× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
06-05-2023 16:28 - 28-02-2024 16:26 #1042670 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Het hoe en waarom vwb de voorwielophanging delen heb ik enige posts terug benoemd


Dan heb ik nog even een vraag voor de technisch ingewijden hier; ik ben voornemens de wielbouten te vervangen, met de kennis die ik al had en wat loepzuiver..ahem en kuch...meetwerk met mijn trusty Mitutoyo kom ik op de volgende specs:

M12x1,5 Lengte 40 mm en de getande kraag waarmee hij vastzit in de naaf is 13 mm in diameter.

De lengte is natuurlijk nog niet zo heel spannend, eigenlijk vooral de diameter van die getande kraag.

Kan iemand me hier uitsluitsel over geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2023 20:36 #1042672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi resultaat met de voortrein. Ben bang dat ik er dan over heen heb gelezen betreft de veerpoten, maar je had ze dus gewoon gepoedercoat en al op de plank liggen. Dat is altijd mooi.
Intussen bij het teruglezen wel duidelijk geworden dat jij van poetsen houdt en zeer geordend te werk gaat. Zou ik een voorbeeld aan kunnen nemen. Heb je toevallig ook een middeltje in jouw poetsarsenaal om het dashboard mooi zwart te kunnen krijgen? Dat donkergrijs is het voor mij net niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2023 16:35 - 01-03-2024 16:34 #1042678 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Inmiddels weer een twee weken verder ben ik wederom een stapje verder.

Veerpoot (ehh ik bedoel een veer die van mannen houdt) even vullen met wat van het zorgvuldig bewaarde aardse sap:



Bandklem op de hoes:



Likje Loctite op de wartel waarmee de schokdemper wordt opgesloten:



Lager met daarop en onder de topmount een M16 carrossiering zoals aanbevolen door een zekere Steven :y:





Klaar voor montage:



Toch best handig hoor die kraaienpootjes, past zo langzamerhand ook wel een beetje bij mijn leeftijd :+



Aanhaalmoment:



Hangt ie dan:




Dat was hem weer voor nu beste mede Volvo (300) liefhebbers, next up: naven met remschijven en remklauwen.

P.S: de stofplaten was ik niet vergeten, doe ik even tussen neus en lippen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2023 15:43 - 29-02-2024 16:47 #1042713 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Tussen neus en lippen een halve maand...da's lekker veel ruimte voor een snor :D

Maakt niet uit, als er hier iemand geen haast heeft dan ben ik het wel.

Etr voilà:



Dan door naar de naven en de remmerij.

Lang verhaal kort, ik heb de originele naven naar de kloten geholpen in een HG roestoplosser badje.
Het lost namelijk niet alleen de roest op als je het staal maar lang genoeg laat sudderen (en de concentratie aan fosforzuur, want dat is het, hoog genoeg)

Dus die lagerschalen kun ik er nu zo zonder enige weerstand in stoppen, nie goe nie.

Dus heel hard HELLUUUUP geroepen naar Steven L, hij was mijn reddende engel.

Twee nieuwe oude naven dus, poging twee met dit keer alleen de staalborstel en daarna in de Hammerite, de binnenzijde alleen met wat 'Scotch brite' .

Al doende leert men zullen we maar zeggen, en er zullen nog vast meer van die leermomenten volgen tijdens dit project.



Lagerschaaltje erin:



Dan de kleine lagerschaal:



Lager erin:



En ter afsluiting vet erin en de stof/keering:




Vervolgens neme men een bout en wat Loctite:



Dan de remschijf monteren:





En hop, weer op de astap met het hele spulletje:







That's it for now, and remember viewers; if I can do it, you can do it.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2024 14:14 #1044204 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic En weer verder!
Zooooooo, en WAUW!

We mogen weer in onze oude vertrouwde topics reageren, heerlijk!

Mischien dat ik dit topic nog weer even oplap, de foto's er weer terug in zet die nu verloren zijn gegaan.

Voor nu verwijs ik hier even naar het topic dat ik hier op het VKV forum heb aangemaakt, en dan eens me verder beraden op hoe hier verder te gaan.

Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets