× Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

Lees meer
27-05-2013 12:53 #931508 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Als ik zie wat jij nu allemaal al doet en kan, dan kan je dit zeker, en voor alles wat met werken aan elektra/electronica te maken heeft: haal eerst even de minpool van de accu af, bij het werken aan de startmotor voor de zekerheid ook even de pluspool.

Ja inderdaad op de contacten van de startmotor (aansluitingen) en op de uiteinden (aansluitingen) van de kabels (12v rechtstreeks van de accu) en de aansturing van de startmotor (geschakelde 12v, het dunne kabeltje) wat zuurvrije vaseline smeren.

Als we wat dichterbij elkaar hadden gewoond had ik zo even langs kunnen gaan, als ik dit soort dingen lees sta ik figuurlijk te springen om je er mee te helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-05-2013 13:22 #931509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Inderdaad op de contacten zelf zoals wouter ook al aangaf. :)
Ik ben waarschijnlijk begin volgende week 's avonds een keer in Varsseveld en zaterdag bij de toerrit. Dan zou ik eventueel even bij je langs kunnen komen om je te helpen.
Ik had na het vervangen van de koppeling bij m'n 340 ook een elektra probleempje. De startmotor kreeg niet genoeg vermogen.
Alle massa aansluitingen even schoongemaakt (opgeschuurd), voorzien van een beetje kopervet en daarna was het starten als een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 15:47 #931511 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Inmiddels alles losgehaald, ook de nieuwe massakabel.
Alle stekkers losgehaald, opgeschuurd, zuurvrije witte vaseline ertussen en weer teruggebouwd. De aansluiting van de massakabel op de versnellingsbak had alweer wat corrosie, dus opnieuw geschuurd, vaseline erop, een nieuwe kartelring ertussen (zat er eerst niet) en weer aangedraaid.

We zullen zien... iig al met al best wat corrosie tegengekomen.
Bedankt voor de tips en mochten er nu weer problemen zijn dan zal ik me melden, want veel meer dan wat ik vandaag heb gedaan kan ik niet met elektra :)

Edit: ohja, hij startte wel weer uiteraard :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-05-2013 16:08 #931513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE

volvofiel;217093 schreef : Elektra is gewoon niet mijn ding :)


Lassen was ook niet jouw ding en 2 jaar geleden waren auto's niet eens jouw ding, dus ik gok dat elektronica binnenkort w?l jouw ding is. :loser:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 16:18 #931514 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Goed te lezen dat het allemaal gelukt is Joost!

Ik haal het nog maar eens aan, dat is nu de kracht van onze club; we helpen elkaar allemaal daar waar het kan, de ??n weet hier wat van en een ander weer wat daarvan, dat maakt het zo leuk en elke keer leer je er weer wat bij (zo werkt het bij mij althans)

Hopelijk krijgt jouw moeder nu geen aversie tegen de 460 ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 19:30 #931518 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1990 460 GLE
ah het is al gelukt zie ik:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 19:33 #931519 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
vooralsnog... het blijft afwachten :)

als het nog een keer gebeurt mail ik wel weer, dan moet gewoon alle bedrading vernieuwd worden :D

ik heb er geen verstand van, maar zelfs ik kon zien dat alle elektronica van de 400-serie dramatisch slecht is aangelegd. Doorgelust, omgeleid, verbonden via via, 23 stekkertjes terwijl het ook met 1 kon etc. enz.

Al met al is het wel ergens goed voor geweest; heb een heerlijk stukje getoerd vanmiddag. Het was prachtig weer, dus het dakraam open, muziekje aan en heerlijk over allerlei landweggetjes in de schitterende Achterhoek gereden.
We hebben ook weer getankt; v??r de reparatie aan de achterrem (die liep aan) was het altijd 1:10 (alleen maar korte stukjes van 5 km), nu 1:11,8. Da's een forse verbetering, al zijn de temperaturen ook hoger dus dat scheelt al weer wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2013 09:20 #931528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE

volvofiel;217107 schreef : ik heb er geen verstand van, maar zelfs ik kon zien dat alle elektronica van de 400-serie dramatisch slecht is aangelegd. Doorgelust, omgeleid, verbonden via via, 23 stekkertjes terwijl het ook met 1 kon etc. enz.


Zeker nog nooit aan een citroen geknoeid. Als een Volvo al dramatisch is, hoe noem je de bedrading van een Franse auto dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 10:27 #931532 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1990 460 GLE
Hahaha ja moet je voor de grap eens kijken op het Citro?n forum bij de oudere modellen (BX, CX, GSA etc)

Dan is de manier waarop de bedrading in (onze) Volvo's is verwerkt ineens heel netjes :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2013 10:30 #931533 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Nou, de bedrading in mijn 345/360 ziet er veel beter uit dan die van de 460 hoor :)
al die losse draadjes overal, bah

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets