× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

Lees meer
26-10-2013 18:01 #939191 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
vanmiddag het mooie weer aangegrepen om het wagentje eens een flinke wasbeurt te geven.
Daarna, als voorbereiding op de winter, de auto van top tot teen in de was gezet.

Bijlage:


dat gaat weer even mee :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 23:07 #939235 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Mooi hoor!, nog een paar remklauwen nodig voor een 4 serie toevallig? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 16:26 #939253 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
was van plan om afgelopen weekend de remvloeistof te verversen en dan meteen te kijken of het dezelfde klauwen zijn als jij hebt, maar het is er niet meer van gekomen.

waarschijnlijk komend weekend ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 17:42 #939260 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1990 460 GLE
Mooie foto ook, de lak blinkt weer als een spiegel :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2013 13:10 #940133 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE

Wouter76;222636 schreef : Mooi hoor!, nog een paar remklauwen nodig voor een 4 serie toevallig? ;)


heb er naar gekeken, maar vanaf modeljaar 1991 zijn de klauwen gewijzigd omdat er vanaf dat jaar geventileerde schijven werden gemonteerd. Of er nog verschil zit tussen wel/geen abs v.w.b. de remklauwen heb ik (nog) niet kunnen vinden in de vraagbaak. Volgens mij niet.

Maar even inhoudelijk; de radiateur was alweer lek. Was vorig jaar een heel gedoe, er is toen een nieuwe geleverd (originele zat er nog in en was lek) maar dat was de verkeerde. Vanwege haast is er toen een gebruikte in gezet. Van aluminium. En die was nu dus ook lek.
Omdat ik sowieso bijzonder slechte ervaringen heb met alu radiateuren, wilde ik per se een van koper/messing. Maar die is dus nergens te krijgen... een nieuwe van kunststof en aluminium wel.
Er moest hoe dan ook snel een andere in, dus toch maar een nieuwe besteld. Eens zien hoe lang deze het uithoudt... en anders zet ik er een van een 340 in! Ik vind het wel gezond allemaal.

de nieuwe
Bijlage:


de oude
Bijlage:


ook maar meteen een goede onderhoudsbeurt gegeven met nieuwe rotor, verdelerkap, bougies, oliefilter en evt. de nokkenaskeerring. Had ik maar vast besteld, maar bleek gelukkig niet nodig. Vaak lekken ze bij de verdelerkap, maar deze 460 dus (nog) niet.
Bijlage:


alles maar bij de dealer besteld, heb ik iig zeker weten kwaliteitsspul en vanwege de vaste klanten korting is het ook nog eens (veel) goedkoper dan bij de Brezan!
Bijlage:


en ik word ik nou zo blij van he... je trekt de motorkap open en overal staat Volvo op!
Bijlage:


alles weer netjes
Bijlage:


Hij verbruikt nog steeds geen drupje olie, en lekt of zweet ook nergens. Laatst bij het stellen van de kleppen is het deksel gestraald, nieuwe pakking gemonteerd en is ook de olievuldop vernieuwd (rubbertje is niet los verkrijgbaar).

het wordt wel tijd om eens naar de milieustraat te gaan :D
Bijlage:


Iig, de 460 kan er weer even tegenaan! Loopt weer wat rustiger nu. De oude verdeelkap had aluminium contacten en hier zat een dikke korst oxidatie op. Normaal gesproken slijten de contacten juist af. Enkeltje prullenbak dus, waardeloos spul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2013 13:20 #940134 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Een verdelerkap voor dat blok, is die nog met messing contacten te koop? Misschien kan ik die dan ook gebruiken voor op mijn 340, die aluminium dingen zijn inderdaad vrij waardeloos :snif:

Mooi beurtje verder! De nokkenaskeerring gaat inderdaad nogal snel lekken, en hoewel de auto bij mij toen nog vrij goed liep heb ik het vervangen. Stelt echt 3x niks voor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2013 14:48 #940135 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
jouw 1700 heeft een andere verdelerkap he ;)

ik haal in principe alles bij de dealer, pas als het niet meer leverbaar is ga ik naar de Brezan. Bij de dealer krijg je ook geen alu rommel mee.
(en als de magazijnman van mijn dealer zegt dat het niet meer leverbaar is, is het ook ?cht niet meer leverbaar)

keerringetjes vervangen stelt vaak niet veel voor, maar je hebt meestal wel een slijtrandje in het materiaal er omheen waardoor je de nieuwe net iets verder naar binnen of buiten moet plaatsen. Dus pas vervangen als het echt nodig is, in het geval van deze 460 nu dus nog niet :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2013 16:03 #940136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Had gekund dat de 340 eenzelfde verdelerkap heeft, de montagepunten zijn zo te zien het zelfde.
Ik heb hem ff gegoogeld, en inderdaad, het past niet :snif:Jou verdelerkap heeft de contacten omhoog staan, en bij een 340 kom je dan niet uit ivm het kachelhuis...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2013 16:10 #940137 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
preciezelijk :)

maar heb je bij de dealer wel eens gevraagd of de verdelerkap voor de 1700 nog te krijgen is?
Ik zag dat de bougies die ik heb gekocht iig dezelfde zijn als bepaalde types B14 en B172. Dat is dus bijvoorbeeld nog gewoon te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2013 16:19 #940138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Heb ik gevraagd, maar helaas niet... Maar ik heb er 2 kunnen bemachtigen, dus voorlopig ben ik voorzien!

Bougies koop ik altijd van NGK, gewoon prima spul voor een prima prijs... Het meeste koop ik bij de automaterialenzaak, met 40% korting :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets