× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

Lees meer
28-05-2013 10:46 #931534 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Dat geloof ik graag, het schijnt bij een 480 ook niet altijd even netjes te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2013 10:59 #931535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Heb laatst meegeholpen bij een Saab 900. Daarmee vergeleken is een 360 ineens heel overzichtelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 11:52 #931538 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1990 460 GLE
Even in de gaten houden Joost, ik heb net zoiets met de 460 gehad. Alleen maar klik en helemaal niks. Op de meest willekeurige momenten wilde hij niet starten. En dan soms bij de 2e poging wel, of na even wachten. Ook ik heb de massekabel vervangen dachten even dat het hielp maar dat was het probleem niet. Ook na uitzoeken startrelais enzo niks kunnen vinden. Uiteindelijk was het de startmotor zelf, die er pas net 2 jaar onder zit. Hij kreeg gewoon netjes spanning maar deed soms niks meer. Na het plaatsen van een nieuwe geen problemen meer gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 12:07 #931539 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Dus toch wel!
Ik vreesde er al voor...

Zal even overleggen met m'n vader, misschien dat we maar gewoon preventief die startmotor eraf halen. Een kennis heeft een bedrijf dat o.a. elektromotoren reviseert, die kan vast wel wat regelen.

Mijn moeder heeft het nu al een aantal keer gehad dat de auto niks meer deed en daar heeft ze onderhand behoorlijk genoeg van, wat ik overigens helemaal begrijp.

Mag ik vragen wat een hele nieuwe startmotor jou toen gekost heeft? Bij Van Vliet gekocht zeker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 12:16 #931540 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Mjah..dan misschien toch de solenoid/bendix die blijft hangen, als het nog eens gebeurt Joost; even een flinke tik uitdelen op de startmotor met een stalen pijp oid, of rechtstreeks met een hamer als je genoeg ruimte hebt, en daarna weer opnieuw starten.

Kun je op dat moment in ieder geval weer verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 12:25 #931541 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1990 460 GLE
Ik zal even nakijken wat die me gekost heeft, ja ik heb gewoon een originele Volvo ruilmotor gekocht.

Het stomme was dat mijn moeder er al een tijd over mopperde... soms pas bij de 3e keer dat hij statte. Of helemaal niet en dan kwam ik erbij en dan starten lopen. Had ook nog de automaat als verdachte, misschien de P-stand schakelaar maar ook die niet.

En toen had ik zelf een keer naar Leidschendam toe dat ik voor de sluisjes stil stond, sluis open. Motor uit, en toen de sluis weer vrij was wilde hij niet starten. Pas na 3x. Toen was ik het zelf ook zat en dus de motor vervangen. En sinds dien geen problemen meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 12:36 #931542 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1990 460 GLE
Als je een handbak hebt, kun je hem ook in versnelling zetten en even een beetje met de auto van voor naar achter wiebelen. Som wil de bendix dan ook weer op z'n plek komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 13:36 #931546 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Ja die truukjes ken ik allemaal wel, maar het is de dagelijkse auto van mijn moeder en die moet gewoon zonder fratsen werken.

We zullen afwachten. Het begon allemaal met de beruchte massakabel; ik startte de auto, reed achteruit de oprit af en ineens viel alles uit. Niets werkte meer. Massakabel op de aansluiting met de versnellingsbak ingespoten met wd40 en toen ging het weer een poosje goed. Totdat... je raadt het al. Steeds bij warm, droog weer en bij warme motor. Dus echt een slecht contact ergens.
Toen is de massakabel door de garage losgehaald, schoongemaakt en weer teruggeplaatst. Tijdje goed gegaan.
Afgelopen zomer waren er andere kuren; de startmotor ging wel rond maar de motor sloeg niet aan (geen vonk). Dat lag aan het stekkerblokje achterop het contactslot. Vervangen, en het ging weer een poosje goed. Een paar weken terug, wederom met dat warme weer en warme motor, ging de startmotor weer niet rond. Massakabel geheel vernieuwd et voila, het werkte weer. Tot gisteren... wederom met warme motor en warm, droog weer.
Toen hebben we alle kabels dus helemaal losgehaald, grondig opgeschuurd, vaseline ertussen en weer aangesloten. Een extra kartelring tussen de aansluiting van de massakabel en versnellingsbak, op aanraden van de dealer die ook "miljoenen keren die fratsen in de werkplaats heeft gehad". Gaat nog goed tot nu toe.

Als er nou w??r problemen komen, gaat de startmotor er aan geloven. Ik ben benieuwd naar de prijs Kevin! Toch heb ik er ergens nog wel mijn vraagtekens bij, want als hij weer eens kuren had hoefde je maar iets aan de bedrading te frummelen en hij deed het weer.

Afgezien van die elektronicaproblemen is het echt een heerlijke auto hoor! Iedereen uit het gezin rijdt er met heel veel plezier in :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2013 14:14 #931547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
wat betreft kwaliteit van de bedrading en elektra enzo, staan de volvo 400's algemeen wel bekend als vergelijkbaar met een 'goede renault'

m.a.w. heel veel slechter bestond niet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2013 15:52 #932630 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE

Kevin;217131 schreef : Ik zal even nakijken wat die me gekost heeft, ja ik heb gewoon een originele Volvo ruilmotor gekocht.

Het stomme was dat mijn moeder er al een tijd over mopperde... soms pas bij de 3e keer dat hij statte. Of helemaal niet en dan kwam ik erbij en dan starten lopen. Had ook nog de automaat als verdachte, misschien de P-stand schakelaar maar ook die niet.

En toen had ik zelf een keer naar Leidschendam toe dat ik voor de sluisjes stil stond, sluis open. Motor uit, en toen de sluis weer vrij was wilde hij niet starten. Pas na 3x. Toen was ik het zelf ook zat en dus de motor vervangen. En sinds dien geen problemen meer.


Je hebt waarschijnlijk toch gelijk Kevin.
Vanmiddag weer een telefoontje... hij deed weer eens niets :grr:
Even gewacht en toen startte hij weer gewoon.

Het is nu dus wel duidelijk; hier moet een nieuwe startmotor in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets