× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Eerste auto, een Volvo 340 1.4!

Lees meer
30-08-2015 15:11 #958299 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Inderdaad zoals Peter omschrijft. Ik heb kort geleden mijn witte 940 uit 1991 grondig onder handen genomen op de manier zoals Peter omschrijft. Alles handmatig en alles van Meguiars. Het resultaat is verbluffend.

Leuke auto, goed om te lezen dat Nijmegen weer een 340 rijker is. De laatste tijd zijn er veel verdwenen uit Nijmegen (omdat de eigenaren zijn verhuisd). Toen ik nog studeerde kwam ik er dagelijks en zag ik er regelmatig eentje rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2015 09:48 #958303 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
De handmatige aanpak voor poetsen werkt goed. Ik heb het vorig jaar gedaan bij een 340 met donkerblauwe lak. Je merkt vooral bij dak en motorkap dat je wat meer werk hebt. Flink met zo'n pad rondjes draaien. Het resultaat is erg goed! Met mequiers paint restore setje. Zit alles in.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-09-2015 15:21 #958326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Mooi resultaat Jean-Luc! Zo'n setje kost 50 eu, dat heb ik er wel voor over ja! *gooit het in het winkelwagentje*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-09-2015 18:21 #958336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Hallo Stefan,
De Meguiar's set is een goede investering en kun je meerdere keren gebruiken. Wat belangrijk is, is het toepassen in de schaduw (carport, goed verlichte garage, zwaar bewolkt weer e.d.). De lak moet weliswaar droog, maar vooral afgekoeld zijn. Succes !
Groet, Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2015 09:28 #958391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Update; zojuist de 1000km gepasseerd! Gaat rap! Echter niet zo feestelijk gevierd, motor viel uit bij het stationair wachten voor ik de snelweg weer op kon draaien. Choke uit, en toen wilde ie wel weer, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling nadat je net 100 km hebt gereden.

Ik vermoed een te koude motor, naaldje stond op 1/8e ofzo. Thermostaat moet deze week binnenkomen. Ik heb net gezocht op het forum; schijnbaar in de 'bovenste buis van de waterpomp'. (Die moet ik nog zien te vinden).
Koelvloeistof moet ik dus aftappen tot net onder het niveau vd waterpomp, maar waar doe ik dat (fatsoenlijk) zonder dat ik of mn motor vol nattigheid sta?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2015 10:34 #958392 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Je kan de bovenste buis van de waterpomp tijdelijk afdoppen met folie en elastiek. Of gewoon heel snel de thermostaat wisselen. Na enkele kapotte thermostaten te hebben gehad (ja, ook nieuw uit de doos), krijg je er wel handigheid in :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2015 12:39 #958393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Is de stationair sproeier (bij de carburateur) al gereinigd? Dat is het eerste dat bij mij opkomt. Tijdens het rijden zijn er geen problemen, totdat je voor een verkeerslicht moet stoppen. Door de choke te gebruiken, kun je de motor bij een vervuilde sproeier inderdaad nog aan de praat houden (heb dat ook meegemaakt...). Dit reinigingsklusje is naar mijn mening eenvoudiger uit te voeren.
Nadat ik op advies van Anjo een los benzinefiltertje (model trechter, kost maar een paar euro) in de brandstoftoevoer heb aangebracht, heb ik nooit meer last van een vervuilde stationair sproeier gehad.
Misschien is het verstandig om tevens ook de carburateur te inspecteren en te reviseren. Ik heb er veel profijt van gehad. De 340 werd betrouwbaarder en liep stukken beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2015 13:06 #958402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
De carburateur is wel opnieuw afgesteld; de vorige eigenaar heeft dit laten doen. Geen idee of de stationairsproeier daarbij gereinigd is... Hoe doe ik dat? Het klinkt lastig?
Zojuist de nieuwe thermostaat ontvangen. Deze week eens prutsen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2015 22:04 #958416 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Het afstellen van de carburateur is wat anders dan het reviseren ervan. Vaak loopt hij na afstellen op de gebreken voorlopig weer verder (ondanks slechte pakkingen, valse lucht e.d.). Uit de diverse posts kun je ook opmaken dat tijdens een APK in de garage veel carburateurs "teruggeschroefd" worden en daarna belabberd lopen.
Ik ga er dan ook vanuit dat de carburateur niet gereviseerd is en de stationair sproeier gecontroleerd mag worden. Volgens mij is er een post geweest met een soort handleiding hoe je de sproeier kunt reinigen.
Heb je enig idee of de kleppen ook recent gesteld zijn? Dat is naast een eventuele carburateur revisie ook niet onbelangrijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2015 22:19 #958418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!

Stefan340;237620 schreef : De carburateur is wel opnieuw afgesteld; de vorige eigenaar heeft dit laten doen. Geen idee of de stationairsproeier daarbij gereinigd is... Hoe doe ik dat? Het klinkt lastig?
Zojuist de nieuwe thermostaat ontvangen. Deze week eens prutsen!


Als je dan toch de thermostaat gaat vervangen, kijk ook eens naar de staat van je koelslangen! Anders moet je twee keer ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets