× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Eerste auto, een Volvo 340 1.4!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2021 09:49 #988744 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Dank voor alle hulp. Bij mij om de hoek zit een zeer vriendelijke volvo monteur die even mee wilde luisteren toen ik het verhaal uitlegde. Hij spoot met de remmenreiniger gaf inderdaad aan dat het bij de voet van de carb zit. Toerental kachelde gelijk in -- motor verzuipt. Ik haal m dit weekend als het weer het toe laat er weer vanaf. Ik heb idd de voet niet gevlakt, ik wist niet dat het zo kritisch komt als 0.2 mm. Dat zal vast het probleem zijn. Weer wat geleerd!

Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2021 17:15 #988796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Gisteren met 10 graden buiten de carburateur eraf gehaald, en vandaag met korrel 800 (600 hadden ze niet) de voorverwarmingsplaat gevlakt op een glasplaat. De spruitstuk-zijde heb ik ruim een uur over gedaan, geduldig 8-jes gedraaid, want hij pakte in het begin alleen de zijkanten, voordat pas bij het midden schuurspoortjes kwamen en uiteindelijk het geheel vlak glanzend werd.



Bijlage:



Daarna ook de andere zijde gedaan, die was gelukkig vrijwel vlak, dus duurde niet zo lang. De carburateur-kant kon ik niet op de 'glasplaatmanier' vlakken omdat de asjes/schroeven/veertjes uitsteken langs de zijkant. Ik had geen zin om daar in te duiken met reeele kans op destructie.

Handmatig uit de losse pols deze zijde ook glanzend gekregen. Met een waterpas eroverheen zag ik weinig afwijking. Wat is de ''echte'' manier om die zijde vlak te krijgen?


Anyways, zojuist de carburateur weer terug geinstalleerd, al met al 20 minuten klussen op de parkeerplaats. Toch alweer een heel stuk sneller dan de eerste keer dat ie eraf / erop ging, haha.


Hij startte vrij vlot en liep ook mooi consequent in het toerental. Heb nog geen proefrit gemaakt, maar een wereld van verschil tov het eerder geposte filmpje. Met een koude motor zou ik het meeste invloed verwachten van valse lucht, toch?
Problem solved...?? :yeah:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2021 17:03 #988797 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Klinkt goed, een tip: na een flinke rit nog even de moeren natrekken van de carb.
De pakkingen gaan nog een beetje zetten door temperatuur. Meestal kun je hem dan verder aandraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2021 21:05 #988805 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Wat zeiden ze weer in de film, "wash in, wash out"?
In ieder geval loont geduld.....:f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-02-2021 16:05 #988820 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Top mannen, het probleem is inderdaad opgelost. Hij loopt en rijdt als een zonnetje!! :V300:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2022 19:40 #1042007 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Jullie vinden het vast mooi te horen dat Victor de Volvo nog steeds als een zonnetje loopt !? :cool: Die carburateur-herbouw-actie heb ik geen spijt van. Ook heel de winter zonder problemen gestart doordat ik m'n choke mechanisme weer in orde had gekregen.

Nu begint het warme weer weer, en tijd om mijn hoogpiepende interieurfan/kachelventilator te vervangen. Ik heb 'm al uit elkaar gehad, schoongemaakt, maar het probleem blijft. Denk dat de lager is uitgesleten. Ik heb wat lopen rondzoeken en ik zag dat er 3 soorten waren. Op basis van plaatjes kom ik uit op dat ik de "Delco" variant moet hebben (waar komt dat woord vandaan?). Koop denk ik het liefst een nieuwe, de andere gebruikten zullen ook wel aan het eind vd levensduur zijn. Iemand ideeën waar ik zo'n fan kan kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2022 05:28 #1042008 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Gaan over het algemeen bijna nooit stuk, denk dat je prima uit bent met een gebruikt exemplaar.
Heb er wel eentje liggen voor je. Laat maar weten.

Nieuw zou ik zo gauw niet weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2022 17:34 #1042338 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Zo, weer een update van mijn kant. Kachelmotor al lang en breed vervangen, maar vergeten terug te rapporteren. Enfin. Ik heb besloten een trekhaak onder Victor de Volvo te hangen! Toch wel handig.... Montage is, voor wat ik kan lezen, een kwestie van 2 bouten losdraaien van de achterbumper. Dan de trekhaak in de kokerbalk steken en met twee plaatjes of iets dergelijks, vanuit binnenuit vastmaken? Iemand toevallig een handleiding, of staat dat in de Haynes?
Tevens, is een sedan en een hatchback uitvoering hetzelfde voor trekhaken of moet ik daar rekening mee houden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
25-11-2022 21:17 #1042339 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Trekhaak hacthback is anders dan van sedan. Sedan is iets van 10cm langer. Steekt de kogel echt (te) ver uit. Been there, done that....
Instructies vast in greenbooks...

edit: in Greenbooks op www.volvo-academy.com/academy zie ik ze niet zo snel terugkomen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-01-2023 18:32 #1042361 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Ik heb er 1 gevonden! Afmeting van achterkant metalen bar tot middelpunt bal is 24 cm. Zou volgens de verkoper de juiste moeten zijn, maar ik check het even bij jullie...! Is dit de goede?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets