× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Een 360 als eerste auto

Lees meer
16-05-2021 09:33 #1041225 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Een 360 als eerste auto
Wauw, wat een ontzettend gaaf avontuur. Kiruna ben ik zo'n 6 jaar terug ook geweest, vooral de mijn zelf is ontzettend indrukwekkend.
Heel mooi verslag, en ontzettend moedig om in je eentje wild te camperen. Lijkt me doodeng als je een beest op je tent af hoort komen :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-05-2021 22:18 #1041230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Mooie belevingen, dit zijn de herinneringen voor het leven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2021 17:43 #1041253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
De foto's stonden d'r niet helemaal goed in volgesmij, dat is nu aangepast :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
18-05-2021 21:34 #1041259 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Een 360 als eerste auto
Foto's kloppen nu helemaal! Gisteren alleen deel 1 gelezen, wegens missend beeldmateriaal, nu de rest dus ook.

Mooie reis, en leuk verhaal!

Mooi gebied ook. Zelf jaren geleden met de fiets van Ostersund naar Galliavare gegaan, veelal via de 45, maar zo vaak mogelijk ook parallelle weggetjes. Fantastisch gevoel van vrijheid vond ik het toen. Gewoon je tent opzetten waar je wilt. Ideaal ware visplekken bij meertjes, met steiger, vuurplek (zelfs hout!) en vaak een huisje met hartje in de deur compleet met toiletpapier. Wat me toen ook opviel: bijna ieder dorpje heeft wel een supermakt(je). Veel lekkerder dan bv fietsevakantie in Frankrijk, waar je op een plek op een meer-sterren-camping moet zoeken, zelf je wc papier mee moet nemen en de hypermarche 50 km verder zit. Maar dat terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2021 07:27 #1041260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Erg leuk om je verhaal zo te lezen! Top dat de 360 het zo goed gedaan heeft :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2021 11:52 #1041536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Zo, weer eens tijd voor een technische update. Na ruim een jaar van onbezorgd rondrijden is het wel tijd voor wat kluswerk.



Allereerst heeft de 360 nieuwe breedstralers. Het is een kwestie van smaak, maar ik vind ze goed staan en de echte Hella's zijn periode-correct. Voor het bedienen van de lampen heb ik een relais geplaatst in de motorruimte welke wordt bestuurd mddels een bergschakelaar van de CVT's en deze geplaatst in de daarvoor bestemde ruimte in de middentunnel.

Niet veel later kwamen dan eindelijk 2 flinke pakketen binnen aan onderdelen:




Vloeistoffen, filters, compleet nieuwe achterremmen, ontstekingsysteem, stuurinrichting en het belangrijkste: onderstel. De vooras is drastisch toe aan nieuwe schokdempers, en gezien de geringe kosten neem ik achter ook gelijk mee. Ik heb ook een hele inboedel aan PU 'rubbers' om te kijken of daar mee te leven valt. Als dit het comfort drastisch verlaagt komen de oude rubbers gewoon weer terug. Alles wat los komt van het onderstel wordt ook gelijk goed schoongemaakt en behandeld tegen roest, zoals de veerpoot.
Het enigste wat nog mist: schokdemperhoezen. Volgensmij zijn deze simpelweg niet aan te komen, dus ik ga kijken of andere hoezen passend gemaakt kunnen worden. Als iemand hier tips over heeft, hoor ik ze maar al te graag.

Het eerste resultaat is wel al binnen, de achterremmerij:

De trommel heb ik behandeld met hoge-temperatuur lak, hopelijk blijven ze daardoor wat langer mooi dan wanneer ze 'kaal' zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets