× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Een 360 als eerste auto

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 22:53 #634625 door V300 register
Een 360 als eerste auto is gemaakt door V300 register
Beste V300forum,

Ik heb al een maand of 3 mijn eerste auto: een 360 GLS uit '83 met slechts 71.200 km op de teller. Ik heb hem voornamelijk gekocht voor de hobby (want waarom ook niet?) maar ik gebruik 'm ook voor mijn part-time baan bij Defensie waar ik vaak 't hele land voor door moet.





Zo heb ik de auto in eerste instantie gekocht. Ik vond de velgen niet super, maar de banden konden nog even mee zodat ik tijd had om nieuwe velgen te zoeken. In 't begin ook wat kleine problemen verholpen zoals de losse einddemper en defecte temperatuursensor. Verder zit er roest op 2 vd 4 raamranden en kleine plekjes rondom. 1 andere plek die toch wel een stuk erger is: de binnenkant van de deur linksachter. Hier is een stuk van 5 bij 8 cm compleet verroest en daar moet ik wel echt wat aan doen.



Natuurlijk moest de eerste Volvo in de familie een eigen parkeerplaats krijgen. Ik zit zelf op kamers in Delft, maar gelukkig vond mijn moeder het niet erg om haar voortuin op te offeren :) Hier staat 'ie dus ook het grootste deel van de tijd.



En dit was het uiteindelijke resultaat (op deze foto zijn de randjes nog niet gedaan maar dat kwam later). Ik vond 't zelf niet verkeerd voor een eerste keer, en hij houd de 360 prima. Zo staat 'ie ook niet op een parkeerplaats op straat, wat ik zelf wel prettig vind.



Past precies :)



Ook heb ik in Nic van Autoweek maar eens gemailed. Ik heb meer voor de gein gemailed of "mijn ouwe rammelbak uit de 80's met een 2-liter carburateur" interessant was. Tot mijn verbazing was die zeker interessant en ze wouden me er erg graag bij hebben. In september dus maar eens langs geweest, en er kwam een zeer verrassend resultaat uit:



99,1 pk!! Uit een blok waar 34 jaar terug zo'n 92,4 pk uit hoort te komen (b19A, dus met carb). Ik was uiteraard zeer verrast, dit laat toch zien dat deze auto's echt goed gebouwd zijn en dat techniek onder de motorkap in topstaat is. Een filmpje van deze rollenbanktest volgt nog, het zal wel een keer op Youtube komen.



Voor een paar weken terug maar eens andere velgen er onder gegooid (met dank aan Leon en anderen via het forum). Het zijn geen 300-serie velgen, maar het zijn op z'n minst Volvo velgen. Op deze foto zit het kapje er nog niet op, daar komt nog een Volvo sticker oid op.



Voor de natte en koude maanden heb ik geinvesteerd in een goede, waterdichte, dubbelgevoerde autohoes. Hij valt iets te breed uit maar doet zijn werk prima. Ik heb helaas geen overkapping of garage tot mijn beschikking, dus gebruik ik dit maar als oplossing. Ik rijd niet heel vaak, dus wanneer ik verwacht dat de 360 zo'n 5 dagen of meer stil staat gaat de hoes er al overheen.



Maar voor de rest van december staat 'ie mooi op z'n eigen plek (onder de autohoes, uiteraard) want hij valt voor dit jaar nog in de overgangsregeling.

Vanaf volgend jaar gaat 'ie gewoon de reguliere wegenbelasting in en ga ik hem het hele jaar door gebruiken. Ik heb d'r ondertussen al een deuk ingereden (grr, nogsteeds boos op mijzelf) dus een museumauto zal 't niet worden. Mijn doel met deze auto is dus vooral: op de weg houden. De roest bijhouden, regulier onderhoud plegen, en geen brokken maken.


Nou dit was mijn Volvo-verhaal tot nu toe wel een beetje. Voor een auto die bijna mijn eigen leeftijd maal 2 is (ben zelf pas 19) is de auto echt super. Overal krijg je duimpjes omhoog of positieve opmerkingen, dat is echt tof om te zien. Ik hoop hier nog vele jaren mee rond te rijden en dat gaat vast wel goed komen. Overigens ben ik vanaf januari gewoon lid van de V3C dus dan zullen jullie mij nog wel eens tegenkomen op een sleuteldag oid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 23:32 #973122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Bijzonder fraaie auto! Mooi kleurcombinatie ook, erg mooi.
Zo te zien ook een vroege sedan, meen dat die vanaf augustus 83 geleverd werden.
Leuk dat je er zo’n liefhebberij aan hebt; welkom bij de club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 07:49 #973125 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Mooi intro! hij komt nog zeer mooi uit op de vermogensbank:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 08:32 #973128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Welkom bij de club! Veel plezier met de auto.
Dat is volgens mij die bij Renée en Hans uit Wamel vandaan komt?

Als je het hele jaar doorrijdt, nog een tip: investeer in tectyleren. Zelf kun je met spuitbussen al heel wat doen en ben je rond de €50 á €75 al klaar en dat kan een hoop ellende vertragen en voorkomen. Nog beter is laten tectyleren, wat voor zo'n €250 al kan. Het is een investering maar wel eentje die je terugverdiend doordat er minder gelast hoeft te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 10:12 #973130 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Die uitslag op de rollerbank verbaast met niets. Ik heb altijd al het idee gehad dat zo'n B19A meer vermogen levert dan een B200K, althans, zo voelt dat. Gewoon meer pit. Maar op papier 10 pk minder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 20:08 #973138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto

General Custom;247845 schreef : Nog beter is laten tectyleren, wat voor zo'n €250 al kan.


Noem me de NAW gegevens van het bedrijf dat dit voor 250 Euro uitvoert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 21:06 #973141 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto

François;247856 schreef : Noem me de NAW gegevens van het bedrijf dat dit voor 250 Euro uitvoert.


Custom Car Welding te Hapert
Een vriend van me heeft zijn Mazda 6 laten tectyleren, €200 en een scheet ex btw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 22:50 #973146 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Oh, is dat een erkend Dinitrol station?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2017 23:08 #973147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Dan mag Marty daar ook even heen met zijn GLS (nadat de schade hersteld is natuurlijk).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-12-2017 08:43 #973148 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto

François;247864 schreef : Oh, is dat een erkend Dinitrol station?


Nee, volgens mij niet, maar is dat nodig dan?
Ik heb zelf altijd liever dat iemand gewoon goed werk levert dan dat iemand zijn prijzen een boost geeft door een leuke naam boven de deur te hangen.

François;247865 schreef : Dan mag Marty daar ook even heen met zijn GLS (nadat de schade hersteld is natuurlijk).


Ik zou aanbevelen wel optijd een afspraak te maken. Het is een eenmansbedrijf en over het algemeen heeft hij het altijd best wel druk. Hij doet zijn werk met veel enthousiasme en oog voor detail, maar dat houdt ook in dat er wat meer tijd in gaat zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets