:
net een stuk gereden, wil m'n moeder ermee weg... alleen een klik van het startrelais en verder niets.
WEER een electraprobleem. De massakabel heb ik een tijdje terug geheel vervangen, maar nu de pluskabel zeker ook nog! Het is puur een slecht contact ergens, want als je aan de bedrading gaat frummelen start de auto weer.

Het is echt GRUWELIJK irritant dit. Iemand tips? Adressen die met "liefde" de electra van een 460 wil vernieuwen? We hebben er echt behoorlijk genoeg van nu :uh-uhh:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 12:43 #931506 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Even de aansluitingen van de startmotor afhalen, goed opschuren (zowel de aansluitingen op de startmotor als de connectoren op de kabels)

Dan alles voorzien van wat zuurvrije vaseline en de aansluitingen weer monteren.

Dat is niet zo'n 'heftige' ingreep en wie weet is het daarmee opgelost, er slechter van starten zal hij na zo'n behandeling zeker niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 12:49 #931507 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Dank voor de tips Wouter. Zuurvrije vaseline op de contacten zelf?

Ik heb Anjo al een berichtje gestuurd. Elektronica is iets waar ik geen grammetje verstand van heb. Problemen kun je niet "zien" of "voelen". Daarom ben ik er een beetje huiverig voor om het zelf te doen. Elektra is gewoon niet mijn ding :)
Maar wat jij zegt klinkt simpel, ik ga eens kijken wat ik kan doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets