× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

Lees meer
08-03-2012 19:01 #901571 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Dankje, en nee dat was inderdaad geen verrassing, ik heb afgelopen weekend het ding grondig onderzocht (de zomerset moest er toch weer onder, voor winterbanden wordt het onderhand te "warm") en ik kwam eigenlijk niks tegen. Alleen de intervalstand van de ruitenwisser is stuk maar dat maakt voor de apk niet uit.
Desondanks hebben we de auto nu maar vast voor de apk weggebracht, mocht er dan toch iets aan zijn hadden we even de tijd om het te repareren. Maar zoals verwacht was er niets mis en daarom nu apk tot eind april volgend jaar :)

Overigens willen we best wat uitgeven aan onderhoud/behoud aan de auto, het hoeft niet allemaal zo goedkoop mogelijk. Maar er was gewoon echt niks aan de hand :D

We hebben wel een setje nieuwe vloermatten gehaald, origineel Volvo (dealereditie) in de kleur beige. Ziet er echt heel sjiek uit, en die zwarte matjes die erin lagen waren ook best een ontsiering van de auto...

Nu nog een keer een elektrische antenne, spatlapjes en koplampsproeiers wil ik ook nog eens erop zetten. Maar dit eerste type heeft geen wissertjes zoals de latere (en de 300's), maar enkel sproeiers die bovenop de bumper zitten. Zie die maar eens te vinden...
wat dat betreft verwacht ik dat de geschiedenis zich zal herhalen; op termijn zal er voor de eerste 440's/460's net zo weinig meer te krijgen zijn als nu voor de vroege 300's.
[patsermodus]gelukkig zitten er al veel goodies op deze 460 dus hoeven we ook niet meer zoveel te zoeken :D[/patsermodus]

Edit: maar komende zomer natuurlijk eerst weer een complete tectylbehandeling, net als vorige zomer! Portieren, dorpels, balken etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2012 19:28 #901574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Die antenne's zijn moeilijk te vinden. De snaar wil nog wel eens breken heb ik ondervonden. (Heb er destijds in 2 jaar tijd, 3 versleten...)

Let wel op het 'voetje' die is dus anders dan bij een 440.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2012 17:02 #901600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Er staat hier ook zo'n beige kleurige 460 GLE te koop:

www.autowereld.nl/volvo/460/1.7i-gle-3002179/details.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2012 22:20 #901616 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1990 460 GLE
Gefeliciteerd Joost, je hebt een erg mooie 460 gevonden. Voor het eerst dat ik een 400-serie met beige interieur in Nederland zie. Die zijn echt heel, h??l erg zeldzaam. Ik kom al jaren in Zweden op de sloop, tijdens vakantie, en heb in al die jaren maar 1 maal een champagne 460 met beide interieur gezien. Vond dat toen ook al erg bijzonder. Koesteren!

De originele koplampsproeiers vind je in Zweden in een dozijn tegelijk, op de sloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2012 15:45 #907501 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Een poosje terug ontdekte ik een kleine koelwaterlekkage. De radiateur bleek onderaan iets te zweten/lekken. Dus op zoek naar een nieuwe!
Vorige week vond ik een hagelnieuwe, origineel Volvo-radiateur in de originele doos. Specifiek voor de 1.7 zonder airco. Er zijn ook brede radiateurs te krijgen die ik er eigenlijk ook in wilde zetten zodat de motor iets meer koeling krijgt, maar die brede radiateurs zijn voor de modellen met airco. Brede radiateur houdt ook in dat er andere koelslangen op moeten en ik een en ander in de motorruimte moet verbouwen. Daar heb ik geen zin en tijd voor, dus dan maar een "smalle" erop.
Origineel Volvo zodat het ding hopelijk ook weer 22 jaar mee gaat... :)







Geproduceerd in 1988... na 24 jaar in een doos te hebben gezeten mag 'ie eindelijk aan het werk!


Volgend weekend maar eens inbouwen.

Ohja, gistermiddag net voor sluitingstijd ook maar even een nieuwe radio gekocht, zo eentje waar o.a. een usb-stickje in kan. Ik wilde er eigenlijk een originele inzetten en tzt een originele versterker en cd-wisselaar inbouwen, maar de verloopstekker van de kabelboom naar de radio bleek onvindbaar en onbestelbaar.
Geloof het of niet, maar deze 460 heeft nog dezelfde radiostekkers als een 300-serie. Dus 3x3 vierkant blokje en een 2x2 blokje voor de speakers. Vanaf 1991 kregen ze het nieuwe model stekker, waar ik een radio voor heb... en zo'n verloopje is dus niet te krijgen.

Ik heb al eens zelf een verloopstekker van de kabelboom naar ISO gesoldeerd, dus die nieuwe radio was letterlijk plug & play!
Ook heb ik originele tweeters voor in de a-stijl gevonden, die zitten er nu ook in. Geeft al met al een super geluid!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2012 22:00 #907991 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Zo...
de radiateur zit erin. Wilde afgelopen weekend beginnen, maar toen bleek de nieuwe een aansluiting te missen. Balen!
Toen maar in de auto gestapt en naar Tiel gereden, radiateur omgeruild voor eentje die w?l past, en vanmiddag ingebouwd. Door een meevaller in het rooster had ik vanmiddag vrij en toen ben ik maar meteen aan de slag gegaan. Nu was het immers nog mooi weer en dan is alles voor Hemelvaart klaar.

In tegenstelling tot wat ik gewend ben, ging alles vrij makkelijk los. Heb wel e.e.a. over moeten zetten wat anders was, maar soit. Het werkt allemaal prima, nieuwe slangenklemmen gemonteerd, goede proefrit gemaakt en alles is dicht. Ook weer geregeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2012 19:03 #911346 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Vanmiddag de bougiekabels vervangen. Wat een rotklus bij zo'n 1700! De kabels zitten in allemaal houdertjes geklemd, onder slangetjes door etc.
En door de hulpwaterpomp, inlaatspruitstuk en leidingen kun je er niet eens bij!

Maar uiteindelijk is het gelukt. Wat een verschil! Motor loopt veel soepeler en rustiger :)

Moeders weer blij :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07-08-2012 19:49 #911350 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1990 460 GLE
Heb je zo'n goudgele 460?
Ik heb 'm gezien, zo op het oog een mooie wagen.
Hoewel 'ie voor mijn doen toch echt te modern is... :p


Edit; heb de beginpost ook gelezen, ja dus. Hij is in het echt mooier dan op de foto's!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2012 21:27 #911365 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Dank je Alex!
Het is inderdaad een mooi autootje, en hij rijdt ook nog eens goed. Alleen die voorwielaandrijving is waardeloos :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-08-2012 21:56 #911369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Achtervering van die 460's is gewoon veel te slap, dat scheelt ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets