Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Motor begon steeds beroerder te lopen, dus de afspraak kwam geen moment te vroeg. Zie onderstaande foto, alvast een reden waarom ie zo nu en dan begon te bokken. Pakking vd carb ontbrak de helft van... Gelukkig was ik bij een volvo specialist die ergens nog eentje had liggen Verder het eea doorgespoten en de co2- en toerenschroeven afgesteld. Wereld van verschil.
Vervolgens; de eerste keer op de brug, was even een spannend momentje voor me, ik heb nooit echt goed eronder kunnen kijken.. Maar, no nasty surprises! De roestplekjes welke ik al geconstateerd had was het enige roest-euvel. Hier en daar een klein oppervlakkig plekje. Opschuren en wat anti-roest spul erop (weet ff de naam niet) en weer prima.
De ernstigere plekken zijn de wielkast rechts achter, en rechts midden bij de passagiersstoel. Nu eerst voorbewerkt met dat anti-roestspul, ga binnenkort nog een keer heen om het af te maken.
Verder wat algemene controle uitgevoerd, lekkende slangklem bij de radiator, en wat ernstigers, lekkende remcilinders achter.
Direct vervangen door verse exemplaren. Maar toen bij het ontluchten scheurde mn achterste remleiding! Gelukkig dus in de garage..
Enfin, einde deel 1! Victor (ja hij heeft een naam gekregen) is weer een slag veiliger geworden.
De betrouwbaarheid is nog niet optimaal helaas. Dag na mn garagebezoek, rij ik over een rotonde, slaat ineens de motor af. Startte wel weer zonder problemen. Op de parkeerplaats echter had ie ook weer erg veel moeite met opstarten. Het lijkt een probleem te zijn als het regent, want dat deed ie ook v??r de garage, maar dat dacht ik te hebben gefixt met de nieuwe carb pakking en afstelling.. Vliegwielsensor?
Wordt vervolgd!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Echter, met de koudere dagen in aantocht blijkt het volgende. Als de motor koud is, dan start ie moeizaam, ook als het droog is. Hij slaat wel aan, maar het is toch wel een gevecht van een 10 seconden zeg maar.
De rotor + verdelerkap is vervangen.
Als ik ermee gereden heb en de motor is op temperatuur dan slaat ie een stuk makkelijker aan. Ik sta op het punt om gewoon 'alles' te vervangen: Bougiekabels, bougies en accu.
Wat denken jullie? Zonde van het geld, of ander advies?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.